Ras du vill ha
Hittade ingen tråd som liknade denna jag tänkte skapa, så nu gör jag en :) Vet att det finns en tråd om Vilken ras? man inte vill ha, men nu tycker jag vi ska vara positiva och skriva vilken som man faktiskt vill ha :D
Skriv också varför du vill ha just den rasen, välj max 2 raser :)
T.ex. (obs, detta är bara ett exempel!)
Jag vill ha raserna belgisk jätte och fransk vädur, eftersom jag är förtjust i stora kaniner :D Frassar är enligt mina erfarenheter helmysiga, och belgiska jättar är så sociala.
Så sätt igång och beskriv din favoritras :) Kan vara en ras du redan har, eller en ras du vill ha i framtiden!
Väljer 2 raser som jag inte har (eftersom jag redan har ett par av raserna jag vill ha redan)
Holländsk kanin - Lagom stora, fin teckning och underbart temperament
Fransk vädur - Ser ut som nallebjörnar! Älskar stora kaniner :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag börjar då :)
Jag vill ha raserna dvärgvädurskorsning och fransk vädur. Dvärgvädurskorsningar för att de oftast är så lugna och trevliga i temperamentet, och kan bli bra hoppare :)
(vädurskorsning är ju egentligen ingen riktig ras, men men)
Fransk vädur för att de är vädurar i stort format och är så otroligt coola! Verkar vara helhäftiga att ha frigående inomhus :3 Ska absolut skaffa mig en i framtiden!
jag skulle vilja ha en Liten Rex för att dom har en så häftig päls och den känns som samet! :)
och sen vet jag faktiskt inte vad jag mer vill ha för ras :P
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vill ha en massa raser.. men tror Dvv är min ras, speciellt teddypälsade,, hah. 
/ Kram Johanna & ninerna. ♥
Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥
Jag skulle vilja ha en Holländsk kanin. De är så fina och så älskar jag teckningen! 
Eftersom jag haft nästintill alla "vanliga" raser så får jag välja någon mer ovanlig ;)
Örestads kanin som tyvärr anses vara utdöd, de verkar väldigt okomplicerade och helt enkelt enkla. Älskar deras "typiska" kaninutseende :)
Japansk kanin dels för att jag bara älskar teckningen och dels för att de verkar coola 
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Rex såklart!
För att..ja.. rex är min ras helt enkelt!
Min rex jag har nu är allt och lite till1
Teddysar är jag lite inne på men så mycket pälsvård!
Och Rexpälsade dvärgvädurar, som jag också har!
Älskar ju som sagt rexar och älskar även Dvärgvädurar så en kombo är ju inte helt fel. Dock har dom lite hetsigt temprament som jag vill avla bort!
Och Dvärgvädurar, för dom är..ja Dvärgvädurar!
Seen vill jag ha Sachengold, Hollis, Bj, Frasse, Tjs osv osv men man kan inte få allt här i världen 
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Jag väljer två raser :
Dvärgvädur- underbara! lycklig ägare åt 2 små tjejer :)
Holländsk Kanin- verkar vara supermysiga också!
Mvh Alice och Morpen :)
Dvärgvädur rex, satinrex och satin- Rexarna verkar så super duper mysiga och fräcka. :)
Satin-angora, de är ju så ur-vackra o så kan man tillverka världens vackraste garn av deras päls/ull 
Ja en Angora skulle ju inte sitta fel direkt!
Har flera raser ja skulle vilja ha. En jag är sugen på är Lilla havanna. Pga färgen men då har ja det på dvärgvädur och hermelin ist.
Fast mest är ja sugen på fler färger på de raser jag redan har. :P
Kan ju säga Vilken ras? som jag tycker är allra bäst och som jag inte kommer sluta med i första hand. Fransk vädur!! Det är dom häftigaste av mina kaniner. Såna personligheter. Så ni som är sugna på det, skaffa säger ja bara! :D
älskar Belgisk Jätte , stora mysiga kaniner har 4 som springer ute på trädgården dock inte stampe han får va inhängnad
snälla mot allt och alla , vi har chihuahua och dom funkar jätte bra ihop.
Dvärgvädur Rex lungna snälla "barn" kaniner i mitt tycke , skönt med en lite lungnare mysigare kanin då man har barn. och gillar verkligen rex pälsen så klart , då vi även föder upp rex katter 
Klart man är sugen men det är ju platsen också 
Hade en viltgul kille en gång i tiden han var verkligen dunder mysig!
#14 jo dom tar plats :P men med den charmen dom har och buset man får uppleva med dom så gör det inget. man kan tro att hermelinerna är vildast men inte hos mig :P
Dvärgvädur rex är ju nått ja är grymt sugen på oxå! även där i olika färger.
Om jag skulle få välja en ras som jag inte har så skulle jag vilja ha Engelsk scheck eftersom jag tycker att de är så coola. Jag älskar när de är så där fläckiga
Har en förkärlek till såna där "dåligt mantlade" oxå. Hur dem är i temperamentet har jag däremot ingen aning om
Snygga är dem iallafall! 
// Rebecka 
Trollsländans kaniner:
Dvärgvädur; madagaskar och viltgul samt manteltecknat
Hermeliner är ju så underbara. Älskar det lite livligare tempramentet och att dom är så lätta att hantera och sköta om
#12 Är så sjukt sugen på frasse jag med, men har ingen plats :(

Jag skulle vilja ha teddyvädur för att dem är så extremt sociala och mysiga. Passar mig!
Sen skulle det inte suttit helt fel med en till lejonhuvad dvärgvädur. En helt underbar ras!
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Jag skulle vilja ha riktigt rastypiska Dvärgvädur satin i färgen bourgogne manteltecknad. Med rastypiska menar jag att jag vill ha den typ som viltgrå Dvärgvädurar har. Kanske kanske en dag :) Varför? För att jag tycker att satin är riktigt fint och sen gillar jag Dvärgvädurens temperament.
Sen skulle jag vilja orka ha ett gäng Teddyvädurar också som sällskap (hade det tidigare) för det är världens härligaste ras! Men jag umgås numera hellre med mina kaniner utan att behöva lägga massor av tid på pälsvård. Och klädvård när man ska ta bort halva kaninen som sitter kvar på kläderna när man slutat att borsta… Men de är mysiga :)
Ljustadalens kaningård
Jag har de raser jag vill ha. Lejonhuvad Kanin, Dvärgvädur och en Belgisk Hare.
Lejonhuvad Kanin vill jag ha och har för att jag tycker att de är den snyggaste rasen (Jag är förtjust i alla långhåriga djur) Sen är de otroligt sociala, trevliga och riktiga mysproppar :)
Dvärgvädur vill och har jag för att jag tycker att det är en fin ras. Speciellt om de har maffiga skallar :)
Belgisk hare vill och har jag för att jag tycker att de är såååå coola. Världens socialaste, pigg, lagom sprättig :) För ett halvår sen var jag inte ett dug intresserad av hare. Men efter att ha varit djurvakt åt harar så blev jag heelt kär.
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
Teddyvädur/teddydvärgvädur
Har blivigt förälskad i denna ras! Dom är så otroligt söta och vackra med all doms päls som hänger överalt xD Min favoras och framtida ras ska vara en TV eller TDV ;) Plus att dom värkar ha väldigt bra temperament som ja söker.
Lejonhuvad
En annan ras som jag hittat som jag gillar är Lejonhuvade kaniner :) Färgen som jag fastnat för här är blå <3 Vet inte riktigt om jag kommer skaffa någon, men kanske om jag hittar en jag fastnar för.
Dvv
En Dvv tycker jag är söta! Men här är det osäkert om jag vill ha någon eller ej. Det beror mycket på hur den är i temperament, om den passar till utställning och vilken färg/hårlag den har. Är inte förtjust i alla Dvv, så här beror allt på utseendet…
Hoppkanin
En hoppkanin för mig ser ut såhär: Korthårig, med uppåtöron, fläckig. Har inte hittat vad rasen heter, men kalar det för hoppkanin då det är det den kommer få göra hos mig ^^. Vill nämligen börja hoppa med mina kaniner.
Sedan finns det väll andra kaniner av andra raser som jag fastnar för! Men dessa är mina favoriter och dom som jag hälst vill ha! (hermelinkaniner är lite favo också, men är inte säker enu…)
Hermelin och fransk vädur. Hermelin för att de är små, pigga och söta plus lätta att inreda till med massa rolig aktivering osv. Finns ju mest tillbehör att köpa till små kaniner. Fransk vädur för att de är så coola och sociala. Lätta att få riktigt tama och rumsrena. Enda nackdelen där är att det är svårt att köpa färdig inredning, men pyssla själv och köpa kattillbehör går ju också bra.
Jag skulle vilja ha en holländare. Inte för att dom är mysiga och snälla, jag har mest träffat såna med lite temprament och vissa med mycket… Utan för att jag gillar dom, varför vet jag inte riktigt.
Och så vill jag ha en hoppis såklart, ingen riktig ras men ändå.
Man kan ju inte definera någon ras som "hoppkanin", då alla kaniner kan hoppa. Däremot är det ju poppis med dvärgvädurskorsning och harkorsning att hoppa med, men man kan fortfarande inte säga att rasen är "hoppkanin". Blir rätt störigt när man läser/frågar om ras på en kanin och svaret blir "hoppkorsning".. vadå, en kanin korsat med ett hinder då eller? ;P
Jag skulle vilja ha en Harkorsning. Och det är för att dom kan bli grymma hoppare och sen så gillar jag hur dom ser ut! :)
#25 Hoppkanin är för mig en kanin avlad för hoppning, alltså vill jag ha en kanin avlad för hoppning om det blir tydligare 
Älskar Vädurar (och min holländare Coccos..)
Så skulle vilja ha en fransk vädur, för att de är så stora och mysiga, har länge velat ha en stor kanin.
Eller en dvv rex för att jag skulle vilja testa på att ha en annan pälstyp än den vanliga ;)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
men å :( Jag har ju inte hittat vad rasen heter enu så döpte den bara till hoppkanin då det är det är så min drömhoppkanin ser ut.<3
#29 Men man kan ju inte döpa sin egna "ras" :) Då säger man "det är en blandras"
har jag döpt den? ;) Jag kom inte på vad rasen heter som jag sätt, så viste inte vad jag skulle skriva så det fick bli Hoppkanin ^^ Tycker det är väldigt onödigt att kabla om småsaker. Jag ska väll få nämna en ras jag sätt och gillar även om jag inte mins namnet på den? Och eftersom jag troligen vill använda den till hoppning så döpte jag den "okända" kaninen till Hoppkanin :)
har jag döpt den? ;) Jag kom inte på vad rasen heter som jag sätt, så viste inte vad jag skulle skriva så det fick bli Hoppkanin ^^ Tycker det är väldigt onödigt att kabla om småsaker. Jag ska väll få nämna en ras jag sätt och gillar även om jag inte mins namnet på den? Och eftersom jag troligen vill använda den till hoppning så döpte jag den "okända" kaninen till Hoppkanin :)
Men nu vet jag att rasen (korsningen) heter Vädurskorsning
Vädurskorsning, Dvärgvädur, Hermelin och Rex! :D
//Caroline
Hur ska man bara kunna välja två raser! (omöjligt enligt mig typ :P)
Men här är väl två jag skulle kunna tänka mig:
Dvärgvädur - Finns inte riktigt nån anledning, vill bara ha en sådan, verkar mysiga också :)
Rex - Finns typ ingen anledning till att jag skulle vilja ha en Rex heller men dom har ju häftig päls iallafall, ;)
Och så skulle jag nog vilja ha någon Blandras :D
Hälsningar Jossan
Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se
Jag vill ha en Belgisk Jätte - för att de är sociala, lugna men ändå med fart i.
Jag kan fortsätta på samma tema och välja Belgisk hare som nr 2. De är väldigt fina men dem vet jag inte särskilt mycket om så jag fortsätter att bara beundra hararna :)
Förutom holländsk kanin och fransk vädur som jag redan har så skulle jag vilja ha:
Satin - De har så vacker glansig päls och jag har hört så gott om dem ^^
Mecklenburger scheck - stora, maffiga och manteltecknade, helt enkelt jätte vackra.
Finns dock fler raser jag vill ha 
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin
Mecklenburger var underbart fina ju :D
Bortsett från Lejonhuvad kanin och rex, som jag redan har och abslut inte vill ersätta, skulle jag vilja ha de här raserna
Hermelin - Jag tycker de är superfina och otroligt söta och små. En ras jag skulle vilja testa.
Dvärgvädur - Vit bö, tycker de är super fina med deras maffiga huvuden och kompakta kroppar.
Harkorsning - Älskar högresta harkorsningar, även harar över huvudtaget skulle jag vilja testa!
Holländsk kanin - Älskar temperamentet och alla jag har träffat har varit helt underbara!
Dvärgvädur - I pälstyperna rex, satinrex & normal.
Älskar dvv´s temperament & utseénde ♥
Är ju dom 3 pälstyperna jag satsar på med!
Holländsk kanin - Superfin teckning!
Uppfödning av Lejonhuvade kaniner i söderhamn, skogsdalenskaniner.tk 
Teddyvädur Det behövs väl inte förklaras. De är som små hundar. Men ack denna pälsvård… jag har två underbaringar, och de är verkligen mina små ögonstenar.
Dvärgvädur satin Otroligt vackra! Jag tänker dvärgvädurens goa temperament, och så en vacker päls på det. :)
När mina kaniner dör kommer jag byta ut dem mot Lejonhuvade dvärgvädurer då jag vill föda upp såna. Så varje gång en kanin dör och jag ska köpa en ny blir det en sån.
Kul tråd!
Fransk värdur- gärna havvana(savning? havvanna?) färgad, tycker dem e snygga i den färgen, dock vet ja ingen uppfödare med denna färgen.
Aldrig sett än in real life men dem ser så gosiga å ur mysiga! ja vill gärna ha en sådan nån gång.
sen så vill ja ha DVV som ja har nu. Älskar dem
Förutom raserna som jag redan har dvärgvädur, holländare, fransk vädur.
Vore häftigt med en belgisk jätte men har ingen tillräckligt stor bur för en sån ännu får vänta med det.
En tysk vädur vore inte fel det heller.
Men nu har jag ju ändå mina favoritraser hemma. 
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
#44 Hur stort har din franska vädur? o:
Jag vet att när jag flyttar till hus så kommer jag skaffa belgiska jättar igen, av den enkla anledningen att jag verkligen gillade den rasen. Kommer då definitivt bli i vit blåögt! Lite funderingar på fransk vädur också, eftersom jag är väldigt förtjust i just vädursraserna.
#46 Finns det belgiska jättar i vit blåögt? :O Gud vad haftigt!
#47: Japp, finns speciellt i england. En uppfödare här i sverige har importerat några stycken alldeles nyligen. 
Just nu har jag ju dvärgeddys, helt underbar ras.:) Kommer också defenitivt att skaffa lejonhuvad någon gång. Annars är jag sugen på hermelin i olika pälstyper och en blå holländare. Kommer nog att skaffa nåt vädur även om de är ganska fula…:)
Weinertecknade dvärgteddys i olika färger
#22 Du kanske menar en liten hare? :)
#43 Havanna stavas det ;) Det finns en uppfödare neråt i landet. Linda Ahlsen.
Finns en havanna hane på blocket (om den nu inte är borta) men den är inte renrasig..
Fransk vädur- Dom verkar vara hemskt stora och mysiga! Dom verkar ha ett trevligt temprament och sociala. :) ska definitivt skaffa en sådan när jag skaffat eget boende! ;D
Blåögd vit lejonkanin-otroligt vacker färg på en underbar kaninras. Skulle jättegärna vilja ha en sådan. Fast dock så väger fransk vädur tyngre :)
Never judge someone. You don't know their history.
Seriously, you don't!
Jag gillar Lejonen och dvv det är hel perfekta raser för mig :)
Jag är ju helt såld på lejonen ! :D
*När jag menar att fransk vädur väger tyngre så menar jag att jag hellre vill ha Fransk Vädur än lejonkanin x) Fast dom väger ju tyngre också.. x)
Never judge someone. You don't know their history.
Seriously, you don't!
52 har hon någon hemsida och det? Just nu är de ej aktuellt. och det ska vara med stamtavla. Men vill gärna börja kolla i tid, annars får de import!
Jag har väldigt länge velat ha en engelsk scheck. De är jättefina, unik teckning och unika eftersom det inte finns så många av dem i sverige ^^
Sen vill skulle jag vilja ha en belgisk jätte för att de är så enormt stora och är som små teddybjörnar. Jättegosiga ,P
Jag skulle vilja ha gotlandskanin då det är en rest av den svenska lantkaninen och därmed borde den vara mer anpassad till det svenska klimatet än "importerade" raser. Synd om den skulle dö ut. Då har vi ingen svensk lantras kvar.
Är även sugen på en någon av de större raserna. Kanske belgisk jätte.
#57 Nej inte vad jag vet. Vem vet det kanske finns fler snart som har havanna frassar. :)
#44 Du säger att du inte har tillräckligt stor bur för jätte men det är ju samma mått som frassarna :) sen om man vill ha större än vad måtten kräver är ju bara bra :)
Hermelin - Liten och lätt, söt som attan och helt underbar! Syrran har haft 2, helt förälskad i dom. Hade "beställt" en kanin, inte beställt men sagt att jag är väldigt intresserad, två timmar senare hade dom sålt honom.
En fluffboll - Som en dvärgteddy (jag är inte bra på raser), så söta. Men den dumma pälsvården stoppar mig från att köpa en sån.
Men om jag måste välja bort någon så blir det fluffbollarna som erstätts med gotlandskaniner, vet faktsikt inte varför men det är en kanin, en svensk kanin om man ska vara mer exakt, söt, lite större kanske osv. men känns som att det lätt skulle kunna få in en gotlanskanin in i mitt hus, någon gång i livet! :)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
#61 Dvärgteddy är en underbar ras, men den kräver ju pälsvård som du sa. Dock tycker jag inte att det är jobbigt alls, en dvärgteddy med bra pälskvalite ska man nästan inte behöva borsta alls. Med bebispäls behöver man borsta igenom vissa varje dag, medan andra kan det räcka att göra det en gång i veckan(!). Sedan när de blir vuxna så behöver man bara borsta igenom dem 1 gång i veckan, vilket tar ca tio min. Så mycket tid bör de flesta kunna ge sin kanin, även om den inte är långhårig.:)
Så du kanske kan köpa dig en fluffis trots allt någon gång.:)
Weinertecknade dvärgteddys i olika färger
#62 Dvärgteddy är ingen ras. Kanske menar en lejonhuvad kanin med teddypäls?
Om jag måste välja 2st raser så skulle det nog vara Tysk jättesheck eftersom dom är stora, har otrolig teckning och är riktigt häftiga i sig! :)
Och så skulle jag vilja ha en Hollänsk kanin för att dom verkar så snälla och allt! Lagom storlek att ha i knät och så! :D + deras underbart fina teckning! :)
Sugen på flera raser jag..
Sachsengold, dom ser så goa ut och har härlig färg.
Engelsk Scheck, gillar deras scheckteckning.
Dvärgvädur, små, söta, knubbiga och dom flesta jag känner har trevligt temprament med.
Tysk Jätte Scheck, vill ha en jättekanin och gillar svart/vita djur så en sådan hade inte suttit fel.
Holländare, många verkar ha go personlighet, så är dom snygga med. Gillar blåa och g/s japaner bäst.
Fast kommer nog inte skaffa någon av dom närmsta åren, ska ha plats för fler Rexar! För dom är underbara, älskar pälsen och så min kanin är lagomt knäpp också. :)
Kom ihåg: endast 2 raser ska man välja ;)
Jag hade lite för bråttom och såg inte att man bara skulle skriva två, oopsie 

//Caroline