låna kanin över sommaren
Hej!
Min dotter vill väldigt gärna ha en kanin men då jag (mamman) är allergisk känns det inte som en möjlighet. Däremot tänker jag att hon skulle kunna ha en över sommaren.
Vi bor på landet i en villa med stor grön trädgård runtom. Jag tror att en kanin skulle trivas hos oss.
Finns det någon som har en kanin och som behöver hjälp att se efter den i sommar? Vi bor utanför Hässleholm, i Skåne, så någonstans i närheten vore bra.
Tack på förhand!
/Veronika Ekstrand

Hur pass allergisk är du?
Min mamma är också allergisk, men jag har en del kaniner ändå.
Jag har mina kaniner ute året om och det funkar jättebra, mamma känner inte av något.
Men att ha sommarkanin är väll bra, då kan du ju testa och se hur pass allergisk du är och om det funkar bra med en liten kanin hemma.
sen kan ni kanke överväga att ha kanin året runt beroende på hur din allergi utvecklar sig? :)
Jag vet att vissa djuraffärer lånar ut kanin över sommaren men det brukar ofta vara ganska dyrt!
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
Jag vet att det finns många uppfödare som lånar ut kanin över sommaren, så googla lite på "låna kanin", eller "låna sommarkanin" så kommer du säkert hitta något som är av intresse! :)
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Jag har tänkt låna ut Bamse i sommar, du kan hitta honom på min hemsida: www.majakanin.com
Hör av dig om du är intresserad. =)