Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1202 ggr
KaninenWilma
0

Snälla hjälp!

Idag så fick jag hem DjurMagazinet's tidning. I tidningen så hittade jag en bur, ser ut som Trixie burarna:).

Den heter: "Utebur Ferie hus med utegård- Ju större desto bättre, lyxvilla"..

Den kostar nu 2295kr, ord pris ca.3695..

Jag vet att kaniner gillar att tugga på Trixie burarna osv.. Men buren värkar ändå bra..

Måtten: 170X90X150cm, de låter väll bra? ;)

Den här bilden hittade jag på googel när jag sökte ;) Klicka här för att se en bild på buren :)

TACKSAM FÖR SNABBT SVAR!!!

KaninenWilma
0

Skutt :)

SVARA SNÄLLA!! :)

Linnet
0

Jag gillar ju inte alls dessa burar, dom blir, som du skriver, lätt sönderbitna, inte så bra kvalite på nåt, fick en tillsammans med ett par kaniner som jag tog hand om en gång och den var nästan ny, men fick genast laga nåt som hade gått sönder och den var redan gnagd på, inte var det nån sitthylla heller och nån konstig gummimatta som innegolv.

Priset, det är ju inte direkt billigt ändå, även fast det är nersatt pris, man kan bygga mycket bur för dom pengarna, då får man dessutom precis som man vill ha det. En markbur med bara ett hus i ena änden tycker jag är det bästa på sommaren och på vintern har man en bur på ben.

Jonaflax
0

Modellen på bur är ju jättefin (men kaninen vill nog gärna ha lite mer Hage att skutta i på sommaren) men frågan är om kvaliten är värd det höga priset.

Man får väldigt mycket byggmaterial för 2000:-

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

KaninenWilma
0

#2 & #3 : Okej.. Då köper jag den inte.. Men hon har en stoooor Hage hon är i några timmar verge dag på sommaren oxå.. Men som sagt, då köper jag den inte.

flisan93
0

Jag har en sådan bur (fast en annan modell). Som du säger så är burarna väldigt gnagvänliga. Min hona som jag har i den har gnagit upp mycket av det som är kring burdörren. Ska försöka fixa det snart eftersom alla skruvar börja komma fram. Dessutom så är buren väldigt ranglig och har inte så bra kvalitet, tyvärr. Har även varit tvungen att bygga om den lite grann eftersom det inte är täppt överallt, till bodelen exempelvis.

Fast det är bara min uppfattning av den modellen jag har (en enkelbur). Jag vet inte hur denna modell som du är intresserad av är. men burarna är grymt fina må jag säga, när de inte är nertuggade.

Är nog ett bra val att inte köpa den. Det är ett ganska högt pris på något som inte håller i längden. Hoppas att du hittar något annat :)

KaninenWilma
0

#5: Ska bygga en själv ! :) Men jag måste hitta en bra ritning på en stor kaninbur, + vad som behövs till att bygga den :P

imsuchadiva
0

Har en trixie bur till min ena kanin, den är hel och fin.

flisan93
0

#6 Okej, det blir nog bra :D Om man bygger den själv blir man oftast säker på att den blir välgjord, dessutom så kan man bygga buren precis som man vill ha den :) Lycka till!

KaninenWilma
0

#8 : Japp, precis :), Men måste ha en ritning, kan inte göra en själv :S…

pigelina
0

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

KaninenWilma
0

#10: Tack:), nu ska jag nog kunna knåppa ihop en ritning själv :)