OT - Pinne i rumpan...
Tog upp min plutt i kväll och ser att det sticker ut en tunn bit pinne ur rumpan på min plutt, börjar såklart dra ut den och ut kommer ca 3 cm mkt smal pinne typ tandpetare som lukta apa.. Vad kan ha hänt, är så rädd att han har en infektion eller ont. Han äter och beter sig normalt. Kan han ha satt sig på en pinne eller ätit en hel som kommit ut? Hoppas någon kan svara känner mig lite orolig för pöutten.
Hade. Du pinnen så han kunde sätta sig på den? Alltså så den stog upp eller så? :) Annars så tror jag inte han kan svälja en HEL pine när den sen ska igenom tarmarna mm så kommer den nog inte igenom! ;) Han kanske har"lekt" med den och sen råkat få den där? Undersök buren efter ev. Blod spår mm och blöde det när du drog ut pinnen ur "rumpan"?? Jag förstår att du är rädd om h*n det skulle jag också vara! :/
Är det ett marsvin eller en kanin?
Det låter osannolikt att han skulle ha ätit upp den, borde ha fått in den på annat sätt, utifrån.
Ljustadalens kaningård
#2 med mest sanolikhet är det en kanin ;) Eftersom det är ett kaninforum :)
Tror också han måste ha satt sig på den
What doesn't kill you makes you stronger.
#3 Samma tråd finns på marsvin i fokus, det var därför jag frågade. Och marsvin har rumpan lite närmare marken än kaniner så det kan ju vara bra att veta vilken art det är då :) Inget illa ment :)
Ljustadalens kaningård
#4 Okej, förlåt och hoppas du inte tog det som ng dumt :)
#4 då kan man ju börja undrar om det är en kanin el. marsvin
Om man kollar på hennes presentation står det att hon och dotter är nyblivna Marsvins ägare 
Tack snälla för svar, det är en marsvinskille o ja han har troligtvis satt sig på pinnen, men sålänge han mår bra är det nog lugnt. Glad att jag upptäckte den.
#6 då har du nog kommit lite fel :)
Bättre att fråga inne på Marsvin.Ifokus
För det här är ett kanin forum :)
Det räknas dessutom som OT och desvärre har vi OT-stopp under helgerna och tråden kommer därmed att låsas (går att få upplåst efter helgens slut).