Ögoninflammation kaninungar
Barnens kaniner har förökat sig!
När kaninungarna skulle öppnat ögonen, upptäckte jag att två av ungarna inte kunde få upp ögonen, utan är igenklistrade av var.
Har varit så i ca 1 vecka nu.
Vad ska jag göra?
Hjälp!
Jag hade samma med min ena kanins ena öga, jag tog lite vatten på fingret och typ tvättade lite försiktigt. Bara efter ngn dag var det bra igen :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt

Hur gamla är kaninungarna?
Hade en unge vars ögon "klistrades" igen. Duttade med lite ljumet vatten då jag såg att det var stängt och efter några få gånger så var ögonen helt normala :)
Sen så beror de ju såklart på hur gamla de är. Vissa ungar öppnar ögonen senare än de andra.
Kastanjegårdens Kaniner

#3 Jo men exakt. Alla ungar öppnar ögonen vid olika tillfällen. Så om Atom inte har sett ögonen öppna på ungarna innan så tror inte jag att det är ögon inflammation ,låter som att ögonen håller på att öppnas på kaninbebisarna!
Kaninerna är snart 4 veckor, och det rinner var ur ögonen o lite ur nosen…
#5, men om det rinner ur nosen kan ju inte allt stå rätt till!? :O
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt

Aha så dom är fyra veckor. Det var lite annorlund..
Det kan ju vara så att de har ögoninflammation. Först och främst ring till roslagstulls djurklinik om du bor i stockholm ellr närmaste smådjursvet. för dig och säg precis hur det står till med kaninungarna så brukar de oftast rekomendera ifall du ska åka in med dom eller inte. Det kan ju vara så att de säger att de räcker med att du köper ögondroppar på apoteket och ger.
Men ring och fråga hursomhelst.
Lycka till med dom små!