Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 973 ggr
Sashhi
0

Vad använder ni er av för tillskottsfoder?

Som rubriken lyder: "Vad använder ni er av för tillskottsfoder?" (Där b.la: pellets, "kanin"müsli, osv.)

Not your mom, not your milk.

Sashhi
0

Jag använder just nu Carrier, ett tillskottsfoder i form av pellets, som jag blivit ohyggligt trött på! Passar verkligen inte mina kanienr som behöver pellets i lite mängder för att hålla sig i bra hull och hålla sig mätta under dagen, men eftersom Carrier innehåller så pass mycket fett för mina kaniner (dvs. hoppkaniner) så kan jag endast ge vissa av kaninera ytterst lite av det.

Kommer att byta när denna sats av Carrier är slut till Rabbit Royal (fettsnål "kanin"müsli) + Bello (aningen mer fett än Rabbit Royal - pellets).

thexclub
0

Använder Edel-pellets som jag blandar ut med något sorts blandfoder (åh, kommer verkligen inte ihåg vad det heter just nu!)

Edel tycker alla mina kaniner är jättegott och jag tycker de får fin pälskvalite av det dessutom. Det andra fodret består av "pinnar" och innehåller i princip samma sak som pellets och även en del vitamintillskott. Tror det mättar lite mer än pellets då kaninerna inte verkar lika hungriga, om man säger så, men med tanke på att det tycker det är gott så brukar de vräka i sig allting iallafall haha.

the vanity, it becomes insanity

Sashhi
0

#2 - Jag har också använt Edel en gång i tiden.

Det andra fodret består av.. pinnar? Tungan ute

Kristall
0

Racing Prix (hästfoder/pellets) + torkade morotsskivor (+ havre på vintern) ger jag. :) Ska i sommar även torka typ brännässlor och liknande och ge det på vintern.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Rero
0

ger ytterslite pellets och inget till då han äter jätte lite hö.

Strumpa
0

stampe, lottie, royal rabbit, havre, korn, torkade nypon, torkade brännässlor, torkad persilja och ibland lite torkade tranbär.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

ciss
0

Jag har Rabbit Royal & Lottie. Innan var jag väldigt nöjd med det, men nu tycker jag att det känns som om det inte mättar särskilt mycket, så jag ska byta till ett annat pellets men ha kvar RR.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Strumpa
0

#7 enligt 'nån' Lina på kanin-net så är groov 125 plus royal rabbit det ultimata, om man följer riktlinjerna =)

/Sanna

ciss
0

#8 Jag vet, jag känner henne :) Men jag hittar bara påsar på 25 kg, vill inte köpa så mycket i taget då jag inte har särskilt många kaniner (5 vuxna och 4 ungar).

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Strumpa
0

#9 jag har precis samma problem, fast har inte 9 kaniner:) det hinner liksom bli gammalt innan det äts upp Obestämd synd att det inte säljs på lösvikt ;)

/Sanna

Flikka
0

Jag ger Henke 2 olika lottie sorter, torkade morötter,rönnbär (tror ja det är) och sen något mer som jag glömt just nu vad det heter Skäms

Tarkie
0

RR + massa örter + groov 125 ;P

MarHai
0

Tackfor + solrosfrön + havre.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

hjartelyckanskaniner
0

Hobby plus. Det sägs att det ska skydda kaniner mot RVHD, men vet inte om jag tror på det precis. Är som om de vaccinerat alla pelletspluppar.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

kaningodis
0

#12 Vad är RR för något?

Jag ger mina kaniner Svenska Foders pellets för kaniner, torkade brännässlor, trokade rönnbär (dock så gillar alla inte det), torkade hallon grenar.

Kastanjegårdens Kaniner

hjartelyckanskaniner
0

Tror det står för Royal Rabbit, men är inte säker:P

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Elina.
0

Mina kaniner får huvudsakligen racing prix, hobby plus, lottie, bello 7mm h och cuni fit. För tillfället får vissa även genesis och Rodo rb.

kaningodis
0

#16 Jaha, okej ;)

Kastanjegårdens Kaniner

[Niike]
0

Carrier.

PaaatyPalm
0

Kraft groov :)

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

[BonnieL]
0

Hobby Plus :)

Zvintos
0

Då Carrier knappt finns inne, och konsistensen på Stampe förbättrats, har jag valt att gå över till Stampe igen.
Brukar, när jag får tag på det, blanda ut det med torkad persilja.

[Emmla]
0

vanlig pelets typ 2 matskedar om dagen