Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 913 ggr
Jojsan
0

lejonhuvad/teddylöwen/löwen

vad är skillnaden mellan dessa raser? Är alla godkända raser?
Vilken av de har bara man runt halsen och annars är korthårig? För det finns väl en ras som bara har man..?

Taci
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En lejonhuvad kanin har som en man, och är inte långhåriga hela kroppen, min kanin hade manen såklart, sen lite tussar bak på ändan :P Skillnaden på teddylöwen o löwen vet jag faktiskt inte, vet bara att dom är hårbollar båda två ;D

På bilden - min lejonhuvade dvärgvädur, Elvis, som bebis, som tyvärr inte finns längre :(

KvirrZ
0

Lejonhuvad är väl det svenska namnet på löwen och teddylöwen har längre päls på hela kroppen?

- Mvh Emma

ciss
0

Teddylöwen har päls på hela kroppen.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Tappsveden
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en lejonhuvad.

Tina-A
0

Lejonhuvad och löwen är samma ras

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Elina.
0

Teddylöwen är inte godkänt.

Jojsan
0

men är inte en löwen en kanin med lång päls runt hela den? eller är löwen en kanin med bara man? så lejonhuvad är löwen på svenska?

Tina-A
0

Jag tror det var så att alla kallade lejonhuvade kaniner för löwen förut (lejon) men att man bestämde att alla skulle säga lejonhuvad som skulle vara en försvenskning. Vet inte riktigt, tror jag hört något sånt. Ska försöka kolla upp det.

I alla fall! Teddy är jättefluffig och lejonhuvad (löwen) har en man.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jojsan
0

aha ok :) ja har alltid trott att teddylöwen är hela den fluffig (vilket den är) å att löwen oxå var det å typ att lejonhuvad var en helt annan ras som bara hade man xD jaja men nu vet ja iaf tack för alla svar :)

tjiggit
0

Löwen är tyska för lejon, om det nu kan hjälpa er lite i er förvirring :)