Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1215 ggr
Fridaaaa
0

OT - Säg det rakt ut!

Fick nyss sagt till mig av en medlem att många ogillar mig. Så nu vill jag veta, ärligt, vilka här inne gillar mig? **Ärligt nu, ärlighet vara längst.
**Det är bästa sättet att kunna bättra sig om folk är ärliga!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[aammE]
0

Ogillar dig inte, har ej träffat dig och då kan jag ej bilda någon direkt uppfattning (om inte personen är helt uppenbart jättetaskig eller så). Tycker att du verkar trevlig.

Fridaaaa
0

#1 Tack. Tycker du verkar vara trevlig med! :)

Som sagt, ärlighet varar längst, så länge man inte är otrevlig :)

[rightPAW]
0

Är inte medlem på den här sajten men tycker inte du ska bry dig, faktiskt. Den människan mår säkert dåligt i sig själv och vill dra med dig ner i fallet.

Självklart varar ärlighet längst men ignorera den människan, h*n verkr inte vara värd att slösa tid på!

Kram på dig Frida!

Fridaaaa
0

#3 Tack Gumman!<3

[Majasmamma]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är inte jätteaktiv själv här inne men läser ganska många inlägg/trådar och jag har alltid upplevt dig som jättetrevlig!!

Håller i övrigt med #3 till 100 procent, försök att inte ta åt dig! Kram!

Helenaaa
0

har ändast fått en ''internet''uppfattning om dig på hundar, du verkar trevlig och verkar vilja allas bästa Glad

Haha hamnade på denna tråd i en slump.. Såg sen att det var du hade skrivitFlört

Från mig^^

Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!

Fridaaaa
0

Tack, vad goa ni är :)

Workingdog
0

Som jag har sagt till dig, jag har aldrig upplevt dig som otrevlig. Du har alltid varit trevlig! Men ta inte åt dig, det är säkert avundsjuka eller något annat! Du är allt annat än ogillad! Kram <3

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

ppyysseenn
0

Precis som #8 säger, jag har inte upplevt dig som otrevlig! Du säger vad du tycker, det är okej i de flästa fallen!;) Du förstår nog vad jag menar! :)
Bry dig inte om dom, va dig själv, om dom inte gillar dig så strunta i dom bara! :)

//Alma

Min (påbörjade) kaninuppfödning, ta en titt vettja! :) ---->

Pysens kaniner

[Sara-]
0

Frida du är jätte trevlig precis som dom andra har sagt! En riktig djurälskare som vill djurens bästa :) Svara alltid trevligt och moget :)

tesselituss
0

Gumman, i like you :)

skit i va folk tycker och tänker, man kan inte tycka om alla. Du ogillar säkert någon här med, så det e bara att försöka ignorera och blunda för dem!

Detta är ett forum, folk har olika åsikter och jag tror att bara för att man kanske svarat "fel" på nått inlägg i från någon så irriterar sig dem på en som person. Och skall "ge igen". Tycker det är lite så i vissa trådar(dock inte många bör tilläggas!)

Men du vet, jag gillar dig! Trevlig och hjälpsam!

Kram!

Kram /Tess

[Sicali83]
0

#3# Gå gärna in här och se hur det hela startade. Ts glömde visst nämna det. Inlägg 16.

http://kanin.ifokus.se/discussions/4dcbeef988f472169200b7fd-kastrerat-eller-inte

LinneaJohaanson
0

Jag tycker inte illa om dig alls. 
Dock tycker jag att du ofta får en otrevlig ton i inlägg och undviker faktiskt gärna diskutioner med dig då det ofta blir otrevligt.
Men det är inte bara du som är sådan utan många fler!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

LinneaJohaanson
0

Sen tycker jag det är lite löjlig tråd. 
Skit i vad folk tycker om dig och stå upp för dig själv i stället.
Det är folk som sitter bakom datorskärmarna och skriver en massa skit som dom ändå sedan inte vågar säga face to face.

[Sicali83]
0

Framförallt är det löjligt när man själv kastat första stenen.

Helenaaa
0

Man kan ju ta det olika också. Det finns ju inget tonsätt i skrift och inlägg låter så som man tror att det skulle låta.

Man kan ta det på skämt, som ironi, personligt, argt, precis allt.

Jag frågade varför en tjej skulle avla på sin blandis för jag var nyfiken på anledningen, vem vet hur hon hade tagit in det? Kanske så som jag tänker, kanske att jag tittar ner på henne osv.

so.. it is what you make it!

Sen är det ju klart att man kan hålla en trevlig ton. Men det är ju klart det skapas konflikter ifall man ska tala för sig själv.. Haha trevlig ton!

Från mig^^

Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!

LinneaJohaanson
0

Du är ju inte mycket bättre du heller.
Om vi ändå nu ska vara ärlig så undviker jag ännu hellre diskutioner när det gäller dig. Tänk på vad du skriver och hur du skriver det.
Folk kan ta illa upp!

[Sicali83]
0

#17# Oroa dig inte, jag vet. Du behöver bara gå ner två steg från där det började, från 16 till 18 i tråden jag länkade till så kan du läsa mycket detaljerat om hur avskydd jag är. Skillnaden är väl att jag inte startar trådar om personliga gräl för att förlänga dem, speciellt inte när jag själv startar dem, jag får nog kritik ändå.

LinneaJohaanson
0

Jag har läst tråden och är inte direkt jätte brydd.
Tycker bara det är lite larvigt att ni ska hålla på såhär.
Och om du nu tycker det är larvigt med denna tråd varför kommenterar du ens? Låt Frida vara istället, hon är en bra tjej!

denice95
0

Håller med dom flesta andra här, JAG upplever inte dig som otrevlig iallafall :)

Fornuddens
0

Jag måste säga att jag håller med Linnea i #19. Larvigt att hålla på med diskussioner över nätet. Jag ogillar ingen av ovanstående för det är inga jag träffat personligen. Därför kan jag inte dra några slutsatser. Däremot kan jag tycka vissa har en dålig jargong över internet som de kanske inte skulle ha i verkligheten. Jag syftar inte på någon speciell i den här tråden, utan rent generellt på forum.

Saker uppfattas olika beroende på vem som läser, och så kommer det alltid vara så länge vi inte inför ljudklipp (skämt åsido)Flört Därför är det ju viktigt att hålla en bra ton eller förklara hur man menar på ett schysst sätt.

Vi har ju alla samma hobby och borde glädjas över det. Eller har jag fel? Jag tycker det är konstigt att folk inte har bättre ton och är schysstare mot varandra, alla är vi inte fullärda och alla har vi varit nybörjare.

Glad

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.

LinneaJohaanson
0

Du tar orden ur munnen på mig!
Bra skrivet! Skrattande

Fridaaaa
0

Tack, vad snälla ni är!
Ska sluta bry mig om dem som är otrevliga och fokusera framåt på dem som är hjälpsamma och trevliga:) kram på er:)

tesselituss
0

#23 de gör du rätt i gumman!!!

Kram /Tess

Fridaaaa
0

#24 :)

Wand
0

Har ingen aning om vem du är, men denna tråd fick dig inte direkt på högsta pall i mina ögon. Fast det kanske bara är jag, who knows.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Emma--]
0

Tycker det är tråkigt att få se såna "attacker". Att ens ta till att säga att man ogillar någon, eller att det finns många andra som håller med om det. 
Det blir bara en tråkig stämning Rynkar på näsan

Sånt är inte roligt att höra och jag lämnade sajten en gång just för att det fanns en person som i varje diskussion gjorde det tydligt hur illa hon tyckte om mig. Riktigt låga "attacker" hela tiden.

Så även om ni inte tycker att ni började bråket, eller att det är sanningen osv. Varför inte bara hålla det för sig själv, eller försöka säga saker på ett trevligt sätt.

För en annan tjej upplevde t.ex mina kommentarer negativt utan att jag hade en aning om det. Men hon påpekade det på ett bra sätt och hon sa att det skulle antagligen göra en stor skillnad med smileys.
Men då fick jag även en chans att förklara att jag aldrig var ute efter att få folk att bli ledsna eller må dåligt.

Man behöver hur som helst aldrig slänga ur sig om man tycker illa om någon.

Fridaaaa
0

#27 Samma som för mig just nu då!
Bra skrivet!

#26 Vad menar du? Har inte pekat ut någon, ville bara få ut hur jag kände, ang detta, inget fel tycker jag ? :)

[Emma--]
0

#28 I mina ögon verkar ni göra samma sak mot varann. Så ibland får man akta sig så att man inte sjunker till samma nivå om man själv känner att den andra gör fel Glad

Fridaaaa
0

#29 Jasså tycker du?
Ja det är svårt att inte gör det, att hålla tyst när man blir påhoppad, men jag försöker bättra det så gott det går såklart

Wand
0

#28  Nej, att skapa en hel tråd om att folk ska säga om de gillar dig eller inte.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Emma--]
0

#30 Jo om man kollar i den andra tråden så ser jag ingen större skillnad på era kommentarer. Det blir lite som att den ena säger något och den andra "ger igen". 
Jag vet att det är svårt och ingen är perfekt Glad Man får bara göra sitt bästa.

Fridaaaa
0

#31 Har inte sagt att dem ska säga det, ville bara bevisa för den medlemmen som sa att massa ogillade mig, inte talade sanning. Mer en bekräftelse att hon hade fel, när hon sa att massa ogillar mig.

[Ellahpella]
0

Har också upplevt otrevliga perssoner, det är klart att alla här har gjort det.

Det är samma kanin.ifokus , samma folk :)

Om då alla som upplevt detta skulle påpeka det på en ny tråd så hade kanin.ifokus kryllat av "Den har gjort så mot den" trådar.

JAG tycker att den är tråden är lite "onödig". Mest för att du ska få höra hur snäll & underbar du är. Hur tror du nu att den som du haft konflikten med känner?

Den personen har förmodligen kännt precis som du hela tiden.

Och att då ta upp detta igen tycker JAG är lite ( fånigt, onödigt ) för mig känns det lite som att söka konflikter på ett vänligt sätt, så att du ska framstå som den vänliga när sanningen kanske inte är så som det står HÄR ! :)

Jag tycker att du värkar snäll, men stå för det du tycker och udvik bara konflikterna så behöver inte sånna här onödiga trådar komma upp.

PS : Detta är inte menat som något otrevligt mot ts , men så tycker jag. Om inte ts har varit otrevlig så borde hon inte så sånna komernater.

**" Dom flesta här inne har skrivit något som har uppfattats otrevligt"
**

Fridaaaa
0

#34 Nej det är fortfarande inte därför jag skapade denna tråden! Jag skapade denna tråden för att bevisa för den som sa att massa människor ogillar mig, att det är inte är så. :)

Jag skapade definitivt inte denna tråden för att folk ska säga "du är underbar", "Du är jättesnäll" osv, skrev bara att man ska vara ärliga och ville då bevisa för den personen som skrev att massa  ogillar mig, att den har fel! :)

Vadå "den jag har haft komfliketen med känner?!", jag har inte pekat ut någon, och den som har hoppat på mig har hoppat på flera här inne och andra sajter med. Så det är fler som känner sig jag för den personen (inget illa ment om just den personen, menar bara att den personen kommer i komflikt med väldigt många på flera olika sajter).

LMTninis
0

Jag har altid upplevt dej som en trevlig ärlig människa som bara säger sanningen :)

♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥

~ Blogg: Laoop.tk
~ Hemsida: Laoop.weebly.com

[Ellahpella]
0

#35 - Den personen skrev så för att den ogillade dig. Varför gör den personen det ? :)

Det finns inget att bevisa. Du kan tala om för perssonen att du ogillar hennes spydiga attetyd eller vad det nu är.. men du behöver inte skapa en tråd där så många som möjligt ska skriva " jag gillar dig " för att bevisa att perssonen hade fel. Lite lågt tycker jag :)

Men jag själv kan inte hitta någon andledning att ogilla dig :)

Fridaaaa
0

#37 För att jag säger emot och skriver vad jag tycker och tänker.
Det har jag gjort, det är då denna personen har hoppat på ännu mer, och sagt att det inte är så och blablabla….
Du läser verkligen inte vad jag skriver va? :) Skriver att det inte menat att man skulle skriva så, var menat att folk skulle vara ärliga mot varandra över lag. Det är inte alls meningen det som du tror att det var:)

[Emma--]
0

Nu vet jag inte om ni har mycket mer i bagaget än den andra tråden. Men hur som helst kanske man inte ska påpeka till någon annan att det är många som stör dig på denna om man absolut inte vill höra något sånt själv.

För i den andra tråden skrev du det först, och sen gav den andra personen igen som det ser ut.

Men hur som helst verkar inte den användaren ens finnas kvar på iFokus.

Alla kan vi inte starta såna här trådar så fort man inte kommer överens med någon osv. Då är det bättre att kontakta sajtvärden eller någon Medarbetare. Där kan man faktiskt få en hel del hjälp. :) Och är någon elak om och om igen trots att dom blir varnade så kan det ju sluta med att den blockeras.
Men knappast om den blir provocerad med samma sorts kommentarer.

Och syftet med tråden lär inte funka heller. Jag vet bara att om jag skulle tycka illa om någon inte skulle jag säga det öppet. Tungan ute Jag skulle antagligen inte säga det alls eftersom det inte finns någon poäng med det och det skulle bara bli elakt.

Fridaaaa
0

#39 Personen i fråga har sagt det mer än 1 gång till mig, är väldigt trött på att höra det, därför gav jag igen med samma mynt, för att jag är trött på att höra det ifrån den personen, och massa annat skit, så den tråden fick bägaren att rinna över. Har kontaktat Sajtvärd och Medarbetare på dem sajter som har varit jobbigt på och den personen har fått varning på någon sajt vet jag.

Tycker att denna tåden ska låsas då den inte kommer något vart :)

Jag sa inte det för att vara elak, behandlade bara den personen som den har behandlat mig, för jag orkade inte mer det, något fel med det? Är naturligt att bägaren hur mkt man tål som människa rinner över någon gång eller hur?

Inlägget är låst för nya kommentarer