Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1532 ggr
[Yoschi]
0

måste kaninerna gå ut

jag undrar om en kanin måste vara ute ibland

för min kanin yoshi blir helt vild när jag tar ut honom i sele och han börjar morra så jag vill helst inte ta ut honom nått

måste man eller kan man ha en helt och hållet inne kanin.

iallefall på vintern då jag inte har så han kan va ute i en rastgård. där håller han sig lugn så på sommarn kan han va ute

[Niike]
0

Nej du måste inte ta ut honom. Men det är ju alltid bra med frisk luft, och kaniner brukar tycka om att vara ute.

[Wera]
0

Vrf har du ingen kaningård till han så? Kompostgaller eller någon hemmagjord Hage.

Man måste inte ta ut kaninen men det är bra om man gör det :) ibland iaf. om du kan låta han springa inomhus på golvet är det bra annars.

Mina kaniner får bara komma ut på stallgolvet när jag städar burarna i en timma eller mer, vissa får komma ut i hagarna också, nu på vintern. På sommarn släpper jag alltid ut dom på morgonen varje dag och tar in dom på kvällen.

Sashhi
0

#2 - Hon kanske bor i lägenhet med kaninen?

Not your mom, not your milk.

[Wera]
0

#3 ja då går det väl att ha kaninen lös i ett rum kanske? :)

emms
0

Jag har min kanin inne. Har buren i mitt rum så burdörren står öppen nästan hela tiden. Har inga sladdar i mitt rum, eller jo 3st men de är bakom elementet och i en cykelkorg ;). Ibland får han vara ute på nedervåningen också. På sommaren så är han ute när det är fint väder ibland och på vintern är han bara inne. :)

Emma

kaninsnobben78
0

nej man måste inte ta ut kaninen  men det bra att ta ut honom  ihage .jag ta inte ute mina kaniner om det är dåligt vänder  så ta jag ut dom anche.

Sashhi
0

#4 - Jo, men hon menar nog ut i te.x trädgården, om det är en innekanin?

Not your mom, not your milk.

LaylaBlack
0

Jag har en innekanin sedan ett par månader tillbaka. För det första hatar han sin sele och han hatar att gå ut i den…Plus att vårt område inte är det lugnaste eftersom ungar springer runt över allt och hundar…

Så jag fick iden "balkong". Han får följa med ut på balkongen mycket (vi bor på sjätte våningen) vilket han älskar. Blir han osäker för han råkar höra något nytt så springer han in ganska så lugnt igen.

Så bor du i lägenhet med en bra balkong finns alltid det alternativet ^^

Mammsie
0

Vi bor i lägenhet och vintertid får min innekanin bara vara inne men vår, sommar och höst så går vi ut i sele med koppel. Tycker det är viktigt att kaninen får skutta på marken, beta och gräva eftersom det är naturilga beteénden för en kanin. Då tror jag han trivs bättre med att vara innekanin resten av tiden.

[Yoschi]
0

okej tack alla :D

jag bor inte i lägenhet och jag kan inte ha honom i utebur med kompost galler för där tar han sig alltid ut på nått sätt

jag har gjort som en utebur hoss mamma där han kan vara och där går det bra fst däremot så kan han inte vara hoss mamma så ofta

hoss pappa ska jag bygga en utebur men det bli aldrig av och jag kan inte ta ut han i sele för han hatar den och så blir han aggresiv

[Wera]
0

#10 Han kan springa lös inomhus annars? :)

Tisdus
0

Han bör i alla fall inte vara ute på vintern om han är en innekanin, det kan bli för stora temperaturskillnader. :)

[Yoschi]
0

#11 det gör han redan

#12 okej

Lena82
0

Nu på vinter får våra kaniner vara inne, men när det blir varmare så ska vi gå ut med dem. STampe har vi vant vid sele och koppel. Ska också börja vänja Bmase vid det. Då har dem det på sig inne i lägenheten. Fast bara en liten stund så att de ska vänja sig vid det och veta att det inte är något farligt