Rörigt med ras & färg
Läser lite om raser/färger osv. undrar om rysk kaniner(eller andra rysstecknade) med svart teckning kan ha annat än röda ögon? Hittade inga på bild iaf…
Finns rasen Isabella i någon skarp färgteckning? Eller är dom feltecknade då?
Och tillsist hur vanlig är rasen Lilla tysk vädur? Finns det många uppfödare i sverige? Eller någon kanske?
Kanske dumma frågor, men frågar man inget får man inget veta xD

kan nog inte svara på alla, men kan svara på att lilla tysk vädur är ganska vanlig, vad jag har fattat. Jag har hittat flera uppfödare vi skafs avelsregister :) Vi hade en för 2 år sedan som vi köpte av en uppfödare runt stockholmsområdet, kommer inte ihåg vart, men han födde upp fransk vädur också :p
Okej, ska kolla upp det (: Men dom är inte så vanliga i andra färger än viltgrå väl?… eller? d:

Vet inte, våran var viltblå :) Sen har ju Kassy här på kif en svart Lilla tysk :)
Rysk kanin finns enbart i rysstecknat, dvs enbart med röda ögon.
Rasen Isabella finns enbart i färgen isabella.
Den rasen är dessutom inte särskilt vanlig.
Lilla tysk vädur är väl inte lika vanlig som ex dvärgvädur, men ändå inte ovanlig.
Det finns några uppfödare i alla fall.
Lilla tysk vädur förekommer i ett par färger.
Har ex själv haft en blå manteltecknad.
Har sett viltgula, svarta, viltgråa, blåa.
Samtliga med eller utan mantelteckning.
#3 ahh, okej (:
#4 okej, tack! men färgen Isabella är väl ganska vanlig? Eller? Har du några tips? på uppfödare som har Lilla tysk vädur?
#5: Japp, färgen isabella är vanlig.
Hanen jag hade kom ifrån Stefan Fernlund, så honom rekommenderar jag.
Jag har dock glömt vad hans uppfödning heter, men han finns med i KAFs uppfödarregister under Stockholms län.
Okej, tack för hjälpen (:

#5 Måste bara säga att färgen isabella INTE är vanlig på lejonhuvade kaniner (A)
Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)
Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com
Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !
haha, okej då vet jag det med (;
Men måste säga att det verkar rörigt att ha samma namn på raser och färger xD

#6 det var från Stefan Ferlund som våran hane också kom ifrån :)
Hans uppfödning heter Saltsjöbos kaningård men hans sida som stod på skaf funkade inte. :)
Har hittat honom och kollat runt så ;D

#11 vet du vad hans sida heter? :) Nyfiken :p

#13 Tackar :) Han har fina kaniner, men det jag reagerade på när vi var där ich hämtade våran kille ( för 2 eller 3 år sedan ) så hade han jättesmå burar till sina lilla tysk och franska vädurar :o fast han kanske har större nu men.. :)
#14 Usch då… får hoppas han har större nu (: dock förstår jag inte hur man hinner med 80 kaniner som det står att han har xD men kanske felskrivning eller nått? xD

#15 eller hur :o Såg också att han hade 80 kaniner. Men när vi köpte våran hade han också många kaniner i små burar. Kanske inte så hanterade utan kanske mest utställningskaniner typ? Men jag tyckte det inte fanns så mkt information på sidan :p
#16 Ja, kanske är mest till utställning. Men ändå! 80 stycken, herregud xD haha. Nej, de var ju inte så mycket info..

#17 ja det är mest till utställning, sa det till mamma hon ba men det är bara utställningsavel.. Men säger samma sak ändå :O 80 kaniner :O
Hm..
Är inte helt säker, men vretenskaniner här på KIF har åtminstone haft en kull lilla tysk (?).
Kolla med henne! 
#18 haha ja xD
#19 okej, tack så mycket (: