Fått hem nya selarna :D
Har beställt två nya selar till Knut som kom idag :) Valet av färg/mönster var lite av en chansning då jag egentligen inte ens tyckt att de varit fina förut, men jag fick en liten idé om att de kanske skulle vavra fina på Knut ändå :P Och nöjd blev jag som tur var. Det jobbiga är bara att jag nu är sugen på några färger till som jag tror skulle kunna vara fina, och en ny rosa måste han nog få då hans är ganska sliten och har fått nån fläck som inte går bort! Synd bara att man inte har så rik haha. Ville bara skriva av mig också tänkte jag visa nån bild på hur det blev, Knut var dock inte så sugen på att leka modell idag så det blev inga fina bilder på han!
Jättefina färger på honom! :D Brunt passar ju inte med så många färger men med gult var det ju supersnyggt! :D
Har ju havana bebis på ingång så det var faktiskt bra med domma bilderna xD
Emma
#6 Åh, najs det med ju! :D Tack tack! :)
Emma
#7 javisst! Varsågod :P
Hihi, sötaste knubben!
Jag tycker (som du redan vet) att färgerna blev super. :D
Jag vill också köpa fler selar, men måste nog vänta ett tag nu. ;)
#9 Ja :)
vilka vill du mer ha? Gul till Melle? ;)
snygg färgskala, lite 70-tal över det! ;D SJälv ska jag köpa i ljusblått och ljusrosa…
#10 Ja, kanske faktiskt. Hihi. Men nu fick han ju en ljusblå så det får vänta ett tag. :D
Vad söt han är lilla Knut! ^^ Verkligen tjusiga selar.
Åh detta har jag missat. Knut är så söt <3 Och rosetterna känner jag igen 
Riktigt tjusigt blev det!
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Tack allihopa :D
Supersnygga selar. Får jag fråga var du har köpt dom?? Vill köpa en till min Crazy Kid som är vit blåögd dvv. De flesta färger passar nog honom ;)
liten uppfödning av lejonhuvad dvv i Ronneby/Blekinge (även teddyvädur+peking) http://trollsjonskaniner.weebly.com
Blev ju jättesnyggt på Knut! ^^
#17: Skulle tro att dom kommer från www.rabb-it.se
jätte fina färger! jag gillade den randiga
men varför behöver du fler än en sele? jag är bara nyfiken.
och sen undrar jag var du köpte dem? jag funderar också på att köpa en ny sele till min kanin
Okej Tack! Vilken storlek hade ni tagit till en dvv?
liten uppfödning av lejonhuvad dvv i Ronneby/Blekinge (även teddyvädur+peking) http://trollsjonskaniner.weebly.com
#17 Dom är från rabb-it som Bonnie sa. :)
Till en dvv skulle jag ha tagit en medium. =)
#19 Jag kan inte svara för just Malin, men jag har flera selar till mina kaniner också. Tycker att det är roligt att kunna byta ibland bara, egentligen är det ju helt onödigt men ja.. jag iaf tycker att det är roligt. :)
#21 tack!
jag har lagt märke till att de flesta köper bogselar till sina kaniner, är dem bättre än H-selar?
#19 Jag behöver egentligen bara 1 sele och ett koppel men jag gillar att ha olika bara :) Det är samma sak med min hund, har bara en jycke men koppel, halsband och selar har jag drygt 100st
Men hon blir 8år idag så jag har ju inte direkt köpt allihop på ett år eller så, men ja jag har väldigt svårt att stå emot när jag ser fina koppel och halsband som jag inte redan har… Vi kan säga att jag samlar så blir det mindre konstigt ;)
#17 jag skulle också beställt M till dvv, har haft två korsningshonor förut och den ena vägde ca 1,6-1,7kg och den andra ca 2,1kg och Medium på rabb-it selarna passade bra till båda så det borde passa en dvv :)
Vad söt han blev i de nya selarna! Och han var ju jättesyngg i rosa också!<3

Tror ni att medium borde passa på holländare?
//Ellen
Vad gulligt, passade ju jättebra ^^<3
#25 skulle nästan tro det ;) har en hopppkorsning med delvis holländare och hon passar i small-medium, men hon är ju ganska smäcker :-d
jag tror att det skulle kunna passa =) men vet inte säkert, lite inte helt på mig ^^'
Guud vilken gullig kanin :O :D Jätte fin färg :)
Nu blir jag så sugen så får lägga en beställning till rabb-it! ^^
Har ju en lejonhuvad och det får bli en small nu - i och med att hon inte är fullvuxen än på ett gäng månader så tror jag medium blir stort. Men ni med lejonhuvade eller någon i liknande storlek - har ni small eller medium? :)
Nu blir jag så sugen så får lägga en beställning till rabb-it! ^^
Har ju en lejonhuvad och det får bli en small nu - i och med att hon inte är fullvuxen än på ett gäng månader så tror jag medium blir stort. Men ni med lejonhuvade eller någon i liknande storlek - har ni small eller medium? :)

#26 Okej :P man får testa sig fram :)
//Ellen

#29: Min kanin som är lejonhuvad dvärgvädur är fullvuxen och har small, och lejon är ju mindre.
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
#31 Okej, ungefär så jag tänkte också, men då vet jag mer säkert. Tack. :)

#32: Så lite så :) Om man vill vara ännu säkrare sen, kan man ju mäta kaninen runt hals och mage för att vara helt säker på vilket storlek. Men jag kan nog lova med 99% att Breaking Dawn får ha small ;)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
har medium till mina holländare,en är 8 mån och en snart ett år.Tror inte dom växer så jättemycke mer så än så länge passar dom.Large är dock för stora skulle dom växa får man nog ta en mediun/large eller måttbeställa :)
Förrsten vad söt Knut är och fina selar,blir också sugen på fler nu :)
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
Tack alla :) Väntar på 4 till nu
Hoppas dom kommer med posten idag ^^
Å det gjorde dom. Superfina, blir nog toppen på Knutte. =D
Är nöjd med våran nya också. ^^