Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 3118 ggr
Kawaiih
0

Era kaniner rädd för?

Vad är era kaniner rädda för?

Då dom stampar åt något eller bara blir allmänt stirriga och gömmer sej. Saker dom gör så varje gång dom ser eller hör det.

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

Kawaiih
0

Min är rädd för gummistövlar (ljudet ifrån dom) och barfota fötter stampar hon åt x)

Hanna, 22år, Uppsala

aliciia
0

pontus stampar åt en rosa fleece filt XD

Kawaiih
0

#2 x) Naww… så sött. Den tycker han är jätteläskig alltså XD

Hanna, 22år, Uppsala

Sirocco
0

Min kanin stampar och flyr för högljudda bilar!

Kramar / Julia (=

Quendy
0

Bruno stampar åt mig när jag ska ta ut honom x'd

denisesalomonsson
0

mina stampar åt allt xD

Lendsi
0

När vi är ute och Totte hör något som han inte vet vad det är börjar han att stampa och försöker logalisera varifrån ljudet kommer xD

Taci
0

Alla mina tre är skiträdda för dammsugaren^^

Dock så har jag en råtta som jagar den när jag far fram i mina städartag ;DD

Micis85
0

Mina stampar nästan aldrig…kan inte direkt komma på nåt speciellt som dom är rädda för :)

memmis
0

Min är rädd för katter.

EvelinaAndersson
0

Mina kaniner är rädd för Gräsklipparen  Rävar och hun´dar

Clariiz
0

Gräsklipparen!
Molle är även rädd för katter.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Alfahannah
0

Min kanin Snutte är rädd för katter, åska och bilar.

viraa
0

min simba stampar inte åt någonting han tycker mer att saker är inressanta, men han gillar INTE gräsklipparen :)

Yuki
0

Bussar.

viko
0

Mimmi, Bianka, Ajax är lite rädda för katter men det är bara när katterna gömer sig & kaninerna inte ser katterna!

Igår så var jag ute med Ajax(Kaninen) & så var min ena katt  jämte Ajax & när Ajax sprang iväg så såg det ut som katten var rädd för Ajax för att katten sprang iväg! Hahaha

[Queckfeldt]
0

Min Smulan stampar ner hon ser min pappa  XD

[Patriicia]
0

Stampe bor i vår Hall , och Jag brukar alltid släppa ner skolväskan där men så har jag märkt att om väskan eller plastpåse med grejjor står kvar där på natten så börjar han alltid Stampa ända tills man tar bort Väskan eller vad det nu är som står där. Och sen är Han Rädd för Svarta saker ;O haha

[Patriicia]
0

#8 Haha , alltid om jag eller nån annan dammsugar måste vi stänga in Stampe i buren för annars springer han bara efter och "Leker" med dammsugaren x)

Kiwanu
0

Glassbills gumman! xD hon blir hysterisk!

Och när jag sätter på mig mina gigantiska solglasögon, så backar mint jätte långt! xD

Dem gillar inte häller när jag pratar i mobilen. då hppar dem upp i mitt knä och försöker putta bort mobilen! VILKA SMARTISAR!! xD

Rafflan
0

Jolene är stampar när jag ska ta in henne i buren och är rädd för hundar.

Phelia vet jag bara är rädd när man ska ta henne, men köpte henne idag så hon är ju inte hanterad så mycket ännu

Deco
0

Hmm…mina är faktiskt väldigt orädda. Katterna som gärna hälsar på vid hagen skuttar de fram till och nosar. Eftersom katterna inte kan ens få in en tass (satt tätt galler utanpå kompostgallrena) behöver de inte vara rädda och jag tror att de har insett det. Däremot är de lite rädda för grannens hundar. Deras minsta kommer sig inte över på vår gård eftersom de satt upp ett nätstaket runt tomten men en av de stora skuttar lätt över. Tack och lov har den bara kommit över en gång och grannarna släpper inte ut hundarna utan att själva vara med så det känns ändå tryggt. De har koll på vart de far samtidigt som vi har koll på ninisarna när de är i hagen :)

Fnyan
0

hihi, inte åt nått som jag märkt iallafall, Blackie stampade engång när vi var ute på ängen (hon var lös) å sprang full fart tillbaka til gården så antar att hon såg nå djur eller nått (eller så såg hon ett grässtrå som var längre än dom andra XD haha skojja ;P )

Lans
0

Mina är rädda för precis allting som låter eller rör sig ungefär (: Alla utom Linus då. Har tränat dom så dom ska vara så fjantiga som möjligt, och på sin vakt hela tiden. Och fly för minsta lilla.

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

tantnett
0

Flippen stampar vid åska.   Annars är hon väldigt orädd av sig.

Men hon kan stampa när hon blir sur, ex: att hon inte fått vara ute så länge som hon tänkt sig. Hi Hi.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

majapiraya
0

min kanin stampar innan jag sk  gå och lägga mig när det är mörkt^^

Dixxie
0

Lejonkungen är rädd för katter, hastiga rörelser och höga ljud. Dixxie är inte rädd för någonting. Hon är verkligen den coolaste kanin jag har träffat!

loli8
0

Skator&ibland om åskan låter högt så bli min kanin alldeles stel

Salish
0

Sotis är rädd för det kaniner brukar vara rädda för, minkar, rävar, hundar och sånt. Däremot stör han sig på burken med Pingvinlakritspluppar. När han ser en sån burk går han fram och välter den. xD

Milosmamma
0

Av åska men de e bara en so stampar.

annaforsgren
0

Laban är superduper rädd för katter, så fort han ser skymten av en så flyr han för sitt liv.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

sputtnick_plexus
0

Katter.

Kawaiih
0

#24 varför har du tränat dom till det?

Hanna, 22år, Uppsala

Kawaiih
0

menade inget dåligt bara undrade :D

Hanna, 22år, Uppsala

psyko
0

#17 Haha :D

Mina kaniner är ganska orädda, det enda jag kan komma på att de är rädda för är för fallande saker och för att deras matskål ska ta slut.
Katter är de inte ett dugg rädda för, de brukar nyfiket springa efter (jaga) katter, mot katternas stora förskräckelse. Hundar är de bara nyfikna på, om hunden är lugn vill säga och inte jagar dem…

Undrar samma sak som #33.

SotisG
0

Gosan är ganska orädd, men Sotis stampar åt paraplyer, bollar(som kommer rullande mot honom), ballonger och plastpåsar!

kaninsnobben78
0

mina kaniner är rädd för  lösa hundar  ,högaljurd  och barn som springer mot dom

[Wera]
0

Hmm, först var Bambi rädd för katter men nu har han vant sig för Chicco går ständigt förbi och stryker sig, Lillan vet jag inte för hon är inne i stugan där det inte går något.. Nalle är bara rädd för fyr verkerier och åskan (om det är högt muller), men han kommer fram och jätte social mot katter och andra djur haha ;D Till och med hästarna.

Katter är inga av kaninerna rädda för men åskan och fyrverkerier är endel av kaninerna rädda för. Det är annars inte mkt, de tål typ "skrik", barn, hästar och massa sånt. Det är väl mer dom där jäätte hööga mullrerna som åksan och det ;D

yenni89
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Doris hon tycker inte riktigt om en av våra hundar, då blir hon rädd. Men med dem andra går det jätte bra.

Lans
0

#33 haha, ne inte har jag det! :D skojade bara, skulle så hur många som läste (;   Fast mina kaniner är rätt fjantiga av sig faktiskt. Inte alla, men några.

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

[Nikodemus]
0

min brukar me stampa antingen när jag kommer eller när hon blir skrämd men kon blir jätte rädd för flygplan som flyger över oss eller om det flyger lågt då springer hon in i sin låda som hon har i sin ute bur när jag kommer till henne på morgonen o öppnar dörren brukar jag prata me henne då blir hon lugn !

Salish
0

Sotis är som sagt "rädd" för burken med pingvinlakritspluppar, Stella är lite halvrädd för Sotis när hon är i hans bur. Hon är även rädd för nycklar.

amela87
0

Nisse e livrädd för bussar & främmande människor Tungan ute  Båda e rädda när man tappar nått som typ,nycklar lr datorsladden,Saga e ganska orädd av sej ^^

MysanMinGodis
0

Min kanin hör katter jättebra, så när hon hör en spärrar hon upp öronen och blir ganska rädd, men hon är en riktig tuffing ^^

Kristall
0

Mina kaniner är rädda för… … åska, mårdhundar och hundar. Vad gäller katter så är i alla fall varken Saga eller Curry rädd för dem. ^^ Saga gillar att skrämmas med dem, och Curry jagar dem så fort han får en chans! ;)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Metinia
0

Min kanin Minten är rädd för fläkten i köket och telefonen. Fast inte farligt rädd, men hon tycker de är obehagliga.

[Nikodemus]
0

haha min e knasig me hon e rädd för flygplan och traktorer så fort hon hör dom eller den då blir hon rädd och flyr nästan men om jag pratar lugt me henne då blir hon lugn

Rafflan
0

Uppdatering av #21

Då var ju mina kaniner ganska ny, nu har dom vant sig vid mig å mina rutiner & "regler" och stampar aldrig längre. Dock ogillar dom fortfarande hunden och när dom bli upplyftna (när dom är i luften)

[Wera]
0

Mina kaniner är inte rädda för något :) <3 Tror Nalle kan vara något nervös för raketer?

Emma-lundqv
0

Mina är ganska härdade. Poxan blev rädd första gången hon hörde mig gå in med knarrande snö under skorna :P Man tycker att dem borde vara rädda för hunden som gärna skulle käka upp dem, men inte..

Yuki
0

Och dessutom gillar min kanin inte skator/kråkor. Han rycker till när de låter, fast det gäller egentligen fåglar i allmänhet.

Och han är inte särskilt förtjust i min mobil när det ringer.

Clariiz
0

Kan försätta lite på #12.

Sedan VIlgot dog är nu samtliga kaniner rädda för hundar, till och med mina egna som de förut älskade. Allt pga. grannen inte kunde hålla koll på sina hundar. :'/

Molle är "livrädd" för allt blött och lerigt.
Att sätta fötterna i lera eller blött gräs kommer inte på frågan!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

utekaninen
0

Pelle är rädd för katter och höga ljud

Sashhi
0

Spöke är lite skraj för plötsliga höga ljud, men annars är det coolt.

Not your mom, not your milk.

emms
0

Hmm, eftersom han bor inne och jag har 2 småsyskon så är han nog ganska härdad ;). Men han är rädd för att sitta inne i sin bur ( ;) ), hundar och bilar typ. Och hårfönen. Men han börjar vänja sig nu, det är som med dammsugaren :)

Emma

annaforsgren
0

Laban är rädd för mycket:P speciellt katter som Tjoffsen ochså är rädd för.
Xtra är rädd för konstiga ljud.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

LaylaBlack
0

Dammsugaren hatar Stampe, stampar alltid för fullt när den kommer igång.

Sen ett par av mina tofflor är han rädd för, dom skönaste så klart, så använder inte dom när jag är med honom xD

Jordgubbsgodis
0

Mina kaniner blir typ rädda för fåglar som kraxar tex skator och kråkor då börjar dom stampa.

Walter är verkligen livrädd för katter då han har blivit jagad och en katt har trott att han var en leksak så då har katten jagat honom.