Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1516 ggr
zuccess
0

Det här med raser...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker det är lite förvirrande.. löwen.. teddylöwen.. lejonhuvad….

Jag har läst att Lejonhuvad kanin är samma som Löwen, bara lång päls runt huvud. Är kaninen långhårig på hela kroppen är det en teddylöwen ??

Jag har korsat Teddy Löwen med dvärgvädur.. innebär det att ungarna är teddyvädurar?

Emelie
0

Lejonhuvad kanin är samma sak som Löwen ja. Löwen betyder lejon på tyska, och när rasen var ny i Sverige så kallades den även här för Löwen. Dock så heter alltså rasen Lejonhuvad Kanin i rasstandarden.

Ja, man kan kalla en kanin som är långhårig på hela kroppen för Teddylöwen. Vi lejonhuvade uppfödare kallar lejon med lång päls på hela kroppen för teddysar.

Om du korsar en Teddylöwen med en Dvärgvädur blir det inte Teddyvädur, då det är en egen åtskild ras.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Linnet
0

Det blir troligen lejonhuvade ungar.

Emelie
0

Det blir inte lejonhuvade ungar heller eftersom ena föräldern är dvärgvädur.

Ungarna blir ingen speciell ras, utan de blir helt enkelt en blandras.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Linnet
0

#3 Nej klart det blir blandraser, men ungarna får ju lejonman, det var så jag menade.

Emelie
0

#4 Ja det får de ju Glad

zuccess
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ungarna blev långhåriga.. helt underbart vackra.. se bilden Kyss

[sstorm]
0

#4 Ungarna blir enkelmanade Glad