Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1182 ggr
ea-persson
0

Hur ska jag skydda golvet?

Hej!
Jag har funderingar om att bygga om ett rum på ca 2*3 meter till ett "kanin rum". Eftersom jag inte kommer ha möjlighet att ha dom lika mycket ute om dagarna vill jag att de ska ha möjlighet att springa omkring innomhus :)

Men efersom deras "vanliga" innebur inte täncker hela golvet komme det ju behöva springa på golvet. Då undrar jag vad kan jag ha för underlag för att skydda golvet mot T.ex. kanin kiss och liknande? (Mina kaniner är inte HELT rumsrena och ibland får dom för sig att göra sina behöv på andra ställen än toaletten.) Så kan man ha tidningspaper eller vad kan man ha?

Tacksam för svar :D

MVH Emsis Persson

Friheten
0

Finns gångmattor som har gummibotten. Andra mattor kan vatten o kiss komma igenom. Annars funkar konstgräsmatta lätt att klippa till en bra blir.

watervalley
0

Vet faktist inte , men man kan ju kanske ha en sån man har under t ex typ kontor stolar så det inte blir repor i golvet , den är ju lätt att torka av och så

ea-persson
0

Okej. Tack så mycket. #2 vi har en sån hemma. Tittade och det verkar faktist fungera. :)

MVH Emsis Persson

watervalley
0

#3 Haha vad bra :)

Fick ideen för det gör inget om dom råkar göra sina behöv på golvet då , för det är lätt att torka av och dom brukar vara genomskinliga , så man endå ser golvet : )