Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 5509 ggr
[mandiiiz]
0

Leksaker till kaniner ^^

Vad har era kaniner för leksaker? Tungan ute

[Agneslundin]
0

min har en träleksak med en pingla i. Sen har han grenar :)

[mandiiiz]
0

oki :) tack ^^

Fridaaaa
0

Inga för dem gillar inte att leka med det. Dem gillar mer att skutta i sele eller hage:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

emmalindbom
0

Min har ett gnagarträ som är köpt på granngården som är formad som en morot som han älskar :) går lika bra med grenar men min kanin gillar mer det gnagarträt. sen har jag en aktiveringsboll man hänger upp i buren som är väldigt uppskattad, där jag tar nåt gott i mitten och lindar hö runt så han får tänka och använda sig rejält av luksinnet :) väldigt bra om man har en kanin som busar under nätterna och hittar på hyss :)

kramar från Emma och Chewie Glad

[mandiiiz]
0

okeej tack :D

[h-malm]
0

Inget, dom flesta dampar bara på leksaker. Har haft leksak i min honas bur men hon bara morra och bet i den "/

[mandiiiz]
0

Ett sånt där gnagarträ som är formad som en morot har jag med men han gillar inte den så mycket … Glad

LoveYourRabbit
0

Inget för tillfället :)

Somriga hälsningar från Vilma

Uppfödning av hoppkorsningar i liten skala, Conejos Hoppkaniner ♥
Conejos Hoppkaniners blogg

"Lev livet, det visas inte i repris."
Sov gott min flicka, 27 april - 4 juni

[Becca-]
0

Köpte ett sådant där gnagarträ format som en morot, men på baksidan av inpackningen stod det att den inte var ätbar. Plus att jag tycker det är mycket hälsosammare och naturligare med grenar.
Man vet ju lixom inte vad färgen eller träet innehåller..

Mina kaniner har en godisboll som en ploppar ut pellets ur om dem får den att rulla. Sedan har jag grenar, och så har jag godisar som jag gömmer i buren.

LoveYourRabbit
0

Just det, glömde att mina har grenar Tungan ute

Somriga hälsningar från Vilma

Uppfödning av hoppkorsningar i liten skala, Conejos Hoppkaniner ♥
Conejos Hoppkaniners blogg

"Lev livet, det visas inte i repris."
Sov gott min flicka, 27 april - 4 juni

[sstorm]
0

Leksaker vävda i hö från gnagarboden, de älskas kan jag säga! de är i timotej hö som kaniner älskar att käka :)

[mandiiiz]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Till #9  vart kan man köpa en sån dära godisboll? :)

Till #10 Sånahär vanliga grenar som växer på träd eller köper man dom ? hehe Skrattande

emmalindbom
0

På min läste jag mycket och stod inget om att den inte var ätbar :O

kramar från Emma och Chewie Glad

[Becca-]
0

#13 Jag skulle iallfall inte ge det, med tanke på färgen och att man inte vet vad det innehåller. Då är det bättre med naturliga grenar som man plockar ute i skogen. Så som grenar ifrån fruktträd. Glad

[mandiiiz]
0

okej,kan prova ^^ :D

[sstorm]
0

#14 Gnagarboden har morötter vävda i hö Tungan ute

[Becca-]
0

#16 Jo, då vet man ju att de är gjorda av hö. Och jag antar att moroten inte är målad, för det är ju den som finns på Granngården.

[sstorm]
0

#17 nä, den är gjort för att ätas upp :)

[mandiiiz]
0

kaniner kan väl inte äta saker som man gjort i tråslöjden om sakerna är målade med teckande färg? färgen kan väl vara farlig då?

[Becca-]
0

#19 Det kan man inte göra nej. Ge grenar istället. Tungan ute

[mandiiiz]
0

okej :D

Jenniebreen
0

Mina kaniner har aktiveringsbollar, höbollar och toarullar som dom älskar, ibland får dom även grenar och sånt :)

Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se

[h-malm]
0

Om grenar räknas som leksaker så har dom det ;) har godisboll och nån rullsak  men använder det inte.

[mandiiiz]
0

kan man lägga in toarullar i buren?

Westham
0

våra har lite olika..vi har små bollar,o sånna där kattleksakes bollar som är en pingla i.o en höboll har fudge o kaninungarna..

och sen har vi en sån där boll man stoppar i godis i..

den där med timotej från gnagarboden ska vi nog  ta o införskaffa.

sen under våren,sommaren o hösten har de alltid tillgång till grenar o sånt..

MVH John

Min kaninsida på facebook <--

Sajtvärd http://hermelinkanin.ifokus.se

Uppfödare av Lejonhuvad kanin Blå och Madagaskar

Westham
0

sen så har vi ju tunnlar också  både långa och små mindre tunnlar..

MVH John

Jenniebreen
0

#24 ja det är klart att man kan lägga in toarullar, bara det inte är toapapper kvar för då kan det bli massa sånt i buren =)

Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se

[mandiiiz]
0

okej :)

[mandiiiz]
0

#25 (eller någon annan som kan svara) ^^

kan man ha såna dära plastleksaker i buren? <vi hade en sån med en pingla i förut (eller inte vi men mina kusiner) och deras kanin bet sönde den och svalde plasten…det är väl livsfarligt? Eller finns det sånna som inte är av plast nån stans som man kan köpa?

//Mandiiiz Glad

Westham
0

Asså har kaninen annat tugga på är det inte så farligt.. finns träskallror att köpa annars

MVH John

MoaLarsson
0

Jag använder mig inte av så mycket leksaker till mina kaniner. Dem har en varsin aktiveringsboll man kan fylla med godsaker & tunnlar i olika storlekar. Annars brukar jag använda mig av naturens egna resurser. På sommaren bygger jag ute hagar där jag lägger in pinnar från äppelträden att tugga på, bygger små grottor av pinnar, lägger in jordhögar att gräva i och lite annat. På vintern brukar jag bygga snögrottor till dem & annat roligt som uppskattas. Brukar även gömma en hel del gott i snön som de får tag i genom att gräva & lukta. Detta uppskattas mycket! Utöver det finns ju också hoppträningen och promenader i skogen. Ibland i sele och ibland lösa! :)

[ninnakm]
0

Jag har tänkt köpa från gnagarboden snart. Jag brukar göra leksaker till dem, som Becca- kom på, att man lindar in något gott i hö,då blir det som en boll, det uppskattas, kaninerna håller sig aktiverade. Sen har de tunnlar, bollar så får de grenar mm .

[mandiiiz]
0

#31 Vart kan man köpa färdiga hinder, eller är det änklast att bygga dom själv?    (andra kan också svara) Glad

[Fruktiz]
0

Har gnagarboden någon hemsida? Glad

[Agilityvovven]
0

Mina har en gallerboll som hänger i taket där jag lägger morötter osv, en liten boll, en stor boll där jag lägger godisbitar, en tunnel och ett gosedjur… Tungan ute Ibland får dom tomma toalett-rullar och grenar.

[mandiiiz]
0

#34    http://webshop.gnagarboden.se/   (tror att det är den) :D

[mandiiiz]
0

#34    http://webshop.gnagarboden.se/   (tror att det är den) :D

[Agneslundin]
0

kan man ge saker i plast? :)

[Agilityvovven]
0

#38 Mina kaniner har bollar i plast och det har aldrig varit några problem, de har även haft ett hus i plast (en sån där blå back man köper på Ikea..). Testa, och om de försöker bita sönder det så är det bara att ta bort det. Skrattande

[Agneslundin]
0

#39 okej :D

[Fruktiz]
0

#36 Tack så mycket! Skrattande

Qepta
0

Min ena kanin har en höboll, toarullar, en liten träleksak med en bjälra i och en aktiveringsboll som han får sin pellets i.

Den andra kaninen har ett trähus som man kan böja lite hur som helst med bark på. Sen så brukar hon få hinder i hagen. De har även en stor tunnel som de båda älskar.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

conejos
0

http://majaspetshop.jetshopmini.se/kanin-c-171-1.aspx måste tipsa om den sidan,billigt,snabb leverans och bra kvalla,supebra!^^

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

[Fruktiz]
0

#43 Det verkar som om den länken och http://webshop.gnagarboden.se är samma sida?

Fridaaaa
0

#44 Ser du ju om du går in på sidorna xD

Fridaaaa
0

#44 Ja det är samma :D

MoaLarsson
0

#33 Det allra billigaste är att bygga hinder själv! Lycklig som jag är så har jag en pojkvän som bygger en del åt mig! Men självklart kan man köpa. Libra har bra hinder men dem är ganska dyra. Har du prövat att höra dig för hos uppfödare? Ibland finns det vissa som säljer sina gamla hinder för att dem har byggt nya osv.. :)