Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 815 ggr
knittn
0

Pellets till dvärgvädursunge

Hej!

Vet att det finns många trådar om just detta, men alla säger olika. Så får inte riktigt klämm på det.

Men jag fick hem en ca 2 månader gammal dvärgvädurs hane igår, och undrar nu vilka pellets som skulle passa honom allra bäst? =)

Finns det något riktigt bra som man kan ge "rakt av" utan att blanda?

Hittills har han fått "Svenska Foders Kanin- och marsvinpellets" och det är vad han får nu.

/Christian

NaDa...
0

Jag skulle föreslå Rabit royal, men vet inte hur det är för kaninungar ;)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

kaninjosse
0

Det fodret fungerar bra, annars finns det ett fettsnålt fullfoder som är väldigt populärt bland kaniner! Chudleys Rabbit Royal heter det.

"Oj, såg att det kom in en kommentar till, det är till för både vuxna och växande kaniner. :)

Fridaaaa
0

Det han får nu, är bra, det har jag till mina, alltid haft, gillar det skarpt :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

knittn
0

Funderar på att fortsätta hålla mig till det, men kan man köpa det online? Finns det små förpackningar?

Om det finns någon Göteborgare här, som ger sina kaniner "svenska foder kanin och marsvinpellets" så får ni gärna hojjta te =D

Tack till er alla.. =)

Fridaaaa
0

#4 Finns på lantmännen annars, 10 kg & 25 kg säck:)

[Djurlinnea]
0

Har också det fodret du har nu! :) Bytte i våras och jag är väldigt nöjd med det! :)

knittn
0

#5 & #6

Köper ni online?

Har ingen koll på om dom finns i göteborgstraken, när jag söker på "hitta.se" så får jag bara upp "lantmännen maskin ab" på göteborg.

Hur mycket kostar 10 kg? Är det verkligen det minsta? :P Känns lite onödigt för en liten kanin, sen håller det väl sig inte färskt hur länge som helst?

[Djurlinnea]
0

Jag köpte en 10kg säck på granngården :) Minns inte riktigt priset på säcken.

Fridaaaa
0

#7 Nej jag köper på Börjes i Tingsryd, då det är närmst för mig :)
Vet ej om det finns mindre eller inte.,
Men några bra foder som finns att beställa på bland annat foderbilen.se, gnagarboden.nu mm är: Carrier (dock blev några av mina dåliga i magen av det), Mästers kaninfoder, royal rabbit :=)

Tasserian
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Svenska Foders Kanin & Marsvin finns i 4,5 kg:s påsar. "Naturnära" vid Backaplan är återförsäljare för "Djur&Natur som är tillverkare. Kanske finns små förpackningarna där?

Fridaaaa
0

#10 Ja jag misstänkte att dem finns i små säckar med :)

knittn
0

Tack Lena =) Sticker dit imorgon..