Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 697 ggr
[jultassen]
0

Är det verkligen bra?

Hej

Alltså vet några som bara ger sina kaniner hö ibland, dom har inte fri tillgång till det…

Dom började ge dom hö igen nu när snön har kommit för dom säger att dom bara ska ha tillgång till hö när det är kallt annars ifall man börjar ge dom hö igen efter sommaren så kommer dom inte klara vintern, är det verkligen sant? Det är ute kaniner.Jag har ju också ute kaniner men dom har alltid fri tillgång till hö. Lite märkligt :S

Med vänliga hälsningar!

Fridaaaa
1

Kaniner ska ha fri tillgång till hö dygnet runt, året om, oavsett om det är utekanin eller inte. Hö är ju kaninens basföda och ska bestå av 80-90 % av kaninens dagliga mat :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Clariiz
1

Kaniner ska alltid har fritillgång till hö. Kaninens mage måste jobba hela tiden. De har liten magsäck och väldigt långa tarmar vilket betyder att kaniner är lite men väldigt ofta.
Och att inte erbjuda sin kanin detta kan vara väldigt farligt.

Det kan du berätta för dem.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

dermot
1

De ska ha fri tillgång, alltid. Antar att dessa kaniners magar och tänder är kaputt Obestämd

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[jultassen]
1

Ja det har jag sagt till dom så jag hoppas att dom slutar. Förstår inte hur dom tänker.

[Wera]
0

Mja det beror ju på, vintertid ska de ha fri tillgång till hö men sommartid räcker det med gräs. Så om dom kaninerna får gräs istället för hö på sommaren spelar ingen roll. Men får dom varken gräs eller hö sommartid är det mindre bra. :P

Fridaaaa
2

#5 Beror ju lite på hur näringen är i gräset med på sommaren ^^, Mina får hö ändå:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

svartkanin
3

#5 Tycker att kaninerna alltid ska ha hö oavsätt årstid osv…

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Suskiv
0

#5 Jag tycker det är enklast att ha hö på sommaren också. Mina är ju inte i beteshage dygnet runt och även om de är det så vet jag inte hur näringsrikt tomtgräs är.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

[jultassen]
0

Dom gav dom inte hö på sommaren dom gav dom gräs då, fast efter sommaren gav dom bara pellets och vatten och väntade tills det vart snö då började dom ge hö också,Fast dom kaninerna har inte fri tillgång på det nu under vintern heller för dom tycker att pelletsen är viktigare för kaninerna än höet.

Men har pratat med dom och dom ska låta dom få fri tillgång på höet nu. Så hoppas det sitter i nu och att dom inte börjar slarva igen, inte undrar på att deras kaniner går upp och ner i kilon. :S

Cameliont
1

Enligt lag ska kaniner ha fri tillgång till hö eller grönbete (sommar). Men jag ger också hö året om, så slipper man krångliga omställningar och risk för att man ger näringsfattigt gräs sommartid.

Välkommen till min kaninblogg Kaninfamiljen.com

NaDa...
2

Jag mina har alltid full höhäck på vintern, men på sommaren minskar jag hömängden då de får mycket gräs och blad istället.

Dagar då det regnar så ger jag kaninerna hö som på vintern, eftersom att jag inte vill plocka dyblött gräs till dem.

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg