(K) Kaninpojke
Jag söker nu en kaninpojke, först och främst till hopning.
Jag har dock lite krav på ras och färg, eftersom han kommer även användas som avelshane.
Han får INTE vara brokad, mantlad eller sheck.
_då jag har 1 brokad och 1 sheckhona
_Han ska helst inte vara viltfärgad eller svart.
Vitrödögdt elr Madagaskar är + eller vad man ska säga ^^
Men gärna helfärgad, japan eller wiener då han inte kommer användas innom utställning spelar det ingen roll.
Rasen har jag ett krav på och det är att han ska vara innom dvärg raser ex. dvv, lejondvv, lejonkanin mm.
Vill att han ska finnas i Skåne som längst bort Småland.
Så har du en hane(unge) eller en kull på G så får du gärna medela mig :D
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har några ungar som skulle passa dig, dvärgvädurar korthåriga och lejon, rexbärare.
Pappan till en av kullarna (Messalinas Jaap) är en väldigt duktig hoppare, dock inte tävlad vad jag vet. Det är tidigare ägare som hoppat med honom, jag har bara testat lite.
Har även kull på G med dvv-rexar efter samma pappa.
Finns i Nybro mellan Kalmar och Växjö, lätt att ta sig hit med tåg från skåne.
Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning
Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland
Nu finns det ungar till salu!
Såg en kaninpojke jag blev lite förtjust i på din hemsida.
Men avvaktar lite :)
-' Malin Hultman
Jag har en liten japantecknad hane Malin! :)
Han är så fin så.. väldigt skuttig, skulle passa bra till hoppning då båda hans föräldrar älskar att hoppa (riktigt högt)..
Född 17 maj :)
han är Lejonhuvad kanin, vilket du vet..
Har även Zobel bruna hanar från samma kull, 3 stycken :) kan skicka bilder på MSN om du känner för att du är intresserad?
sen har jag en liten blå wienertecknad hane, Chester, som fortfarande är till salu.. född 13 juni.
Transport är nog inga problem.
# Har fler bilder om du är intresserad av att se, vilken vad det du fastnade för?
Evergreen 
-' Malin Hultman
Bor i Blekinge, har två kullar med lejonhuvad dvv som föds nästa vecka. Kolla hemsidan om du är intresserad =)
liten uppfödning av lejonhuvad dvv i Ronneby/Blekinge (även teddyvädur+peking) http://trollsjonskaniner.weebly.com
Han är fin, här finns fler bilder http://www.pixbox.se/alb_show_id1227234_page0.html
Jag har en kull nu som är blandning mellan dvärgvädur/vädurskorsning och new zealand, vikten hamnar dock på under 3kg (förra kullen landade på 2,5kg) så de är ju fortfarande "dvärgkaniner"
De är dock inte könsbestämda än men där finns 3st japantecknade =) om de är vilt eller otter vill jag inte uttala mig om i nuläget.
Har en liten Lejonhuvad/Hermelin kille, Vitrödögd wienertecknad, som skulle passa till hoppning. :)
Han är väldigt pigg, & framåt.
Dock bor jag i Gävlrborg :/
/ Kram Johanna & ninerna. ♥
Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥
#8 okej, ska ta och kolla din hemsida :)
#9 Gud vad fin :O
Vet du om transport kan fixas? :)
-' Malin Hultman
Har en som är intresserad av en kaninpojk jag har nu, men ifall det inte går att fixa transport så blir han åter tillsalu. Han är en vit blåögd dvv som skulle passa perfekt till hoppning. Pappan har tävlat och mamman ska börja tävla så fort hon får tillbaka sin kondition efter kullen.
Han är otoligt mysig och älskar att sitta i knät, hoppar gärna upp på allt möjligt och är en riktig matglad kille! Båda föräldrarna är vit blåögd, men det finns även lite annat såsom svart/vit winertecknad i släkten. Han finns nere i Småland, ca 1,30 h (?) från Helsingborg skulle jag tro :)
Jag har två dvärtgvädursgrabbar till salu som kanske kan passa dig? Se denna tråd: http://kanin.ifokus.se/discussions/4df73c9688f47276a000c0c1-s-dvartgvadurshanar-rex-och-rb
Pappan till kullen hopptränas här hemma och har ett enormt flyt! han verkligen flyger fram över hindren! Tvekar aldrig! Ibland kan det dock gå lite för fort och det blir några slarvfel… Riktigt, riktigt duktig med en otrolig fart! Hela denna kanin har energi som heter duga, bara spring som gäller!
Mamman hopptränas också och kan och är relativt duktig. Hon tar det mera lugnt och hoppar allt, även det som hon inte klarar. Hon tycker det är kul dock klarar hon inte mer än ca 40-50 cm. Hon har flyt och tvekar inte vid hindren men det går i ett långsammare tempo.
Ingen av dessa är tävlade utan jag tränar bara för skojs skull här hemma. :)
Ungarna finns dock utanför Uppsala men transport neråt brukar inte vara så svårt att ordna. :)
Min hemsida (Se info på till salu) Jag kan maila mer info om ungarna: http://vassarnskaniner.weebly.com/
Min mail: trotternumber1@hotmail.se
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com 
#10, Nja, tyvärr, inte för tillfället.. Men du kan ju kolla på transport.ifokus? Eller vad det hette (a)
/ Kram Johanna & ninerna. ♥
Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥
Har två stycken killar till salu. Båda dvärgvädur rex. Ena havanna wienertecknad och den andra svart wienertecknad. Finns i stockholm men frakt kanske kan lösas?
Kolla min hemsida i signaturen om du är intresserad!
Mvh Henriette
Fornuddens Möss
Naked Curls (Sphynx)
Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.
#11; har kollat lite på de, underbara ^^
#12; Gillade din Albino :'D
#13; Ska kolla där, Blev jätteförtjust i honom :'D
#14; vad söt :'D Ska ta och kolla där :)
-' Malin Hultman
#15 Visst är han :)
#15 Det är bara att höra av dig om du är intresserad av någon av dessa tre killar. Finns intresse på min vit rödögda men inget bestämt ännu. A
nnars finns River och Caspian till salu. Själv är jag sååååå nära på att behålla River! Han är något helt otroligt underbar och social! :)
Har två hanar, lejonhuvade, renrasiga med fin stam. Jasper, tror jag skulle passa dig, blå. Dock bor jag i Stockholm.
#18; ska kolla på de :)
-' Malin Hultman
Har en svart och en svart/vit japantecknade (7) vädurskorsningar (mamman är dvärgvädur storlek). Har en lejonhuvad dvärgvädurs hane som är vitblåögd också på 7 veckor. Har även 4 normalpälsade & 4 rexpälsade dvärgvädurs ungar (2v) som inte är könsbestämda ännu.
Har även en 4 månaders zobelsiames brun hane som är jättemysig och superduktig hoppare. Finns två filmer på youtube där han hoppar, en av dom heter Only Happy Then It Rain's Träningshoppar 1. Dock blir han större än dvärgvädurstorlek.
Fler bilder finns på Blabarskaniner.blogg.se & information på Blabarskaniner.weebly.com
Bor i Gävleborg men transport brukar lösa sig ;)
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Hej!
Har två kullar på gång, en kull med ddv och en kull blandning 75%lejonhuvadkanin/25% hermelin.
Dvv blir madagaskar, stamtavla kan fixas, annars härstammningsbevis.
Blandiskullen som är hoppavlad blir troligtvis brokad så den kanske inte är så aktuell(den kommer när som helst så kan uppdatera med vad som troligtvis dykt upp! :)
Transport till skåne lär inte vara några problem då jag åker dit i mellanåt och hälsar på i mellanåt i bjuv, lund och helsingborg!
Har transport ner till skåne i början av sept.
Här hittar du info om kullarna: http://tesselituss.blogspot.com/2011/05/nu-ar-dem-parade.html
Kram /Tess
Min svarta och vitrödögda hane är kvar till salu. Den vita med stamtavla den andra med härstamningsbevis. Båda kostar 400 kr styck. Otroligt sociala och gosiga! Helt underbara!
Nya bilder finns på hemsidan!
#22; när är den vitrödögda född? står inget på din hemsida ^^
-' Malin Hultman
#23 Det står på Sålda kullar fliken, tror jag om jag inte har glömt skriva det… Ibland är jag lite glömsk. :P Men han är i alla fall född den 6 april nu i år. Fortfarande liten och söt, min lilla bebis är han!