Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 2228 ggr
[Niike]
0

Din nästa kanin

Nu tycker jag vi kör igång en sån här tråd igen. Finns nog många som ändrat åsikt sen den förra var uppe :)
**
Din nästa kanin!**
Ras, färg, teckning, kön?

[Niike]
0

Det är svårt för jag är sugen på himla många raser.. Frasse, BJ, rex mf.

Men det skulle nog bli en frasse i alla fall. En havana, viltgul, viltblå, blå eller mantlat i någon av dessa färger. Eller vit blåögd.
Annars vore en belgisk jätte inte fel att pröva på Glad

PaaatyPalm
0

Min nästa kanin helt tekniskt sätt kommer vara ur mina kullar och en jag tingat:

* En Rex (ev. blå) 
* En Vädurskorsning ur min kommande kull
* En Harkorsning ur min kommande kull

kön kvittar, snygg kropp och temprament är viktigast =)!

Men i mina drömmar drömer jag alltid om att få äga en blå BJ, fast det är endast i mina drömmar ^^

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Em--ma
0

Ehh, jag skulle vilja  ha En Holländare tror jag :)
Eller en dvv med tjocka kinder ;D

Holländaren skulle vara holländartecknad så klart ( vet ej ad den teckningen heter )  Könen: spelar ingen roll men helst hona ;D färgen. jag vet inte :/ vad kan dom ha förnått XD,…

Dvv  teckning: japantecknad <33  Kön: Helst hona, men vill ha hane också ;D Färgen: ( vet inte vad det heter men dom brukar vara typ gul (?) och svart (?) ;D

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

[Stampelina]
0

Hmm… Nej jag är nöjd nu tror jag. Har de raserna jag vill ha!Glad

Alltså:

Rex dalmatiner

Fransk vädur

Dvärgvädurar

Creation
0

En BJ/frasse eller en belgisk hare förmodligen. Eller en rex dalmatiner! :) Ev. en rysktecknad kanin, men största chanserna ligger för en rex eller belgisk hare. Kön spelar ingen roll, inte heller färgen.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Sweetienin
0

åååh, jag skulle lätt ha en svart BJ hona!

Jag älskar BJ!!!

Dom är så underbara! Eller så skulle jag ha en till dvv, en hane i såfall, madagaskar helst! :)

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

Jetaime
0

Min/mina nästa kaninerna kommer bli egenuppfödda som jag behåller.. Troligtvis en hona från varje kull av myran, gramet och Izoldes kullar!

Ras: Teddyvädur
Färg/teckning: Vit blåögd, havana/?, brun zobel
Kön: Honor

pepsi-v-emmelie
0

En Dvv ;) helst en hona :D en mantlad vet inte riktigt färg ;D

[bebba]
0

En rex dalmtiner hona eller en hane.

Eller en dvv viltgrå mantel elller annan färg.

En svart hermelin tjej skulle alldrig sitta fel heller.

Papaya
0

Jag skulle nån gång vilja ha en blå eller blåmantlad kanin. ^^ Ras spelar egentligen ingen roll sålänge den är snäll (och gärna hoppämne). helst hane. :P

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Clariiz
0

Jag vill ha en havanna BJ :) En "liten" kille.
Men om man tänkare i Avel är jag i stort behov av en ny hane som inte är besläktad med större delen av mina honor, som mina nuvarande är :P

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Cagi
0

Jag vill ha en svart teddydvv med blå ögon, en hona….

Nån som har en :-)…?

SagaoAlfred
0

jag vill inte ha någon mer kanin nu, och vet inte om jag kommer att vilja ha det på några år då jag känner att jag inte riktigt har tid och plats och att jag antagligen ska flytta å sånt.

men om jag inte tänker på plats, tid och allt sånt, så vill ha ett välpälsat lejon, helst wienertecknad och havanna. ;D

pepsi-v-emmelie
0

jag skulle oxå tänka mej en hermelinkanin ;P

Taci
0

En jätte skulle jag tro. Eller en teddydvv. Men njaaa, tror nog det skulle bli en jätte :) Dock så kommer jag inte skaffa någon mer så länge jag har de tre jag harnu :) Dom räcker gott åt mig :)

Baralisah
0

En jätte! Färg spelar ingen roll, tempramentet är viktigast.

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

[chriistina]
0

Jag vill inte ha någon ny kanin. Flyttar ev om ett år och kan inte ta med någon kanin (min mamma tar de jag har nu om jag flyttar).
Men om jag flyttar kommer jag hem om två år och då skulle jag villja ha en stor BJ i havanna eller blå som kan bo i stallet. Och sen vill jag ha de jag har nu igen ^^ eftersom det är mina drömkaniner <3

flisan93
0

Min nästa kanin blir (redan bestämt till sommaren) en teddydvärgvädur. Troligtvis en vit blåögd hona. Vet inte så mycket mer detaljer, men det är något sånt jag har tänkt mig:)

kaniniz1
0

Om jag kommer att skaffa en kanin igen så blir det nog antingen en dvv gärna hona  och gärna blå eller havanna eller så en rex hona i nån rolig färg=)

Kristall
0

Helst skulle jag vilja ha två renrasiga dvärgvädurar för Avel, blå, vit blåögd, isabella, madagaskar, viltgrå eller svart. (ev. en manteltecknad) <3
Men just nu får jag inte två till så det blir nog något annat. ^^,

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

EbbaB
0

Jag skulle vilja ha en teddydvv, havanna. Hona tror jag ^^

EbbaB
0

Eller skulle jag vilja ha en holländartecknad lejon, eller teddydvv ^^

Oriel
0

Halv lejonhuvad <3 Vit och brun med blåa ögon <3

-' Rebecca Johansson

MH1994
0

En liten blandis (Holländar/dvv) ur min planerade kull Glad

kommer troligen bli Tan färgade med holländar tecken Skrattande

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

teddykaniner
0

Jag vill ha en teddylöwen & en teddyvädur ;P.

Med vänlig hälsning,
Jenny

MajaaR
0

Åh gud, jag vill ha en holländare, en blå<3

Jojsan
0

Jag skulle nog vilja ha en teddyvädur, gul/svart japanmantlad. Eller en fransk vädur mantlat i typ havanna, viltgul eller blå. Eller en Belgisk Jätte, vit blåögd eller vid rödögd.. Fast en mantlad belgisk jätte skulle vara jättekul att ha, tror aldrig jag har sett en…

Sashhi
0

Dvärghare i brun zobel/white eller en vit rödögd.

Annars en liten hollis/dvärghare ur min kull som kommer snart.

Not your mom, not your milk.

Oriel
0

#28 Aww <3

-' Rebecca Johansson

Zvintos
0

Jadu, vet faktiskt inte vad det blir.

Men antingen en vit blåögd dvärgvädurshona,
en new zealand red Hane eller Hona?,
eller en rävröd (nzr´s färg) dvärgvädur, Hona eller hane?.

Men sen kan jag ju aldrig veta.

emwa
0

Vit blåögd teddyvädur/havanna teddyvädur.
Havanna dvärgvädur rex.

Det är vad jag önskar mig mest! :)

MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

[BonnieL]
0

Vit blåögd dvärgvädur, men älskar kaninerna som jag har nu <33

Adina
0

Jag vill ha en Teddyvädur, havanna hona :D

kaningodiz
0

vad e BJ??
men jag har ingen så min första blir nog.. en dv eller lejonhuvad :D
eller nån som har bättre förslag?

Zvintos
0

#34: BJ = Belgisk Jätte =)

Emma-lundqv
0

Jag ska inte ha några fler kaniner (a)

Men om det skulle råka blir så att jag måste välja, så skulle det vara antingen någon scheck, rex dalmatiner, blå/havana (kanske t o m mantlad) dvärgvädur eller en hoppkorsning. Även holländsk kanin har jag varit sugen på länge.

skanorskaniner
0

Om jag ska skaffa en till kanin så skulle jag vilja ha en Vädurskorsning:) Tycker de är så himla underbara:P

Lans
0

Dvärghare, blå zobel, brun zobel white, eller vitrödögd

alternativt en svart tan belgisk hare.

Fast mest troligt blir det en dvärghare efter nån av mina honor, zobel brun antagligen <:

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

lill-jarven
0

Jag har tillräckligt med kaniner som det är ^^
Men jag har sedan länge fastnat för hermeliner. Havanna ska det vara. <3

SimsBrooke
0

Jag kommer nog inte köpa någon ny eller skaffa mig någon ny.. Om mina barn vill ha så kommer de inte få någon kanin alldeles för mycket jobb har jag märkt. Isf får de katt eller så. =) Katt är bättre än kanin tycker jag faktiskt..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

youtube1
0

Jag,de skulle nog bli

Ras:Dvärgvädur.

färg:viltgrå.

Namn:?

kön:Hona.

Sen ska jag endå skaffa en kanin till som kanske många har hört.

Efter som min ena kanin dog så ska jag skaffa en ny dvärgvädur.

;)

emms
0

Nästa kanin för mig blir en hemlis (A) har ställt mig i kö så jag hoppas på det bästa ^^.

Men efter det skulle jag nog vilja ha en frasse Kyss

Emma

spiritedaway
0

Jag vet faktiskt inte, men det är nog ett tag bort innan jag skaffar en till kanin.
Men blir nog en lite större ras, kanske inte hoppar direkt från att ha haft hermelinkanin till belgisk jätte dock. Även fast jag är megasugen på en BJ. Och fransk vädur.

Men kanske en rexkanin,har haft två rexkaniner som sommarkaniner en gång. Sen åkte de tillbaka till uppfödaren för att bli avelskaniner. Älskar deras päls! :)

men vad det blir är långt ifrån säkert, jag är sugen på så många raser :P

Men helst ska det vara hane i alla fall.

PrinzeZz
0

en till hoppkorsning :P kön beror på vilken stam den har och allra helst vill jag har en r/s japanbrokad med brokade öron :)

sen är jag ju såklart sugen på en Jonna och Mico bebis ;)

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

hyltebarn
0

Hollänsk kanin.
Blå.
Hona :)

*drrööömmeer*

/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

[jakke94]
0

Hej, jag har en hermelin nu,
jag hade nog kunnat tänka mig att ha en till sådan efter den.
men tror jag vill ha antingen en Rex eller en Belgisk jätte.. båda dem e ju skitcoola XD

Sashhi
0

Skulle även kan tänka mig en fin, slank hoppkorsning. Gärna inte viltgrått eller svart, men färgen spelar inte så stor roll, temperamentet är ju det som går i första hand. Hona, så jag har något att avla på.

Not your mom, not your milk.

Zekina
0

Teddyvädur
**Havana
**Hona

Hermelin
**Havana
**Hona

kaningodis
0

Jag vill ha en Tysk Jättescheck! Könet spelar ingen roll.

Kastanjegårdens Kaniner

Jonaflax
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#31 Emwa - jag hade en sån dvv (med ganska lång päls).

Holly in memoriam - se bilden (nu är det bara den blå kvar).

Sen vill jag ha Minirex -jo, det är en ras, fast inte godkänd i Norden (och väldigt sällsynt här).
Gärna blå, zobel-blå, chinchilla, kanel, viltgul

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

[Wera]
0

#50 Jätte söta kaniner!

Min nästa kanin blir nog en unge från mina kommande kullar jag behåller, kön vet jag inte än men en wienerfri teddyvädur med bra öron och päls.

[Caaassie]
0

Jag kommer nog inte skaffa någon till kanin. Möjligtvis om elvira skulle få en kull någon gång. Annars kanske en japanbrokad lejonhuvad kanin :)

matilds
0

Hemlis tillsvidare .. ;)

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

kastanjen
0

Min nästa kanin kommer nästan helt 100 att bli en lejonhuvad kanin med stamtavla….

Men skulle även kunna tänka mig en hermelin och en jätte Flört med stamtavla…

Johanna-
0

Jag skulle vilja ha en vit blåögd teddydvv, en hona. :)

Jordgubbsgodis
0

Rasen skulle vara teddydvärgvädur den skulle vara vit och det skulle vara en hane.

TereseE
0

Eftersom jag tyvär blivit allergisk, så blir nästa kanin (efter Texas) helt klart en kanin med rexpäls -allra helst en rexpälsad fransk vädur!

(Har en cornish rex som jag klarar av utan problem).

PandaFish
0

Har redan tingat min nästa kanin :) Det blev en sådan jag ville ha :D En viltgråjapantecknad hoppkorsnings hona <3 Efter Premiärs Morona och Flamencos Jaspis :) Äntligen får jag ett efterlängtat Pip barn :)

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

PrinzeZz
0

en hoppkorsning som vanligt :P :)

blir nog någon i sommar

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

[Caifeen]
0
  • Teddyvädur
  • Kön spelar ingen roll.
  • Havana/Madagaskar, eller liknande :)
DreamerOf
0

En svart/blå fransk vädur :)

Jussse
0

Jag skulle vilja ha en Teddyvädur, hona. Eller en Hermelin fusch, hona. Färg spelar ingen roll! :)

Brantas Gård
0

jag har oxå redan tingat min nästa kanin, en tysk jättescheck hona direkt från norge, och en rex castor hane

rabbitlove
0

hej ska få två jättesheckar

Maiae
0

*Hoppkorning, hane, ev. japantecknad.

*Teddyvädur, hona elr hane, madagaskar/havanna.

Det är så jag har tänkt i framtiden:)

Mvh Maia

[nataschaj]
0

Ras: Rex dalmatiner el Belgisk Jätte

färg: vit med svarta prickar^^, viltfärgad/röd

teckning: en vanlig teckning

kön: Hona tror jag.

Skulle vilja ha de nu men de går tyvärr inte ^^ hehe..

[bebba]
0

Tror jag ändrat mig till någon form av hoppkorsning. Hona

hjartelyckanskaniner
0

Jag är väldigt sugen på en Frasse eller en BJ. Jag kommer inte få ha fler kaniner hemma så det får bli när jag flyttat hemifrån.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

emms
0

Min nästa kanin blir en gul/svart japantecknad wienertecknad teddyvädur från Granlundas ;D<3

Emma

[jakke94]
0
  • belgisk jätte
  • hane
  • helst någon form av gul/orange men färgen spelar inte så stor roll

har en hermelin nu som är en hane på 7 år men har länge drömt om en BJ :D

Strumpa
0

hona

rex dvv

färg spelar mindre roll

Skrattande

men detta blir när min hane blir tillräckligt gammal för att kastreras och när en tid gått efteråt.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

skanorskaniner
0

Nu har jag fått min nya kanin. Min efterlängtade Saga+Flax bebis.
Om jag skulle ha en till kanin nu så skulle det fortfarande vara en Vädurskorsning som är hoppavlad. Kön beroende på stammen men jag hade varit sugen på att ha en hona eftersom jag bara har en massa hanar. Gärna helfärgad och färg spelar ingen roll.. Glad

Boromir
0

Dvärgvädur, hona, blå, bara för att blått är så fint och vi aldrig sparat några blå avkommmor efter våra avelsdjur. Men det blir inte den närmaste sommaren. Fast de där löwen är ju också fina…tusan att det ska finnas så många fina raser.         

// Malin

Sarla
0

Ännu en teddyvädur! Hona, havanna eller gul :)

[findusen]
0

En Blå Teddyvädur hane, som isf ska kastreras så han kan bo med min teddylöwenhona Lilla Moln.

sambon o ja har snackat om belgiska jättar oxå, hur coola som helst! gärna två töser alt en hona o en kast. hane. gillar den blågrå färgen..annars kanske en madagaskar..? =)

[Linsenhejhej]
0

Det är inte säkert att jag kommer få en kanin förrän 5 år (får inte för mina föräldrar) men vill gärna ha en:

Ras: Holländsk kanin
Färg: Gul/Orange svart och vit.
Teckning: Japantecknad
Kön: Hona

sofiian
0

Jag kommer inte att få någon ny kanin (har två redan) innan jag fyller 18 (om två år), men det kommer troligast att bli en:

Teddydvärgvädur, hona (eventuellt en hane), wienertecknad (älskar wienertecknade kaniner, även om det inte är en godkänd teckning) - havanna eller en lite ljusare, exempelvis gul, blåögd eller en vit blåögd liten tjej.

pigelina
0

Har redan tingat en hona på 10 mån så det blir min nästa:P

Wiener tecknad, svart och blåögd
en lejonhuvad:P

sen den jag hoppas på att få ngn gång oxå;D
en vit rö lejonhuvad hane;D Dom e så fina:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Rajamaja
0

Jag har tingat en Dvärgvädurshane, wienertecknad, blåögd. Ska hämta honom då han är 8 v. gammal. Dvs den 15-18 maj någon gång.

Har länge letat efter en wienertecknad dvv med bred bläs och har nu hittat det jag sökt efter Glad

Sen har jag planer på att skaffa Belgisk jätte eller Fransk vädur. Måste bara bygga fler uteburar först!

Agda
0

Skulle jättegärna vilja ha engelsk scheck och rhinisk scheck. Men just nu räcker det med en svårtecknad ras i stallet. Jag kan inte bara skaffa en heller, för då måste ju den sedan få en partnerOskyldig
Men har nu några kaniner på G, 2 får jag hem på tisdag och 1 får jag hem i början av JuniGlad

*Lilla chinchilla hona.
*Holländsk kanin hona, japan gul/svart.
*Satinangora hane, Vilken färg? vet jag ej än.

Kristall
0

Dvärgvädur, vit blågd.
Har hittat en hane jag gillar men ska diskutera det med mamma först. Glad

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[vildablid]
0

Vårt nästa kaninköp ( har en rysstecknad lejonhuvad nu) blir en rex :). En i färgen castor förmodligen, men viltgul står också högt i kurs.En hane vill vi ha, som dock ska kastreras för att kunna hänga med vår hona då & då utan att det blir flera! Skrattande

Toaden
0

Min skulle nog vara en hoppkorsning, eller en dvv! Skrattande

Helst en frasse eller belgisk jätte, men burarna råkar vara lite för små just nu. Kanske ett nästnästa köp, som inomhuskanin :)

Twinklys
0

En teddyvädur som jag behåller från egen kull, troligen en hona efter Fantasy och Paddington :) Gärna japantecknad och såklart wienerfri!

OneSound
0

Förhoppningsvis om det finns några intresserade så kommer jag att spara en unge ur min hermelin Skrållans ev. kommande kull.

Det kommer att vara en korsning hermelin/eng. scheck. Jag skulle bli jätteglad om det blev någon unge med samma teckning som pappa kanin. (: Färgen spelar inte så stor roll. Kön spelar heller ingen roll. Ungen skulle bli en hoppkanin iaf :D

Aut viam inveniam aut faciam

[vildablid]
0

Min nästa kanin skulle varit en castor rex…kom dock hem med en vilt/lattebrokig gotlandskanin :) Men det var de två raserna det stod emellan :)

Sara-D
0

Helt klart en teddydvärgvärdurs hona till min uppföding :) färg spelar inte så jätte stor roll bara ingen svart ^^ hälst nått med vitt :)

Claudia90
0

Jag tror faktiskt att det blir en Blå Dvärgvädur. Oj så söta dom är! Men vi får se!

Arnars blir det såklart en Rhinsk Scheck :)

steelskaniner
0

Belgisk hare :) kanske en svart tan eller en viltröd en hona eller en hane… om det blir en hane ska den vara vääldigt lugn

ssandraa
0

Nog en vit blåögd dvärgvädur :)

Men nästa kanin som kommer hem till mig och min familj blir en korsning. :) Ska ta en kull på min hona och lillebror skulle få en kanin då intresset verkar stort, hjälper mig med mina kaniner nu.:)

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.