Vad kan det vara?
Hej tittade til min kanin idag , när jag fick syn på blod i ett hörn , inte alls mycket !
det var inte Tjockt som blod brukar vara , utan 'löst' !
Har känt på hans mage , och tittat på han , han visar inga tecken på att det gör ont , eller så.
Och han har inget blod på kroppen.
Snälla hjälp mej ! 
Är du säker på att det inte är kiss? Kiss kan bli rött/orange beroende på vad kaninen äter. Bland annat maskrosblad ger rött kiss, det finns säkert annat som ger rött kiss med.
Ljustadalens kaningård
kan det va så att han av någon anledninge kissat blod? säker på att det va blod? har han ätit morot i dag?
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
Kolla noga på det, kan det vara urinen som färgat av sig från en morot eller liknande?Det händer och då är det ingen fara alls.
Hur verkar han i övrigt?Pigg?Om han bara sitter still och verkar apatisk är det oroande så observera honom.
Kolla gärna upp redan nu vart närmaste vet finns och öppettider osv, så slipper du det sen om det skulle bli nått akut, men det får vi absolut hoppas på att ni ska slippa!
:)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ibland har kaniner orange-rött kiss, om de ätit ex maskros/al/morot/rödbeta.. precis som ovan skriver.. kan oxå vara hormonellt..
Kolla igenom kaninen o kolla lortarna
1,2 hann före:P
Nej , han har inte ätit Morot idag , men han har ätit Maskrosblad !
Detta har han ätit idag ;
Pellets ,
Cuni Complete ( Det är väl nån sorts Färgmedel i det ? Eftersom, det är Röda 'matbitar' )
En 'Godis-tandborste , 3 godisbitar ( De ser ut som hund kex , och är i färgerna Röd Grön Gul )
Maskrosblad
Det luktade inte kiss häller… :/
Och nej , han är som normalt , hoppar fram när man öppnar buren.
Glad , visar inga tecken på att ha ont , när vi känner på han.
Äter som han ska.. Ja allt värkar normalt …
Och närmsta veterinär ligger 100 meter ifrån… :p
#6: Maskrosblad färgar också urinen.
Sen får jag be dig tänka på rubriken till nästa gång, att inte bara skriva "hjälp" utan faktiskt en mer beskrivande rubrik. Ändrade rubriken denna gång.
Tänkte precis tipsa dig om att gå och lukta på det. Om det är kiss luktar det garanterat kiss (kaninkiss, inte människokiss).
Gör det inte det skulle jag se det som allvarligt och kontakta vet.
Hoppas det löser sig bra för ninen <3
Ja , det hoppas jag med , och jag är så orolig för han ! :(
han har kissat 'rött' idag med …
Men jag får väl hoppas på att det inte är något farligt …
Vi ska snart till Veterinären och kolla !
håller tummarna för er!
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
Ja , men dock är han helt Pigg , Glad , äter mm.
Ska kollat ill han nu igen , och kolla om det har ändrats nått från imorse…
Men han kissar samma 'röda' sak i samma hörn
håller tummarna.
Dem kan kissa "rött" flera dagar efter att dem har ätit mycket morot/maskorsblad.Kan vara Urinvägsinfektion med. hoppar det går bra:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
är det farligt? med Urinvägsinfektion ?
Jag & Mamma mistänkte samma sak … :/
#15 Nja det är som på människor, måste behandlas
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Mamma tror att han kan ha Kissat på övenvåningen , sen har det åktt egenom Hö , halm och hans Bajs , och sedan fått sin färg där ifrån - och att han har lite 'Färg' i sitt kiss ( pga Maskrosblad ) 
Men vi ska ändå kolla upp detta !