Ska man har 2 ..eller ? :)
Som rubriken lyder ,ska man ha 2 kaniner tillsammans eller vad är bäst?
Vissa säger att dom är kolonidjur och mår alltså bättre själv, och vissa säger att kaniner kan bli deprmerande av att bo ensam.
Fast det kanske är olika för olika kaniner..? :) Har tänkt att skaffa kanin men vet inte riktigt om jag ska en kanin eller 2…
Mvh Elsa
Man måste inte ha kaniner ihop med andra kaniner. Går bra vilket som. Men de flesta kaniner trivs själva. Jag har alltid haft mina kaniner själva. Men testade att sätta ihop mina 3 honor och det gick jättebra. Och den ena av dem märkte jag på beteendet att hon blev gladare. De andra 2 var det ingen skillnad på.
Mina 2 hanar går själva (då jag ej vill kastrera dem) men dem mår tipp topp och är glada och lyckliga 
Men ska man ha 2 kaniner i samma bur så är kastrerad hane + hona bäst. Även 2 honor kan gå bra ihop. Men ska man ha 2 kaniner eller fler ihop måste man ha stor yta, fler bon så att dem har minst 1 varsit osv 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
1# Okej :)
Min kompis som har haft kanin i 6-7 år nu säger att det är bäst att ha 2 kaniner då hon tror att om köper 1 kanin att h*n kommer bli deprimerad…
Men saken är då att jag har tänkt att skaffa marsvin igen (2 st) och då känns det för mycket att ta hand om om jag har 2 marsvin och 2 kaniner (med skolan och ha skilda föräldrar osv), och då säger hon att man inte märker så stor skillnad om har 2 kaniner eller 1 kanin, är det så eller ? :D
Dels beror det lite på personligheten på kaninen. Vissa trivs bättre i par/grupp, andra vill vara ensamma. Men det beror även på ytan. Två kaniner på en väldigt liten yta har mycket mindre chans att komma överens, då de inte kan komma undan och vara själva om de vill. En stor yta underlättar alltså lättare för kaniner att komma överens.
3# Om jag ska ha en kanin så hade jag tänkt att ha h*n på 100*80, är det bra för en kanin eller är det för litet? 
#4: Om 100x80 är tillräckligt beror på hur stor kaninen är. 
5# Hade tänkt att köpa en liten dvärgvädur 
Man blir ju så kär i dom 
#6: Då funkar de måtten. 
Nog är dvärgvädurar underbara alltid. ^^
Finns en anledning att det bor 3 stycken sådana här hemma. 
7#Okej va bra 
Systern min hade en madagaskar färgad dvärgvädur man ville ju bara ta upp han och mysa med han varje gång man gick förbi
Jag har fyra kaniner men jag har inte mina i hop
jag kastrede inte mina kaniner.Jag har två honor och två hanar
.Jag har en fyra fackare bur min bur är 170cm lång och varje fack är 80x80 cm bredd i buren Mina kaniner trivs vara ensam mina har bolåda
:.jag tycker det är bra mått för mina kaniner

Har mina en och en, fast just nu bor en unge som ska behållas tillsammans med mamman, så dom får bo tillsammans över vintern. Tycker att det ofta blir lite jobbigt med kisslåda om man har två, dom kissar lite överallt, även om man har två kisslådor funkar det inte riktigt.