"Rester" efter att man städat buren
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
När jag städar buren så blir det alltid "rester" kvar i pingus toa-hörna, som inte går att få bort (inte spånet som man ser utan ja, det som är i hörnet, underst, är som en hinna av kiss) Det luktar äckligt och jag undrar om ni har något tips? mot det? hur får jag bort det? I vintras hade jag ju plast i botten av buren för att det skulle vara enkelt att få ut även om det frusit, och då blev det ju inte såhär, men nu känns det lite onödigt med plast.
Om det spelar någon roll, så är min bur målad i kallasfalt.
haha visste inte vilken grupp
på plast funkar kokat vatten och citronsyra, vet dock inte om det funkar på kallasfalt… Men jag tror att det skulle göra det^^
Oj Har aldrig sätt något sånt men jag brukar skrapa bort kissskorpor med en stål borste och kokat vaten,Sen om det luktar brukar jag blanda perfym och vaten tillsammans i en spräy flaska så det gå att spruta ut
What doesn't kill you makes you stronger.
#2 men fräter det inte bort lite av kallasfalten då? :P
Har det stelnat eller är det löst?
#3 så frätande tror jag inte att det e, det finns ju i mkt godis och sså;) Men vet inte hur det reagerar mot kallasfalt, men tror inte att det ska bli något problem, men ngn mer erfaren får gärna svara på det:) Vill inte fräta sönder din bur:P
#4 alltså .. det är som en hinna. Går kanske att skrapa bort med ngt men inte så trevligt att göra det med naglarna (har ju dock plasthandskar över såklart, men det blir de ju liksom hål i om man skrapar med nageln mot ngt :P)
#6 då kan du ta vatten inte kokande (vi vet inte vad det kan göra för bivärkningar på kallasfalt) så tar du en stålborste och skrubar, Med handskar på
Jag har fått liknande "hinna" i hamstrarnas sandskålar (glas, keramik och plast).
Precis som #1 skriver så har jag använt citronsyra och lite varmt vatten.
Det du kan göra, om du har kallasfalt kvar, är att måla en liten träbit helt, låta det torka och sedan testa att lägga den i lite vatten och citronsyra för att se hur den beter sig.
Då märker du om det påverkar kallasfalten alls.
det där har jag oxå problem med..
Ska prova med vatten och citroncyra
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
#8 jepp har kvar :) ok, ska prova då när jag orkar! (a)
är det bara jag som inte kan göra smileys längre?