Färg på magen?
Jo, det är så att jag är rätt nyfiken på Vilken färg? japaner egentligen ska vara på magen?
Har nämligen en liten japantecknad lejonhuvad tös här hemma som väntar kull just nu, och hon är wienertecknad. Hon är nästan vit på magen och under svansen, ska de vara det? eller är det för att hon är wienertecknad?
Vilken färg? de ska vara på magen beror lite på Vilken färg? de är och vilken "variant".
En japan kan finnas i vilt, otter och enfärg.
En viltfärgad gul/svart japan är alltså en viltgul med japantecken.
Att en sådan är vit på magen är således inget konstigt.
En enfärgad är "helfärgad" på magen, dvs inte vit.
#1 okej, men hon är gul/svart japan, dock så har hon inget vilt bakom sig, och är nästan helvit på magen och under svansen?
skulle kunna gå ut och fota så att ni får se? för hon är inte helfärgad på magen som resten av kroppen.
#2: Vad är föräldrarna för färger?
#3 hennes pappa är vit, svart/golden brokad, mamman är siames/vit wienertecknad.
Hon har INGEN som är viltfärgad i släkten, förutom sin mormors morfar som är viltblå wienertecknad.
Det är likadant med min äldsta kull från en havanna wienertecknad och en blå, där är det två japantecknade, varav 1 är wienertecknad, och dom är också nästan vita på magen och under svansen.
Bild på hur Geisha ser ut i övrigt.
#5: Viltfärgat behöver inte enbart vara exempelvis viltgrå eller viltblå, utan kan även vara japantecknade. =)
#6 okej, men hon har ingen japantecknad bakåt i ledet heller.. haha :P
#7: Pappan står ju som vit, golden/svart brokad, och jag kan inte få det till så mycket annat än gul/svart japantecknad. 
#8 okej.. haha, dock fattar jag det som brokat, haha xD
men, hon har ju mormors farfar.. gul/svart/vit wienertecknad och morfars mormor… blå/vit holländartecknad.. men vad kan man säga att Geisha har för färg då?
Är hon Gul/Svart Viltjapantecknad Wienertecknad?
Som sagt så har två av min äldsta kull också så på magen, och dom är japantecknade varav en är wienertecknad.
Mamman är Havanna Wienertecknad och pappan är Blå?
Mamman har nästan bara wienertecknad bakom sig, men inget japantecknat, inte pappan heller, han har blått, madagaskar, havanna och egern.
Ska man säga/skriva att dom, plus Geisha, är Gul/Svart Viltjapantecknade Wienertecknade då? eller hur blir det?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#8 Det är en uppfödare av "Minilöwen" som kallar viltgrå wienertecknade för golden/svart/vit brokad. 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
ts: Jag tog mig friheten att gå in på din hemsida och kolla stammen på den aktuella kaninen. Har sett bild på hennes pappa, och han är viltgrå wienertecknad. 
#11 & 12 jaha, haha. Jag är lite efter med färger.
Men, Geisha är Gul/Svart Viltjapantecknad Wienertecknad med andra ord?
#13: Ja, det ser så ut tycker då jag. =)
Fast man brukar inte använda ordet vilt, utan man kallar alla varianterna (vilt, otter och enfärgat gul/svart) för just bara gul/svart japantecknad. ^^
#14 jaha, okej. Men kan man skriva viltjapantecknad ändå? så man fattar lite, ifall man är "nybörjare" på färger, som jag? haha.
men viltfärgade ska ju vara ljusa i öronen, och det är inte hon?
Kan ju förklara lite med, hennes syskon;
1 gul/svart japantecknad wienertecknade (2 om man tar med henne)
1 vit
1 viltsvart wienertecknad
1 viltblå otter
#16: En viltsvart tror jag inte att du har fått, för en viltsvart är nämligen en "dubbel järngrå", vilket krävs att båda föräldrarna är någon form av järnfärgade. 
Sedan kan inte en viltfärgad vara otter, utan antingen är den viltfärgad eller otter, inte båda.
#17 jag har inte fått det, Geishas syskon har dom färgerna :P det står så på hennes h-bevis.
#18: Då är det med andra ord någon som inte är så insatt i färggenetik som skrivit det. 
Men i och med att hon dels har viltfärgad pappa (japan) och viltfärgade syskon, så är det ju mer troligt att även hon själv är det.
Men helt 100%-igt svar fås inte förrän hon paras med icke viltfärgad och ger viltfärgat.
#19 hur menar du med att hon också är det?
hon har ju dock parats med en blå hane, så det lär väl ändå bli viltgrå och svart där? ev. övriga färger också?
#20: Det jag menar är att i och med att hennes pappa är viltfärgad, så är det ju troligt att även hon är viltfärgad (fast viltfärgad japan då).
Och det lär du i sådana fall få reda på när hennes kull kommer och om det blir någon viltfärgad.
Det troligaste där är viltgrå och svart, ja.
Och sedan annat beroende på dolda anlag.
#21 okej. Men då vet jag ju inte om hon är vilt om det nu blir vilt aotumatiskt med blå till japan.
Så, vi säger att om det t.ex finns madagaskar dolt hos honan, så finns det chans att någon av ungarna blir det? (hanens mormor är madagaskar)
#22: Hur menar du nu?
Om hon är sk viltjapan och är parad med en blå, så blir det ju viltfärgade.
Är hon inte viltjapan, blir det heller inga viltfärgade.
Om honan bär på gult, och även hanen, kan det bli madagaskar ja.
Bär hanen på gult men inte honan, kan det bli japantecknat.
#23 du sa ju tidigare att en gul/svart japantecknad och en blå får viltgrått och svart :P i en annan tråd då.
#24: Det är då baserat på att den gul/svarta är viltfärgad.
Är den det, får man viltgrå och svart.
Är den inte viltfärgad, utan enfärgad, får man då istället svart.
I den tråden utgick jag från att den är viltfärgad.
#25 jaha, okej. Så om jag fattat rätt nu, så menar du att om hon får viltgrå och svarta ungar, så är hon viltfärgad själv?
får hon bara svarta, så är hon inte viltfärgad?
#26: Japp, får hon viltgrå (eller annan viltfärgad) så är hon ju viltfärgad själv.
Får hon det inte kan det vara slumpen som gjort att hon inte fått viltfärgat just den kullen, även om det är troligare då att hon inte är det.
#27 okej. Men är det till 100% att hon bara får svart, eller finns det några % till andra färger också då? (hon ska nämligen ha kull om ca 12 dagar med blå hane)
Jo, hon kommer bara att få viltgrått om det är så va? inte typ någon annan viltfärg?
#28: Går inte att svara på då man inte kan veta vilka andra anlag som kan finnas.
Dolda anlag går inte alltid att utläsa i stammen.
Så hon kan få andra färger än svart, om hon inte är viltfärgad.
Precis som hon kan få andra viltfärger än viltgrå om där finns dolda anlag.
#29 okej. Men om hon inte är viltfärgad då? vad är hon då med tanke på den ljusa magen? hon är rätt så ljus i örat som hon är gul på med, men inte i det örat som hon är svart på..