Ska jag eller inte?
Jag har funderat på att skaffa en belgisk jätte är det en bra idée eller ska jag prova en annan ras?
Vilken är lugnast och lättlärd?

Har du haft kanin innan ?

ska de bli din första kanin eller? :) för om de ska bli din första så tycker jag du ska välja en annan mindre ras. Jag rekomenderar Holländare. Jag har en hollis och han är är mycket lugn och snäll :) Dvärgvädur är också en bra första kanin.
Jag har två lejonhuvade kaniner och jag har varit uppvuxen med kaniner men jag söker lättare kaniner som inte kräver allt för mycket :)

Då ska du nog inte ha en belgisk jätte vill du ha en lkugn och lätt kanin så är nog dvärgvädurene rätt så bra !
#3: Belgiska jättarna faktiskt lite jobb.
Speciellt när det gäller att vänja den vid lyft.
Man vill inte ha en belgisk jätte som sprattlar om man måste lyfta den.

Samma som Ninni
okej tack för tipsen :)
De raser jag tycker att Holländare, Franska vädur, lilla tysk vädur och dvärg vädur är bra och snälla raser .
Om du vill ha en stor ras rekomenderar jag verkligen franska vädurar! Min syster har sånna å de är fantastiska - lugna, snälla, gosiga.
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin
#5 Jaa, jag skulle nog inte heller rekomendera en belgisk jätte, om det är första kaninen :) Skulle nog hellre rekomendera en rex eller dvärgvädur :P<3
MVH Lisa-Littlefox <33
okej :)