Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninfotografering-tips-och-konstruktiv-kritik
Läst 1662 ggr
Jonaflax
0

Tips på riktigt bra kompaktkamera?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Läste nyss tråden om systemkamera, och för att inte kapa den så gör jag en egen i frågan kompaktkamera.

Jag är för lat och ointresserad för att sätta mig in i en systemkamera.

Nu håller min ganska bra kamera på att ge upp helt, och den andra är inget vidare, så tips? på riktigt bra kameror i olika prisklasser vill jag ha.

Fotar en hel del inomhus, så det ska den vara bra på.

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

[Becca-]
0

Har en underbar kompaktkamera, som enligt den butiken som sålde den var den bästa kompaktkameran i den prisklassen - ca 2000 kr.

Samsung ST510 heter den! Har även en skärm på framsidan, där man kan spela upp små filmer så att det lilla barnet tittar in i kameran :)

Jonaflax
0

Låter bra. Humant pris också.
Min extrakamera är usel så fort motivet inte är blickstilla. Inte så bra till kaninungar mao :-)

[Becca-]
0

Filmar i HD oxå, har jag för mig.
Funkar utmärkt för rörelse, och med bra inställningar. Jag tror dock att priset nu ligger på ca 1500 kr. Men det är ju olika från butik till butik.

tesselituss
0

Jag kör min Olympus sp-800uz, 30* zoom, och massa bra inställningar! :)

E supernöjd med denna!

Kram /Tess

Cochon
0

Har en Panasonic Lumix DMC-FT2 och jag älskar den.
Den tål både vatten och stötar så det är super bra för mig. :P Den är jätte bra att fota med, kan t.o.m filma i mörker då den har en lampa som lyser upp nästan perfekt. :) Dess utom så fokuserar den mycket bättre med hjälp av den lampan om man ska fota djur på någorlunda nära håll i mörker. Dock kostar den drygt 4000:-, men jag tycker definitivt att det var värt pengarna. :)

Har du din kamera i fickan? I så fall ska du inte köpa Samsung, de tåll iprincip inget damm. Har en Samsung kamera som blev helt damm invaderad efter bara en vecka i fickan, objektet blev suddigt av damm och det såg man på bilderna… Sedan har jag en kompis som också har en Samsung och hon har också den i fickan, den är helt grumlig av damm innan för skärmen.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

[Becca-]
0

#5 Jasså. Min Samsung är heelt dammfri innuti. Kanske var det gamla kameror? För han i affären sa att dem har gjort om kamerorna så att dem ska stå emot iprincip allt numera.
Sedan så kan man köpa till ett tygskydd om man nu ska ha den i fickan, vilket jag inte föredrar då man kan tappa den väldigt lätt.

Jonaflax
0

Många bra tips?! Får se vad ekonomin säger i vår…

Till min stora glädje passade minneskortet till den trasiga kameran i den andra, som jag inte hade minneskort till. Toppen!

Cochon
0

#6 Nix, det var relativt nya modeler. Fast det är kanske bara så annars att min kompis och jag bara har haft otur med våra kameror. I alla fall, jag håller mig borta från Samsung kameror… :P

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

[Becca-]
0

#8 Vad tråkigt, men det beror ju oxå på hur försiktig man är med sin kamera. Vill man ha den länge, så har man den ju hellst inte i fickan utan något skydd :)

[Gretchi]
0

Jag har en canon ixus 95is, den är jag riktigt nöjd med! :) Köpte den i våras på rea, 990 kr. Dock säljs den typ ingenstans längre vad jag sett, men andra canon ixus finns, nyare modeller till billiga priser också. :)

Fridaaaa
0

Min kompaktkamera ligger på runt 1000 kr och jag gillar den bra:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

lomsen
0

#0 Jag tycker du tar så bra kort redan, underbara ju!Flört

ppyysseenn
0

Jag har en ''Samsung WB600''! Riktigt nöjd med den! Lätt att använda och tar riktigt bra kort! Bra kvalite rättare sagt! :) 
Ligger runt 1000kr vilket är väldigt billigt för en sådan bra kamera enligt mig!

Rekommenderar starkt! :)

//Alma

Min (påbörjade) kaninuppfödning, ta en titt vettja! :) ---->

Pysens kaniner

Fridaaaa
0

Men alltid handlar inte om en bra kamera, en bra fotograf tar bra bilder med en kamera och sedan kanske en annan vill med ta bilder med den, men tar inte alls lika bra, mycket hänger på fotografen med :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pigelina
0

Ett tips? om du har mediamarkt i närheten av där du bor kan du åka dit och prova kameror:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus