något vitt kom ur nosen
Idag såg jag något jättekonstigt. Pingu var helt normal .. sprang runt och så, och satte sig sedan och ruskade på huvudet. Då kommer det något vitt ur nosen, rinnande, ungefär exakt likadant som det flytade maskmedlet axilur såg det ut! Är det en förkyldning? För han har inte varit såhär innan .. det bara rann detta ur nosen på honom sen var allt bra igen?
Det kan väl inte ha ngt att göra med att han blev biten igår? :S ( http://kanin.ifokus.se/discussions/4dcec87c88f472168b00f3b7-biten-vad-ska-jag-gora#discussions-4 )
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
putt, behöver hjälp!
Låter konstigt, men tror som du säger att det har med bettet igår att göra ;)
Fast det är kanske å andra sidan inte så konstigt, om man tänker att han har var eller likande som vill ut, isådana fall är det ju bara bra att det kommer ut ;)
Men rekommenderar dig att ringa och rådfråga vett. ;)
men det såg ju inte ut som var utan det var vitt som i axilur .. och det kom ju ur nosen på han :s
Förkylning, kaniners snor kan vara vitt
#4 ok, men han är inte seg/brukar inte vara blöt runt nosen osv. Det bara kom och så vips så var det borta lika snabbt. Men visst bör man ta till vet för detta? Hur mycket kostar det? Vad ska man fråga efter, vanlig antibiotika eller?
För oss gock de på ca 800 för medicinen o undersökning.
ok, men eftersom att jag i princip vet att han är förkyld, måste han ha undersökning då också?
Någon som vet om det finns någon billig vetrinär i örebro/närke trakten?
Kanske även ska tillägga att han var småförkyld (blöt runt nosen) som bebis, men då åkte vi till en tjej som är utbildad vetrinär/djurskötare och hon sa att det inte var ngt farligt typ, att han bara var sån eller något liknande. Kanske det är så nu med? Med tanke på att han är precis lika pigg osv.
snälla kan någon svara på mina frågor? Är så orolig för min bebis. Lite otydliga frågor, men jag tar emot allt som har med förkyldningar att göra :)
#7 Man måste ju göra en undersökning, så att de vet att allt annat är OK för om man gör en undersökning så kanske det visar sig varför förskylningen uppstod.
Här är en klinik som jag såg på webben Örebro smådjursklinik
What doesn't kill you makes you stronger.
Vi visste att vår var förkyld med men de kollar VAR förkylningen sitter och om de är baktriell eller virus
#10 aha ok. 800kr som du fick betala, var det en dyr summa/ så som det brukar kosta/billig? Självklart betalar jag vad som helst för min kanin men jag tänkte lite så att om dem inte får bort förkyldningen osv, måste man då betala igen?
700 kr kostade det då min kompis kanin vart förskyld, sök på googel eller rådfråga veterinär? :)
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
jag tror inte att det är någon fara! :) inte om han inte har några andra symptom alls! då kanske han bara hade fått in lite skit i nosen så den ''ränsade ut'' det. Min kanin har ibland ''bös'' i ögat och det är också kritvitt. Det händer kanske en gång i månaden och inga andra tecken så det är ingen dfara tror jag iaf :)
Kika jättegärna in på vår kanin-blogg vettja!
www.kaninkul.devote.se!
Kram på er! / Linnéa & Timjan.

Men är han förkyld, nyser han, rinner det snor från nosen. I så fall ska du nog kontakta veterinär, men annars vet jag inte varför du ska göra det om det bara var att det kom nåt från nosen och sen inga mer symptom.
nej, senaste dagarna har han varit lite blöt runt nosen men det har han varit tillochfrån hela sitt liv. Nyser inte, och det rinner inte snor (bara lite blöt, och det som hände senast då), inte rosslig osv.

Men då är väl allt som det ska om han är pigg för övrigt, så behöver du väl knappast gå till nån veterinär.
ok :) haha jag är överbeskyddande .. men vad gör man inte för sina pluttisar :)
Igår kom detta ur nosen igen på honom, men han är förövrigt fortfarande precis lika pigg och glad. Min mamma sa det, är inte allmäntillståndet förändrat så spelar det ju ingen roll, men jag är ändå lite orolig .. bör jag ta honom till vetrinär ändå? :/
#18 jag skulle göra det
What doesn't kill you makes you stronger.