HJÄLP! Vad ska jag göra?!
Jag lämnade min kanin hos personen jag fick kaninen ifrån i fredags och hämtade henne igen igår kväll. Vi reste bort bara över helgen. Min kanin är vanligtvis vänlig och social och bits aldrig.
Hon verkade hur glad som helst igår när jag hämtade henne, men imorse när jag gick ut till henne var hon hur konstig som helst. Hon har till och med bitit mig nu vilket hon aldrig brukar göra! Jag tror hon är fortfarande sur på mig att jag lämnade henne för några dagar.
Finns det nånting jag kan göra eller ska jag bara vänta?
Jag har rest bort tidigare, och då har det varit mer än 2-3 veckor och hon har aldrig betet sig så här! Bara lite små surig men aldrig varit så här surig förr. Jag har lämnat henne hos samma person alla gånger. Jag är smått orolig… Övereagerar jag nu?!
Hur gammal är hon?
När kaniner blir könsmogna kan dem komma in i något som kallas tonåren.
Vissa kaniner kan bli helt förbytta, medans det på andra inte märks alls.
Hur länge det sitter i är också individuellt.
Det kan vara allt ifrån 1 vecka till flera månader.
Jag hade personligen försökt hantera henne som vanligt och avvaktat lite och se ifall det fortsätter.
Kan vara skendräktig? också, min gosiga boll började hugga mot oss några dagar innan hon började boa när hon var skendräktig?. Annars kan det vara så att hon är lite sur eller tonårsperiod.
Du luktade inte annat okänt djur nu när du gick ut, mina kaniner blir skrämda när vi varit borta och träffat andra djur det sitter i om man tar tex. tar på sig en tröja som man haft där.

Hon blev könsmogen i april.. Hon är över 1 år gammal nu.
Räknas elefant?! x'D

Som #1 säger skulle jag bara försöka hantera henne som vanligt. Om nån vecka går det säkert över :)
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
#3: nja… tror nog att det då mer är att hon är sin sin tonårsperiod och är lite känsligare och kinkig för att du lämnade henne.
Min kanin som ibland var i lägenheten där han sprang fritt var skitsur när jag kom hem efter en helg. Hade folk som tittade till honom när jag var borta men han vägrade komma fram och hälsa som vanligt och bökade runt och var allmänt trotsig. Men det gick över efter några månader. Så fortsätt du att vara med henne så ska det nog gå över snart.

Okey, tack för tipsen :)
Aldrig haft ett husdjur förr, så är nybörjar på det här. xP
Man lär sig ;)

Aaah, man gör det^^
Hon verkar bättre idag, inte surig längre, bara rädd..
Det enda du kan göra nu är att vänta och hoppas på det bästa.
Det som är så underbart skönt med kaniner är att det bara är att vänta i 4½ vecka (ca) sen vet man 100 om det är bebisar eller ej ;)

hehe :P men det är det nog inte… om hon jag lämnade henne hos inte satte henne i samma bur som en hane xD Dom har nämligen två st :P