Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kullplanering
Läst 819 ggr
Kasandra1
0

Bäretta om era dräktiga honor!

hej!

Asra1 och jag tänkte starta en tråd där alla kan berätta om hur deras honor födde/bettede sig eller till och med skrämde deras matte/husse!

berätta om era honor när dom blev dräktiga! skulle vara jätte roligt om nu berättade!Skrattande

conejos
0

nästan alla mina honor har blivit mycket socialare och mer mysiga när dom är dräkitiga,när dom haft ungarna har dom varit mer nyfikna och otroligt snälla(dom är ju snälla i vanliga fall oxå)

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

[ninnakm]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Cassandra har alltid varit en super go tjej, under dräktigheten upplevde jag henne som mer "på" hon har alltid varit väldigt frammåt, men hon blev liksom säkrare i sig själv när hon var dräktig och hade sina ungar. Sen var hon ju en super bra mamma! När jag kom ut kl 05:00 till henne på morgonen den 20/5 satt hon och tvättade sig på andra sidan buren av boet. Jag märkte direkt att de hade kommit, då jag såg lite blod under magen på Cassie. Där inne låg det 5 välmatade ungar och alla lever nu, 10 veckor senare.

Kasandra1
0

1#  vad roligt!

2# Grattis!

Zvintos
0

De flesta av mina dräktiga honor har varit precis som vanligt. Ena honan märkte man dock ganska fort på om hon var dräktig eller ej. För varje gång hon var dräktig, märkte man från några dagar efter PARNING att hon inte ville att man tog matskålen. Hon ställde sig i den och tyngde ner den. Om man däremot sträckte fram lite mat åt henne så sket hon fullständigt i matskålen. Hon var bara enormt mån om att få i sig mat. Tungan ute