Kaniner som dör?
Vad har ni gjort med de kaniner ni haft som har dött? Och vad gör ni med tex. dödfödda ungar?
Det kanske är en konstig sak att fråga om, men det är ganska intressant.

mina kaniner har aldrig fått ungar, men när jag var liten så hade vi fått en kanin, den värkade må bra och så men dog (hur den dog är ett mysterium), så vi begravde den :') Jag och min lilla syster plockade blommor och la på graven och sjöng lite låtar :')
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
Begraver. Har aldrig fått dödfödda ungar men skulle gjort samma sak då.
Begraver.
Har heller aldrig fått dödfödda ungar *peppa,peppa ta i trä* men hade fått det skulle jag begravt dom också.
begraver eller så hamnar de i soptunnan
BEGRAVER!! Det är dom värda :'D
Jag begraver dom.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jag har begravt mina två kaniner som har dött.
medarbetare på allergier.ifokus .

Jag begraver också..
Har bara haft en som dött här hemma, och honom begravde vi.
begraver självklart. dock har jag inte fått dödfödda ungar men dom skulle jag också begrava.
Begraver alla kaniner som dött hemma hos mej,
Är det kallt i marken lägger jag in i våran matfrys(inte den vi har i köket), med massa plastpåsar runt så om man skulle öppna behöver man inte se om man inte vill.
Ska begrava en liten unge idag som dog för ett tag sen:/
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Jag slänger döda ungar i gödselstacken.
En del vuxna/ungdjur begravs i skogen.
Gräver ner dom
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
#13 nej vad hemskt att den dog :( R.I.P
Jag har bara haft en kanin som dött, min första kanin :( Han begravde vi och det tänker vi göra med alla våra kaniner och om någon unge skulle dö eller så så begravs den.
Hos mig har 2 kaniner dött, men en blev tagen av räven, så den har vi inte kunnat begrava, men jag ska begrava min andra kan på på´sklovet, den dog i vintras och har legat nerfryst. Jag kommer begrava alla mina kaniner.
Ursäkta om jag snor tråden lite, men ni som bor i lägenhet, hur gör ni?
Jag bor i en lägenhet och hade visserligen tänkt att vår kanin ska följa med när sambon och jag skaffar hus (om x antal år..) men det oförutsedda kan ju hända, tyvärr.

Jag begraver mina.
Mvh Fatima
Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus http://nastansjonskaniner.webs.com
Har bara varit med om att en kanin har dött hos mig, det var på höst/vintern så vi valde att kremera.
Skulle nog ha begravt om det varit under sommaren.

Begraver..
Begravde min kanin igår.. Han dog den 19december och gråter mig tillsömns varge kväll…
#19, när min hamster dog så gick vi ut i skogen brevid en sjö och grävde ner honom där. Om det behövs nu med kaninerna så åker vi nog antingen ut till någon skog och gräver ner de där eller till en släkting som har en gård. Men jag skulle gissa på att vi åker ut i skogen där ingen ser och begraver de där.
När vi bodde i hus så var det ett stort gräsbevuxet område framför husen och där begravde vi kaninerna. Tillhörde en plantskola och de tyckde det var helt ok eftersom man ändå använde området att dumpa trädgårsavfall.
Begraver mina döda husdjur,
har haft "tur" alla åren med att dem dog när jorden fortfarande var mjuk.
Begraver<3
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
Lämnar in till veterinären. Dock har alltid mina kaniner dött när marken vart frusen så beror lite på det med.
♥

Lämnar in mina djur för allmän kremering hos veterinären då jag tidigare varit med om uppgrävda gravar i skogen. Vill inte uppleva det igen.
MVH Erika :)
Begraver om djuret avlider hemma / kremerar om det gäller avlivning hos vet.
Begraver.
Vet att jag redan skrivit, men lite mer utformulerat.
Vuxna kaniner som stått mig nära begravs, kaninungar slängs med skiten från burarna. Övriga kaniner tar Emmas farfar bort och tar hand om dom sen, vet inte vad han gör med dom!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Jag skulle lätt begrava min! Men jag bor i lägenhet! Hur gör jag då???
Kramar / Julia (=

Dödfödda ungar/små ungar sätter jag i en kompostpåse och sen i komposttunnan med allt annat komposterbart. Någon vuxen har aldrig dött här utan har avlivats hos veterinär och har då kremerats. Skulle en vuxen dö här skulle jag nog lämna den på soptippens "döda djur" del.
För mig är det bara en kropp, ett skal, kvar.
Stampan använde morsan till aport 
puffar för # 31
Kramar / Julia (=

#34 du har ingen skog du kan begrava dem i då?
MVH Erika :)
Nej, typ inte, jag ska snart flytta in till stan mer, men jag kanske kan få begrava den i min pappas trädgård iförsig!
Kramar / Julia (=
jag har aldrig haft djur som dött… låter kanske konstigt men jag har funnit det jobbigt med djur som dör.. så jag har i unga år gett bort mina djur innan dom dött.. men det är ju en naturlig väg alla ska gå. Så kommer att begrava nu när familjen nu äntligen har djur.
Svärmor har en egen djurkyrkogård nu så våra djur djur kommer få sin sista vila där.
#33 ååh, hu! :p
Jag begraver min kaniner, i trädgården!
Döda ungar hamnar i ett tomt mjölkpaket i soptunnan.. Har förresten aldrig tänkt på när marken är frusen :o inte vill jag ha min kanin i frysen :(
Min kanin jag begravde förra sommaren fick en skokartong med spån, hö och mat + morötter och blommor :( Och uppå kartongen en teckning jag ritade av honom för 5 år sen :)
#38 Vad vackert det låter och mycket kärleksfullt! Själv måste jag bara göra samma sak till min snygge kille! Kan dock inte ens tänka tanken på att han ska dö! ;(
Kramar / Julia (=
#39 :') Nej de är så hemskt varje gång :/
Vi har en minneslund nere på våran gård, där begraver vi alla djur som dött, där ligger Rambo, Fräsen, Misse & Sprallis just nu,
R.I.P <3
Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!
Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~
Låter så elakt när ni bara slänger bort dom. :(
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
#42 :/ Fast man får tänka på att de aldrig fått chans att uppleva världen utanför, har de levat några dagar och sen dör tycker jag inte man bara ska slänga dom, då förtjänar de något mer värdigt :) När dom ändå kämpat så väl..
Mina åker ner i soptunnan..
#44 Dina "vuxen" kaniner med ? :)
Mina begraver jag..hitils har bara en kanin dött.En dödfödd unge som fick en fin lite grav på ett vackert ställe i skogen.
Här ligger lilla kamomill fast med mer blommor 
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
#45 japp, även de vuxna. eller, var flera år sen någon vuxen kanin dog, de är begravda.
Men nu gör jag inte sånt. Dessutom får man itne gräva ner djur hur som hellst..
#47 Okej :) Nej vet, men de är så många som gör iallafall :/

Vi har begravt våran katt i trädgården. I en fin låda, med blommor och teckningar som barnen gjort.
Min älskling (katt) dog i vintras, han ligger fortfarande i frysen. Det gör så ont att ta tag i hans begravning, men jag måste ju det.
Vi ska åka och köpa en fin buske, en ros kanske, och begrava honom under den.
Begraver vuxna. Ibland begravs ungar men ibland hamnar de på komposten. Beror lite på vilken årstid det är och hur många de är.
Händer mycket sällan dock.
Har inte behövt begrava en vuxen kanin på flera år. =)
Brukar lämna in mina till veterinär om de dött hemma och tar inte hem dem om de avlivas. De kremeras då med andra ord. Jag ser en död kanin enbart som ett skal än den kanin jag saknar och fördrar att ha den levande kaninen i tanken än en plats där jag kan besöka den döda kroppen.

Det blir en påse i komposten med små ungar som dör och det har det blivit en hel del av sista tiden, en hel kull med 8 nyfödda nu i veckan.
Vuxna grävs ner, fast det händer ju inte ofta att en vuxen kanin dör, men det hände mig också för ett tag sen.