Liten kaninhistoria
Hej,
Jag tänkte berätta vad som hände för en vecka sen. Två av dom sex små kaninungarna började bli magra, då var dom knappt två veckor, och hade ännu inte öppnat ögonen..
Så jag ringde en kaninuppfödare och hon rekomenderade mej att lägga honan på rygg och låta dom dia.. Så jag jag la Mimmi på rygg i mitt knä, och mamma la ungarna på magen, dom åt och åt.
Men när vi skulle göra det igen senare på kvällen började hon sprattla. Den ena ungen gled ner på sidan och ländade mjukt på en kudde, medans den andra flög iväg som en liten kanonkula upp i luften och landade en bit bort på golvet med en duns:O
Mamma lyfte genast upp honom för att se om han överlevde ..och nog gjorde han det, men han rörde knappt på sej, och han ville inte äta nått mer:( så allt jag och mamma kunde göra var att lägga tillbaka honom i boet och se om han levde nästa morgon.. Jag sov inte mkt den natten..
Men när jag gick ut nästa morgon levde han och åt som bara den:D och nu hoppar han omkring med dom andra i buren som inget har hänt:D Jag vet ju inte om han kanske får några bestående meen, men det värkar inte så nu iaf:D
Jag ville skriva om detta för att berätta att kaninungar inte är så sköra som man kan tro, (eller iaf som jag trodde) nu hade jag ju väldig tur oxå..
Tack för mej :)
Det var ju bra att den klarade sig! 
Vad bra att den överlevde! =)
// Emma :D

Vilken lättnad!

Skönt att den klara sig!
Mvh Hanna
Vad skönt att den klarade sig!