Hur många kaniner har ni?
Allt började med att jag hade Leo, min lejonhane som varit med mig i ur och skur och bott hemma som en hund hos mig följt med mig i bilen, på cykeln och i lastbilen. Sen i samband med ett rörigt liv skaffade jag en hona åt Leo för att han inte skulle behöva vara ensam.
Någonstans inom mig kände jag att jag ville ha en till Leo liksom. Fick en kull med fyra kaniner, tre såldes och vi behöll den sistfödda som var lite efter i utveckligen. En sobel siames färgad hona. Hade egentligen tänkt behålla en annan hane, som var Leo upp i dagen både utseendet och sättet men eftersom vi tyckte synd om den lilla honan så fick hon stanna.
Saffran, hanen köpte min kompis. Nu vill hon inte ha kvar honom och jag har hela tiden tänkt på honom…
Men 4 kaniner… är det för många? jag har utrymme till det, får bara köpa en anna bur eller en till.
(Kan tillägga att Leo är kastrerad och Saffran kommer antagligen också att bli kastrerad i så fall.)
Hur många har ni?
Jag har fyra kaniner:
Jutta - en viltfärgad hermelinhona
Steffi - en madagaskar dvv hona
Tomasz - en vit o brun hane som kom hit efter en längre tids vanvård, därför vet jag i stort sett ingenting om honom..
Öyvind - en svart hermelin/teddylöwen hane
jag har just nu 6 vuxna kaniner och 5 kaninungar :)
Har 2 kaniner - en kastrerad hona och en kastrerad hane. Charlie och Vilda heter mys-skruttarna.
Hur har ni gjort med burar och hur många har ni ihop o.s.v. bor ni i hus och har dem inne, i uthus eller bor ni i lägenhet?
Jag bor i lägenhet men har världens största inglasade balkong så där trovs dom bra
Har tre stycken egna små killar. Däremot så har min kompis en kaninhona här hemm som är 'hennes' pga att hennes familj är allergiska. Men hon kommer ju bara till kaninen två gånger i månaden och jag motionerar, ger mat och gosar med henne.
så man kan väll säga att jag har 4 kaniner.
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
#5 Jag bor ute på landet i ett litet hus :)
Mina 3 honor går ihop i en stor "Bur" elller ja yta i ena boden, och sedan går jättekorsningen i samma bod fast på egen yta naturligtvis.
Ena lejonkorsningen bor för tillfället inne :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har
¤ 3, snart 4 renrasiga hermelinkaniner
¤ En blandning mellan hermelin och lejonhuvad (egenuppfödd)
¤ En dvärgteddy
Kommer fler kaniner till våren/sommaren eftersom uppfödningen startar då!:)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Har just nu 13 st,om jag inte räknat helt fel.
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
Har i nuläget 3 kaniner, 1 inomhus och 2 på balkongen:
* Dvärgvädur, white zobel blå hona.
* Dvärgvädur, white zobel brun hane.
* Hermelin rex, madagaskar.
Väntar förhoppningsvis dvärgvädurskull om lite mindre än en månad också.
Fyra kaniner är väl långt ifrån för mycket enligt mig, men det beror ju på hur mycket tid och plats man har till dem. Jag har just nu fem stycken, har haft som mest sju stycken samtidigt och det har funkat bra. Fyra stycken av våra bor ihop i två burar och en bor ensam. Om du känner att du har tid och plats och att du vill ha honom tycker jag du borde göra det.
5
För tillfället 14st var av 3 är omplaceringskaniner som söker hem :)
Guldvingens lucky strike - Hare/vädur - Viltgrå brokad
Åkerbys it just happend - Hare/dvv - Vilt grå
Åkerbys trouble in paradise - Hare/dvv - Vilt grå
Black jack - dvv - svart
Smulan - dvv - blå brokad?
Eka´s little one - dvv/vädur - svart brokad
Åkerbys lilla troja - okänt - svart
Gurkan - okänt - svart
Åkerbys lilla punkrocker - dvv/lejon - osäker
Kiko - Rex - blå zobel
Omplaceringar:
Happy - lejon/dvv
Star - lejon/dvv
Meg - Hermelin/lejon
Kommer ha 1 kanin igen snart! :)
Har 2 st. :)
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Har just nu 16st vuxna + 8 ungar, och om ca 2 veckor kommer ytterligare 2.
Det är:
9st holländare som ingår i aveln + 2st pensionerade
2st satiner
1st fransk vädur
1st holländare/rhinsk scheck blandis
1st hermelin (omplacerings kanin, tog emot honom istället för att en djuraffär skulle låta avliva honom…)
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin
Jag bor i ett villaområde och jag har 6 kaniner, min syster 1 så just nu har vi 7 dvärgkaniner hemma men fler blir det med tiden då jag föder upp. Jag har kaninerna ute i en "friggebod"/stuga och ett par utanför stugan, alla i en varsin bur/fack, har både inneburar och uteburar samt en varsin Hage.
Men så länge man har tid, intresse och plats är inte 4 stycken för många.
Dock tycker jag inte att det lämpar sig att ha fler än 2-3 stycken i en lägenhet, oavsett hur stor den är, det blir jobbigt att städa så många burar inomhus (tycker jag, då jag har haft så många i lägenhet, slutade med att jag sålde ett par), trångt med många burar och man vill ju ha möjlighet att släppa ut alla dagligen också - bor de inte tillsammans måste man turas om och då blir det bara få timmar per kanin/per dygn.
Jag bor i radhus och har 2 kaniner utomhus. Ska kanske skaffa en till, men det är osäkert.
Har 6 stycken kaniner, varav 1 letar hem. :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Mådte bara fråga.. Ni som har haft så många kaniner inomhus. Kan man ha dom ute samtidigt utan att det blir bråk ? Kan de samsas när de är ute på en större yta? Jag tänker om dom vanligtvis inte bor i samma bur?
Och går det att ha en hane och två honor i en och samma bur som samsas?
Mvh Tanja
Jag har ett kaninhus samt flera uteburar.
Jag har 13 kaniner.
4 Dvärgvädurar
5 Lejonhuvade
1 Belgisk jätte
3 Belgisk Jätte/Lejonhuvad
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#21 Ja det går, men det är inte så lätt att ha så stor bur som det krävs inomhus ;) Krävs ett mindre rum då :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har ett blivande kaninhus,flera uteburar och en fyra-fackare.
Jag har 12 kaniner nu.
7 Dvärgvädurar
2 Holländare
2 Holländare/Dvärgvädur
#23 För min del om jag hade haft tre-4 så hade det fått bli mer än en bur. Men vem vet jag kanske lurar på min sambo att vi ska ha fler kaniner. ;) Vi har ju plats för fler burar inomhus då vi har ganska stor lägenhet. Muhaha! :)
Mvh Tanja
5 st kaniner
1 st Lilla tysk vädur, hona
2 st Dvärg vädurar, hona + hane
1 st Lejonhuvad, hona
1 st Lejon/dvv, hona
Alla bor ute på inredd altan.
Jag har minimerat till 3 kaniner nu. räknar inte med ungarna som är till salu (:
Mina är endast kel kaniner (:
1 Lejonhuvad dvv från uppförning med stamtavla
Hona Coccos 4år
1 avkomma från lejonhuvade dvv, egen uppfödd, utan stamtavla
Hona Chloé 1år
1 perle egern från uppförning i skåne dock utan stamtavla.
Hane Zorro 2år
http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!
# 27 Så söta. :) Har du också alla inomhus?
Mvh Tanja
Tycker nog att du gott kan skaffa dig en till kanin om du har tid, och plats! Tänk igenom allt en extra gång. Och jag tycker själv att man kan få ha hur många kaniner man vill, bara man har bra tid till alla! :)
Har själv 3 kaniner, kommer väl bli 4 nån gång i framtiden.
Först har jag min flicka Hassel som är 2 år och blandras.
Så har jag Rainbow som är blanding mellan Holländare och lejonhuvad kanin och massa annat mellan himmel och jord! ;>
Och tillsist har jag min nya Teddydvärgvädur hona, vid namn Panda! :)
Rainbow och Hassel på bilden :)
I give you all my love, rabbits...<3
#28 japp, alla är inne kaniner (: har nyligen haft 11ungar + en hane till så hade ju15kaniner haha ;)
http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!
Hur många har ni boendes ihop permanent? Kan man ha en kastrerad hane ihop med flera honor?
Mvh Tanja
#31 Mina 2 kaniner bor ihop permament. Båda 2 är kastrerade, då dem blev jobbiga emot varandra när den ena bara ville para sig.
Har 24 hemma.
En vit blåögd teddydvärgvädur som maskot.
Sedan dvärgvädurar:
4 svarta
11 blå
3 schwartsgrannen
2 viltblå
1 viltgrå
2 white svart (på besök under vintern)
Jag har två :) har haft två andra också.
/Mvh Nova
Kaninerna och råttorna.
htto://novaasv.blogg.se
http://hoppkanin.blogg.se
Jag har 5st just nu
Lejon/dvv - Bourgonge sheck
"lejonhuvad dvärgvädur" - gul/svart japanmantlad
Teddyvädur/rexvädur - Svart WT oddeye
Hermelin/lejonkanin - Svart Ryss WT
Holländare/vädurskorsning - g/s japantecknad holländaretecknad felteck.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Jag har 3 kaniner och 4 ungar på lite mer än 3 veckor nu.
Charlie - Holländare
Ringmurens Putte - Lejonhuvad kanin
Bella - Lejonhuvad kanin
Chili - Lejonhuvad kanin (E: Cola U: Bella)
Curry - Lejonhuvad kanin (E: Cola U: Bella)
Kanel - Lejonhuvad kanin (E: Cola U: Bella)
Timjan - Lejonhuvad kanin (E: Cola U: Bella)
Hälsningar Amanda och kaninerna
Jag bor på en stor gård "i skogen" och har: 2 st dvv rexbärare, honor 1 dvv rex, hane 1 lejonhuvad kanin, hane 1 lejonhuvad kanin, hona + att jag hämtar en dvv rex hane på torsdag. Jag tycker verkligen inte fyra kaniner är för mycket så länge du känner att du har tid, ork och plats! :)
Uppfödning av Lejonhuvade kaniner i söderhamn, skogsdalenskaniner.tk 
Jag har tre kaniner ^^
En hermelinherre som är sotad bourgogne (Westcoasts Orion)
En vädurstjej som är blå (Granit)
och en blandning som är vit/blå japan (Ringo)
Alla tre har jag tagit hand om då ägarna av olika anledningar inte längre velat behålla dom. Hade mer en gärna tagit hand om fler men…. ja, de får vänta tills jag har eget hem som jag kan göra vad jag vill med ^^
De är tonårsgangstern Ringo som posar på bilden ;)
#40 Åh vad fin!! Hans färg var jätte fin ! :D
Jag har 2 kaniner, och för mig räcker det så :P Det klart man vill ha fler ibland , men när jag tänker efter så skulle jag nog inte hinna..
Jag har i alla fall en Isabellabrokad hoppkorsning och en holländare :)
#41 Tack så mycket :D ja, han har en supermysig färg. ^^
Just nu har jag 5 kaniner hemma, alla är honor och hoppkaniner..
- Pajarito's Secret Admirer, kallas för Troya, är en utav mina egenuppfödda små filurer. Hon och systern Flaxa är födda den 5 Oktober 2010. Troya är en viltgrå harkorsning. Hon är en helt fantastisk varelse som gör mig så glad varje dag. Min lilla prinsessa ♥
- Pajarito's Blackjack är en svart harkorsning som kallas för Flaxa. Flaxa är en grymt duktig hoppare med högrest och slank kropp. Hemma är Flaxa en trevlig men bestämd tjej som hellre glädjeskuttar i hagen än sitter stilla i famnen.
- Premiums Wildflower, även känd som Rut, är en rolig liten kamrat. Rut har väldigt svårt för att sitta stilla, och älskar att springa, springa och springa! Att vara i famnen och bli pussad på går också bra, men om hon får välja så är det nere i hagen för att kunna få springa, som hon vill vara. Rut har bara startat på tävling 3 gånger, men har tagit pinne på 2 utav dem. Jag tror att den här lilla söta vildingen kommer bli riktigt, riktigt grym på banorna framöver!
- Fortunas Livtrasir är det fullständiga namnet på min galna lilla nallebjörn Dora. Dora älskar att bli klappad och gosad med utöver allting annat. På banan går det alltid undan!
- Silverados Try To Beat Me är kaningårdens nyaste tillskott. Toka, som jag kallar henne, är väldigt söt och hon har, trots att hon bara bott här några få månader, kommit att bli väldigt speciell i mina ögon. Toka är en snäll och tuff tjej som ofta hoppar med en väldigt rolig stil som innebär att hon är högt, högt över hindrena! Jag tror att Toka kommer bli väldigt duktig som hoppare.