Kanin iFokus

Kanin

Etikettbilder
Läst 1548 ggr
Puma
0

Brittni i rasthagen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej! Nu ska jag försöka mig på att göra en bildserie om den viltgula dvärgväduren Brittni Pumas liv i rasthagen. I vanliga fall bor hon i en bur inomhus strategiskt placerad i husets knytpunkt där hon har koll på mannen, sonen och mig. Utomhus har hon fått gå på långlina, men nu har jag gjort en liten Hage kring hennes "sommarstuga". Där få hon vara när vi kan ha lite koll på henne. Hon tycker att det är jättemysigt att skutta omkring där, och sätter sig gärna och spanar ut över vägen från utkiksplatsen på stenen. Det var favoritplatsen för vår förra kanin Puttin också. Där satt han gärna och lät vinden blåsa i hans blonda hippieman.

Nätet har jag köpt på ÖB, som stöd har jag använt buskstöden vi hade, och så har vi haker ner i marken så att hon inte får upp nätet. Vi får väl se när hon kommer på att hon egentligen borde kunna hoppa över om hon tog sats. (Puttin hoppade över 1 meter höga staket när han ville vara med oss i stället för att gå själv.)

Här sitter Brittni på balkongen till sin stuga.

(det tar en stund innan jag fått in alla bilder …)

Puma
0

Jag undrar om jag ska ta och kila ut en stund …

Puma
0

Ja! Det gör jag!

Puma
0

Hmm … Men vilken väg ska jag ta?

Puma
0

Jag springer uppför kullen!

Puma
0

Snart är jag uppe! Det är knappt att Lotta hinner med att ta bilder.

Puma
0

Här var det mysigt. Kanske jag ska ta mig ett strå att knapra på?

Puma
0

Nu har jag kilat upp på stenen. Härifrån ser jag bra!

Jag har ett halsband med en bjällra på så att Lotta kan höra var jag är.

Puma
0

Nja, här blir inga ungar gjorda. Funderar på att dra vidare.

Puma
0

Jepp! Skuttar vidare mot grönare platser.

Puma
0

I full karriär förbi Puttins gamla grävgropar.

Puma
0

Puh! Snart hemma i lilla stugan.

Puma
0

Egen härd är guld värd när kråkorna kraxar, bilarna brummar och Akademiskas helikopter skränar förbi. Då kan jag kila in och kura en stund och känna mig säker.

Tack för oss! Nu är det slut på bildserien.

Brittni och Lotta

PS. I första inlägget skrev jag knytpunkt, men det heter knutpunkt. Punkt slut.

Kristall
0

Fina bilder. :) Roligt ser hon ut att ha också. ^^

Men varför har du halsband på henne…?

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

moonsi
0

härligt :-D

Ida94
0

Fina bilder och söt kanin :)

Puma
0

Det känns tryggt att ha bjällran på henne om hon av någon anledning skulle lyckas rymma när man inte har ögonen på henne. Då kan man lyssna efter ljudet, för det är inte säkert att hon kommer när man ropar som Puttin gjorde. Vi har inte staket runt hela tomten, så hon skulle kunna skutta ut i skogen om hon är lite listig.

Puma
0

Nej, nu är det dags att lämna datorn och gå ut och skutta! God fortsättning på dagen!/Lottan och kaninen

thexclub
0

Vad söt hon är!

the vanity, it becomes insanity

Zvintos
0

Söta bilder =)

minkaninester
0

Så kul att ni gjort en bildserie :)

Riktigt söt kanin också, fina bilder!

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

TereseE
0

Jättefina bilder på Puma, där ser hon ut att trivas! Glad

spiritedaway
0

Roligt att få se en bildserie sådär Glad

Kiwanu
0

Jätte kul att läsa, söta bilder !

kaningodis
0

Håller med #22!

Bild #7 var mycket fin!

Kastanjegårdens Kaniner

hyltebarn
0

Jätte kul :D
Men inte särskilt smart med halsband.. Puma kan fastna.
Men du kanske kollar på henne hela tiden? ;)

Puss på en liten puma :)

/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

Tarja
0

Vad fina bilder! :) <3

Veero
0

Vilken söting <3 Och fina bilder! :)

Kaninisen
0

Jo men OM hon rymmer och springer ut i skogen, om det då tar er en kvart att först leta på tomten efter henne. Det betyder att rävarna har en kvart på sig att höra bjällran.

Förlåt om jag är lite överdramatisk, men jag vet hur hemskt det är att förlora ett djur. Samtidigt är din idé väldigt smart så jag ska nog inte säga så mycket. ^^

Puma
0

Hej igen! Tack för kommentarerna! Ja, Brittni Puma trivs med utelivet.

Jo, det där med halsbandet har jag funderat över. Det skulle vara en mardröm att ha henne på rymmen och veta att hon kanske fastnar någonstans, men, jag ville ha lite mer koll nu när hagen nyligen är uppsatt och jag inte vet hur påhittig hon är vad gäller att ta sig ut. Hon har varit på rymmen tidigare. Många katthalsband är ju bra på det sättet att de har lättutlösta spännen så att djuret ganska enkelt kan slita sig lös om det behövs.

Vi turas om att ha lite koll på henne.

Tjingeling! Pling! Pling.

Kaninisen
0

Ja, det där med att spännet går upp är jättebra, det tänkte jag inte på.
Det var inte menat att hoppa på dig, om det är någon som verkar ha det bra så är det ju din kanin! :)

KaninEmma
0

Vad söt hon är! :)

// Emma :D

[Stampelina]
0

Ja så fint hon ser ut att må! Hon har fått sin pappas huvud ser jag nu! Lilla skruttan, härligt att se att hon lever det ljuva livet i den fina hagen! Känns toppenbra att hon kom till just er måste jag säga. Bilderna ni tagit är helt underbara. Pussa på henne från mig!

KaninHanna
0

Vad fina bilder!

Mvh Hanna

Puma
0

Kul att ni gillade bildserien! Jag kan dessutom berätta att Brittni verkar trivas så bra i hagen att hon inte verkar särskilt rymningsbenägen längre, så vi kan nog ha henne utan halsband. Hon har testat att rycka i nätet en del, men hon verkar ha insett att det inte är någon större idé.

#32 - Hej Stampelinan! Det var roligt att läsa att du ser Stampes drag i henne. Hon har nog en del av Stampes myskaraktär också. Igår låg hon i min famn jättelänge och trivdes och slickade mig på halsen och var så himla nöjd. (Fast hon har lite dåligt morgonhumör innan pelletsen ligger i magen. Flört)

imsuchadiva
0

haha vad roligt det var med din bildserie :)
Smart att ha halsband på henne :)

Maiae
0

Rolig och fin bildserie!!:)

Mvh Maia

Puma
0

Tackelitack. Jag har ingen bra kamera och Brittni rör sig snabbt, så det är mest tur att det blir några bilder som går att lägga in./Lotta

[Linsenhejhej]
0

Jättebra bilder och så söt din lilla kanin är!

Qepta
0

Jättebra serie! :) och söt kanin

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Stampelina]
0

Lotta, kolla in min hemsida så får du se vårt senaste avelstillskott, hon heter Emmi.

[Wera]
0

sant nat har vi med :)
Fint!

Puma
0

Tack igen!

(Och du Stampelina, Emmi var ju helt underbar! Det sade tjong i hjärtat på mig. Det blir säkert bedårande ungar efter henne och Stampe.)

Puma
0

Här i Uppsala är det dåligt väder och lite grått idag, så jag puttar upp lite gröna sköna bilder igen.

Nicolinaas
0

#7 jätte söt :]

mingopingo
0

Underbara bilder!

Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

Puma
0

Tack! Nu ska jag hem till det lilla trollet. Såg att hon inte har så fin päls på huvudet och kom på att det förmodligen beror på att jag pussat henne med läppglans på läpparna … Då blir det lite "spikigt". Hm …

Allt gott och god Kristi himmelfärdshelg med era kaniner!

Zessan
0

Vilka fina bilder!

men tänk om hon fastnar i en kvist och stryper sig själv?:S

Men det är nog bara jag som är lite orolig av mig;)

Puma
0

Tjingeling och tack!

I rasthagen finns inget som hon kan haka fast i med halsbandet. Därför känns det okej. Men jag har tänkt på alla möjliga hemskheter som skulle kunna hända om hon skulle fastna, men som jag sagt tidigare, nu för tiden finns det katthalsband med lättutlösta spännen …

Nu ska jag packa för att åka till Skellefteå över helgen. Undrar om man behöver lägga ner långkalsongerna också …

liiinas
0

Lyxigt värre ;) Puma är jättesööt!!

Puma
0

Hej igen!

Brittni trivs verkligen i hagen och nu kommer hon fram och nosar varje gång man hälsar på där, och så vill hon bli klappad. Hela våren har hon varit lite "bitchig" med tonårstid och skendräktighet, men nu är det mesta frid och fröjd och det känns sååå roligt.

Hoppas du har det fint med din kanin/dina kaniner!

annaforsgren
0

Det ser ju jättehärligt ut!:) så skule jag också vilja ha till mina kaniner.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Puma
0

Tänkte bara berätta att Brittni Puma har förvandlats till grävmaskin och nu har hon grävt sig en lååång gång under sitt utehus, så nu har hon källare! Hon verkar nöjd med att gräva och fixa och sover gott om nätterna i sin innebur. Hon har inte kommit på att hon skulle kunna gräva sig ut hur hagen, utan fortsätter sin gång mot hagens mitt.

Tjingeling!

[Stampelina]
0

Ha ha! Vilken kreativ lite filur hon blivit, men det är ju bra, man ska ju inte ligga på latsidan…Kram till er!

Puma
0

När man kikar ner i hennes gång ser man bara den lilla vita svansen lysa och guppa när hon jobbar där där inne, och så kommer hon upp alldeles sandig och jordig och kollar läget mellan varven och vilar. Annars gillar hon att sitta uppe på stenen och kolla bilar och förbipasserande på vägen. Hon har utvecklats till en bestämd dam som visar vad hon vill, men samtidigt är hon typen som softar i famnen på en och aldrig får nog av kel.

På You Tube finns en film som heter Howard's Big Dig. Sök på den om länken jag lägger in i nästa kommentar inte fungerar. Den påminner om Brittni Pumas grävande, men Howard har kommit längre i sin gång …

Puma
0