Vilka uppfödare fortsätter?
Undrar bara om det är någon av allar Er som har uppfödning av kaniner som kommer få lägga ner uppfödningen nu när den nya lagen träder i kraft att man ej längre får öronmärka sina kaniner själv. Det kommer ju bli så dyrt att springa hos veterinären med alla ungar…
Sen undrar jag om det är någon som vet på ett ungefär hur mycket priset hos "genomsnittsveterinären" kommer landa på, blir det ungerfär som på hund och katt?
Jag kommer fortsätta.
Men jag har i såpass liten skala (1 kull/år) att det inte blir alltför dyrt.
Tror priset är olika från veterinär till veterinär.
Går ju att ringa och höra vilket pris de tänkt ta.
Jag kommer att fortsätta, helt klart. Men jag kommer nog sålla mera.
Vet minst 4 som kommer att lägga ner, och flera som kommer skära ner på antalet.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Trist att vissa måste lägga ner.
Jag kommer fortsätta, fortfarande i liten skala dock, jag tar ju bara ca 1-2 kullar per år.
Men är det nån som hört nåt om priser??
Beräknas det per kull eller per individ som märks?
Det där med priser tror jag inte är fastställt än.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Jag kommer nog att sluta föda upp, tar bara ett par kullar per år nu i alla fall. En sista kull blå dvärgvädur blir det, sen får det vara.

Jag ska ev. sluta föda upp men dock inte pga av detta.
Jag kommer att fortsätta.

Asså jag hoppas verkligen inte alla slutar det blir så tråkigt då!! men man kan ju föda upp men man behöver ju inte märka alla kullar ju!
/Elvira :D

Jag kommer att forstätta föda upp men kommer endast att märka de ungar som är utställningsbara.
Är god vän med en vet så jag kommer få bra pris
Har dessutom tång och färg själv..

#9 bra för ja kolla på din hemsida och att du föder upp teddysar och när jag ska köpa (ooooooooom jag nån gång får för mina föräldrar) såå vet jag att du har/föder upp :D
/Elvira :D

#10 du är så välkommen 
Jag kommer fortsätta, men jag tar ju bara 1-2 kullar per år. Jag börja ju min upf förra året och det har ju bara kommit en kull då, tänkte inte ha sånn stor upf utan starta större om några år. Men nu vet jag inte hur det ska bli längre. Kommer nog fortsätta ha en liten uppfödning och bara märka ungar som blir utställningsbara.
// Michis

Thumper KG, kommer att fortsätta som vanligt, kommer t.o.m. att utöka med fler raser !
#13- Vad skoj! Vilka raser blir det du utökar med?

#14: Lilla tyskvädur och ev. med Orange, Silver i svart…kanske nån till, jag får se vad det blir…(har svårt för att bestämma mig, hehe)
Ja jag vet hur det är när man ska bestämma sig. Suck…! Jag har ju också bestämt mig för att ta in en ras till, men eftersom jag inte har ett jättestall så kan jag inte ta in för mycket olika. Nu har jag i alla fall betämt mig efter att ha valt mellan Holländare och Rex Dalmatiner och valet landade på Rexarna
Efter all denna beslutsångest är det skönt att ha bestämt sig.

Jag hade ju tänkt att börja med Belgisk Jätte, men vet inte om ja kommer att fortsätta mina planer.. Kanske att ja ba föder upp utan att märka dem…??
vet ej än.. har många frågor som ja måste få svar på innan ja börjar..