Tre kaniner ihop?
Har nu fått en akutfråga om jag kan ta en liten hermelintjej som ingen vill ha men jag undrar om det kan fungera. Jag måste ge svar inom en timme.
Jag har ett väl fungerande kaninpar, hona och kastrerad hane i en ganska stor Hage. Är det möjlig att sätta in den nya lilla honan till dem eller är det dömt att misslyckas?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Självklart kan du försöka. Om de börjar bråka e det bara naturligt. vänta några timmar elr kanske några dagar så lugnar de sig :) för det mesta iallafall.. Lycka Till :)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
#1# Grejen är att jag helst vill veta om det brukar fungera eller inte. För om jag tar den lilla kommer jag inte kunna lämna tillbaka henne och jag vill inte ha fler burar.
Alla kaniner är ju individer, så det är svårt att säga just vilka kaniner som trivs bra tillsammans. Det finns aldrig någon garanti, utan det är bara att testa. Ge dem tid och ordentligt med utrymme.
Du kan nog inte ta det som självklart att de kommer komma överens, men om kaninerna är lugna och vana vid att umgås med andra kaniner kan det fungera smärtfritt :)
Jag har suttit här och funderat men jag vågar nog inte ändå, det känns som bäddat för trubbel.
Jag har haft både 3 och 4 kaniner ihop. Endast honor dock.
Ibland har de bråkat lite, och ibland har pälsen yrt runt. Men det är naturligt så länge de inte ger varandre stora sår.
Passa dem i början bara, medans rangordningen bestäms.
Men självklart kan det gå fel också, har själv fått särat på mamma och dotter en gång. (trots att de då gått ihop ett bra tag.)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Du,, jag tror faktiskt att du borde testa ;D anrs kan du ju sälja den :P Det finns MÅNGA hermelin uppfödningar.. jag äger en t.ex. (fast jag har fullt) :P
/ Cornelia Andersson,
nå hur gick det?
jag har ju också kaniner innan min hona blev dräktig så hadde jag min hona med min andra kanin och som 6# säger så kan det vara lite bråk, men medan tider går så lär dom ju känna sig och nu är dom hur bra vänner som hälst dom hoppar in i varandras burar utan problem, tvättar varandra,mm, tro mig dom kommer inte att bråka när dom har lärt sig att känna varandra
jag släppte till och med den dräktigas kaninungar med den min andra kanin och hon gjorde ingenting skuttade som vanligt mm, dom trivs JÄTTE MYCKET!
så jag säga att du ska ta chansen! :D
Håller med Asra..
/ Cornelia Andersson,
Jag har 3 honor ihop, fungerar kanon :)
Och 2 av dem släpptes ihop vid vuxen ålder.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag skulle inte våga chansa. Varför är det så akut?
#11# För att ingen vill ha den, det var komplicerat, någon hade lämnat den hos någon som inte ville ha den och som lämnade den till en kompis till min sambos komis och den kompisen ville heller inte ha den lilla kaninen.
#12 Omplacering alltså! Skönt att det finns underbara personer som kan ge dessa stackare ett hem. Har du bestämt dig om du ska ta hem henne eller inte än? :)
Har du bestämt?? JAG hade dock tagit den om jag va i din sits för anrs kanske den kmr till ett dåligt å så kanske den styckas å hamnar i kaninsoppa… BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ hemska tanke!!
/ Cornelia Andersson,
Stackars liten D:
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken