NEEEJ Nån har tagit henne!!
va å kolla till Geicha nu och buren å allt är öppen på flertals ställen..
Nån Idiot har tat henne kolla till henne i morse å hon va där, så sitter här å gråter nu..
Vet inte va ja ska göra, de öss regnar ute å har inget papper å skriva på fär att sätta upp..
e så himla lessen, vet inte va ja ska göra…
Värst vad kaniner försvinner nu då? Hoppas du hittar henne! Håller alla fingrar och tår! Önskade jag kunde hjälpa till!
#Tack, och detta är inget ljugeri el så, utan de är nån som har tagit henne.
Fattar inte hur man bara kan göra så…
Och jag skulle ALDRIG kunna släpp el dumpa ett djur, jag e inte sån å hatar sånna männiksor..
Nej, jag menade inte så utan på sista tiden har det kommit in artiklar om att kaniner försvunnit, stackars dig…
Åh nej stackars dig! Hur kan någon ens göra så? Blir så himla arg!
Massa tröstkramar och hoppas verkligen att hon kommer tillbaks!
#3 ok, jag har ju inte vart här inne på jätte länge så ja vet inte.
#4 jag e med arg, så nu ska en tjej kompis komma hit så ska vi knacka dörr!. Måste bara hinna samla mig först..
…och min Sofi har rymt och jag ska bort imorgon hoppas jag hinner se o fånga henne, hon är mamman till ungarna och var en stund i egen gräsbur som hon tog sig ur!!!
Lycka till till dig med och mig med…
#0 du bor inte i samma område som hon andra som också fick sin kanin stulen? För då kanske det är samma person/er som stjäler.
Åh nej, gud vad tråkigt :( Hoppas att du hittar hon!
// Emma :D
Vad tråkigt. =(
Förstår inte hur folk kan sno andras djur.
Finns ju de som även bara släpper ut kaniner, vilket också är idioti!
Lider med dig, vet precis hur det känns :'( <3
7 va bor hon då? har ingenaning om vem du menar
Tack för ert stöd, har letat å knackat dörr…
#11: Tråden finns här, om den andra tjejen som fått sin kanin stulen.
Gud vad hemskt! kan inte förstå att någon vill stjäla eller släppa ut andras kaniner!
Mina grannar vakar som hökar ifall någon skulle gå in i vår trädgård. De gillar mina kanier (kanske för att de kallas efter grannarna?;)) så ingen skulle kunnat stjäla de eller släppa ut de.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
# 12 ok, nej jag bor i Göteborg så de e em bra bir.
Någon har släppt ut Geisha, jag tror dem skulle ta henne men tappa henne, för jag har sett henne springa här, men hon e svår fångad. Och i mitt område så finns det massa gångar under husen och överallt. Men hon håller sig nära, men som sakt, Jätte svårt att få tag i henne, men har lagt go ´saker i hennes bur för att se om hon kan hoppa tillbaka.
Jag är lättnad, men tycker de e grymt dåligt stil av människor, att bgara försöka sno nånannans husdjur, de spelar ingen roll om det är barn. Man gör inte så!. Och grejen är att man ser inte att ja har kanin om man inte går in på min balkong!
Men som sakt, hon e fortfarande lös, å några fällor kan jag inte göra. Så vet inte hus jag ska göra. Hon kmr inte om man lockar med mat el godis tyvärr.
Men är fortfarande lessen och orlig, att nån idiot får tag i henne. El katt hund, finns mkt av de, el fåglar.
Min kompis kanin är svår att fånga. Ser du henne försök lura in henne i en tansportbur.
Mvh Emma

Gör som #15, sätt ut transportbur med mat inuti och låt henne skutta in i dem? :)
Då kan du nog närma dig och stänga.
Jag har försökt, och kan inte ha den framme efter som nån kommer att ta den, om jag har den där hon håller till. Så skulle ja ha den framme på natten så e den väck dan efter. Men buren å allt e öppen på balkongen och där inne ligger mat, samt utan för, så de ända ja kan göra är att försöka locka in henne på balkongen..
Men jag tror nån kmr att få tag i henne innan jag. Men inom ska jag prata med vaktmästaren innan jag sticker iväg om jag hittar dem, för att tala om att hon e på rymmen.
Ska försöka sätta uåå lappar med, Men jag e orolig med alla dessa katter som finns. Har ja otyr så kmr nån katt att ta henne. Men hoppas inte på det.
Men tack för tipset!
Vill absolut inte låta negativ på några sett. Men hur kan någon annan fånga henne om du har svårt för det själv som är hennes ägare?
Mvh Emma

Underligt detta .. alla som blivit av medd en kanin ska alltid vara så negativa ?
// Elin
www.Duettvagenskaniner.webs.com
Medlem i Wienerteddy klubben!
#18 nån annan kan fånga henne om dem lyckas tränga in henne vid ett hörn..då e de lätt att ta henne å efter som ja e borta knappt 4h på förmiddagen kand e hända mkt, och ja vet ju inte alls vad som händer nu i natt med henne.
Så ja de e ganska så lätt om nån skulle se henne sitta våd ett hörn, och jag har inte möjlighet att vara ute hela natten för att försöka få tag i henne, men har en kompis som kmr att försöka å hålla utsikt efter henne med.

Det är inte så enkelt att få tag i en svårfångad kanin själv, bäst om man är åtminstonde två. 3-5 tror jag fungerar bäst.
Försök tränga kaninen emot ett hörn eller så att det står en person på varje sida runt den. Var lugn och prata försiktigt, om man springer eller är stressad så lär kaninen bara bli räddare. Försök att inte fånga henne uppifrån (dvs. att du står och i princip kastar dig över henne), en del kaniner tycker det är väldigt skrämmande. Försök istället att sitta på huk eller krypa fram så att du är mer på kaninens nivå.
Här i Stockholm var det åtminstonde väldigt varmt, vet inte hur det äri Göteborg.. Men om det är varmt ute borde det vara enklare att fånga henne då kaniner brukar bli ganska medtagna av värmen, särskilt om de inte har tillgång till vatten.
Hoppas ni får tag på henne!
the vanity, it becomes insanity
#19 Vad menar du???
#21 här har det regnat så varmt e de inte. Nej slänger sig äver henne funkar inte, å stressad el liknande e jag inte, jag vet ju hur man ska vara och bettesig, men hon är som sakt svårfångad. Jag ska försöka fixa ihop några människor, men blir inte lätt efter som jag inte känner så många här å dem jag känner jobbar juh. Men jag ska verkligen försöka med en annan metod som jag kom på nu.
Men tack för ditt svar och ska få ihop några stycken, men förhoppningsvis e hon tröt så då blir hon lättare att få tag i. Men hoppas på värme imon då =).

om du har kompost galler samla i hop kompis gänget och gå med de som en mur mot henne så hon springer in i ett hörn sen låser ni in henne där och då kan man ta tag i henne ganska lätt.

MItt tips? är att använda en håv men långt skaft på. Se till bara att du är lugn när du lägger håven över henne, sen går du fram till henne och lägger en hand på nätet för att sedan lyfta lite försiktigt med andra handen.
Har ni lyckats få tag på henne? "/
Mvh Emma
www.dragongarden.webs.com
Jag fick tag i henne i morse!! =)…
Jag smg på henne bakifrån, hon verkade vara ganska såp tröt. men jag e skit glad =)
Vad roligt! skönt att hon har kommit hem igen! =)
Mvh Emma
Skönt att hon har kommit tillrätta! :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Så roligt att du fick tag i henne igen! Vet hur det är att fånga en svårfångad kanin ;)
Kastanjegårdens Kaniner
Skönt att det blev bra! (:
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Skönt att hon kom tillbaka! :D

Vad bra att du fick tag på henne!
Tack Alla Ni som har hjälpt till med förslag, är så himla glad att jag fick tag i henne, kunde knappt sova i natt, så ida kan jag riktigt slappna av. Men jag letar efter den som gjorde de så har nu frågat folk å bett dem hålla sina öron öppna. För så här gör man inte.
Ni kan få låsa tråden om ni vill. Men ännu en gång TACK..