Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 865 ggr
love96
0

(OT) Vilken?

Vilken systemkamera tycker ni mest om? när man fotar sin kanin. ska köpa en snaet men vet inte vilken änn.

teddybaby
0

Det beror nog lite på hur duktig du är på att hantera kameror? Jag har en Nikon D60 och den fungerar jättebra! Den brukar rekomenderas som nybörjarkamera men man kan åstadkomma mycket med den… :)

Kristall
0

Alla systemkameror i samma prisklass är mer eller mindre lika bra kvalitetsmässigt, det viktigaste är att man trivs med den och att man någorlunda lätt får tag i objektiv som passar ens behov.

Själv föredrar jag Olympus, har en E-500 som jag tycker är perfekt för mig. Har haft den i 1½ år och utvecklats mycket inom fotograferingen med den.

Har inte så stor erfarenhet av andra märken, men bl.a. Nikons D50 och D40 har jag testat och jag tycker att speciellt D40 är för enkel, plastig och tråkig för min smak.

Bäst är nog om du går in i en butik och själv får testa olika kameror som finns till salu. :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

lydds
0

Nikon D5000! =)

Zvintos
0

Håller med #2.
Det skiljer inte mycket mellan kamerorna i samma prisklass.
Det viktigaste är att kameran känns rätt.
Så gör som Kristall säger och gå in i en butik och välj den som känns bäst.

Sen ska man alltid komma ihåg att när man köper en systemkamera är det just ett system man köper.
Man kan bli tvungen att köpa ett till objektiv, batterigrepp osv för att uppnå det man vill.
Vill man inte hålla på och köpa tillbehör, är det bättre att kolla på en lite dyrare kompaktkamera.

Kameran är inte allt heller, utan även att man har ett bra objektiv.

Personligen passar Nikon mig bäst, då jag tycker den ligger bäst i handen.
Kommer snart införskaffa en Nikon D3000, som är en uppdatering av gamla D60:n.

love96
0

okej. Min pappa tycker att vi ska köpa en canon450, tror ni att den är bra?

teddybaby
0

#4 Har också kikat på en d3000… varför tycker du den är bättre? jag är inte tillräckligt påläst. :)

#5 vet många som tycker att den är bra!

riiffen
0

#5 Canon450 är toppen =)

medarbetare på allergier.ifokus .

Zvintos
0

#6: Den har större skärm och ett hjälpprogram i själva kameran som talar om vilka inställningar som skulle passa i just det tillfället, som jag fattat det.

D60 går knappt att få tag på nya längre.
D3000 är uppdateringen och efterföljaren till den.

Så det är nästan samma kamera, bara lite uppdaterad. =)

minkaninester
0

Använder själv D3000 och är verkligen supernöjd. :)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

[Wera]
0

Tycker det beror mkt på fotografen än själva kameran… :)