Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1136 ggr
[EllenAlicia]
0

skorpliknande sak

HEj min kanin Zingo luktar illa  sin rumpa hehe, när jag ska kolla ''hur det ser ut'' så lutar det BLÄÄ! och så har hon som sårskortliknande saker ''där'' asså det är inga sår men det ser ut som det jag kan ta en bild under veckan om det behövs! vet ni vad det är?

[ElisabethYL]
2

Ta din kanin till vetten för det där låter inte normalt. En kanin ska inte lukta illa och ha sårliknande saker i rumpan.. Obestämd

[EllenAlicia]
1

okej..

[ElisabethYL]
0

Vi håller tummar och tassar för att din kanin kommer bli bra snabbt, men utifrån din beskrivning låter det som det bara är en fråga om tid sålänge han får medicin Flört

[EllenAlicia]
0

(hon ;) jag har tyvärr inte så  mycket pengar :( hur mycket tror du det kan kosta? jag kan ta bild imorn eller då!

[ElisabethYL]
0

Oj, ingen riktig koll på priser om jag ska vara ärlig.. Skäms Har betalat 200-250 kr för undersökning av en av mina kaniner, men det beror ju mycket på vart man bor och vilken veterinär man anlitar…

Distriktsveterinärerna får man ju på räkning om det är tillfälligt du har ont om pengar, nackdelen är ju att de ofta är ganska dyra…

Ber om ursäkt att jag tog det för en hane, då får vi utgå från att hon blir bra..

[EllenAlicia]
0

ah koej, nej jag har altid lite pengar för jag får bara 100kr/mån. blir nog inte så dyrt att undersöka men att få medicin konstar nog

Zvintos
0

Dessa sårliknande saker, sitter dessa på varsin sida om könet i varsitt veck och är svarta? I sådana fall är det ingen fara alls. Där sitter nämligen doftkörtlar, som gör att de kan lämna lite doft med bajset. Det är alltså doftsekret som torkat och ja, det luktar verkligen ve och fasa. Detta kan man ta bort genom att blöta en tops och använda.

[ElisabethYL]
0

#6 Du har PM

#7 Hoppas att det är det!

[EllenAlicia]
0

okej jag kan gå ut och ta en bld!

[EllenAlicia]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en bild:

[EllenAlicia]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en till

[EllenAlicia]
0

ingen?

[Fruktiz]
0

Har ingen aning om vad det kan vara, men hoppas det inte är farligt för Zingo! <3

Eriikaa
0

Jag skulle absolut ta kaninen till veterinären och få medicin/salva utskrivet till henne. :)

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

[EllenAlicia]
0

ellerhur!! <3

Zvintos
3

Det där ser absolut ut som skräp från doftkörtlarna. Så börja med att blöt en tops i ljummet vatten och dra där, så ska det lossna till slut.

Lillhems Kaniner
0

Håller med Ninni.

[EllenAlicia]
0

#16 huuh vad bra! tack då vet jag :)

tack alla för svar'!