Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2103 ggr
LaylaBlack
0

Han äter tidningspapper (?!)

Okej, min älskade kanin kille äter tidningspapper upptäckte jag tidigare i veckan o.0

Vi har en "box" som han brukar hoppa upp i, där i har vi våra gamla tidningar osv som ska slängas. När han gnager på dom så släpper han det inte, utan han äter upp det. Jag "ser inte i syne" för det finns inget spår av det någonstans, så han sväljer det garanterat. Frågan är om han gör det med flit eller bara inte fattar att han faktiskt ska släppa det innan han sväljer (?)

Gör några av era kaniner så här? o.o

Har ni några tips? på att få honom att sluta? =/

Har självklart tagit bort boxen, andra tidningar och sånt just nu så han inte får i sig mer. Han mår för övrigt bra så hann inte ta skada av det, tack och lov.

Han gör även samma sak med mjukare kartongmaterial, så som toarullar.

amela87
0

D e nog inget farligt,mina kaniner biter i kartong,räkningar o tidningar, Nisse har gjort d sen han va liten,o han mår bra. Din kanin tycker nog bara d e roligt att leka med,bättre papper än kablar Flört

LaylaBlack
0

Jo men att han ska äta upp det förvånade mig xD

Fast Stampe är dock min första kanin så jag vet ju inte helt hur dom är när dom gnager med toarullar osv ;)

Jag är med van vid gerbil-stil på sånt haha :P

Men bra att det inte är något farligt för det såg ut som hans värld krossades när jag tog bort hans älskade toarullar .___. Får ge tillbaka dom när han kommer ut imorgon bitti :D

Tack för det snabba svart :]

amela87
0

#2 hehe lungt ^^ men som sagt d e ok,mina sväljer d oxå,drar bort kartongbitar o tuggar på dom =P men d kanske e så att han vill ha nått för att slipa tänderna?har han pinnar han kan gnaga på?Glad

LaylaBlack
0

japp, han har pinnar han gnager på i varje rum o.o

men han gillar toarullarna skarpt, han gjorde världens glädjeskutt när han fick tillbaka dom igår kväll ^^

men vad bra att det inte är något farligt att han sväljer det <.<