Vad ska jag göra?!
Vad ska jag göra? Min kompis har en dvärgvädur som är väldigt överviktig. När hennes kanin var liten så lyfte hon inte upp henne, hon gick inte i selen, mm. Hon har också stört henne när hon har ätit, mm, så hon är rätt skygg. Hon ger henne gnagarblandning som är väldigt onyttigt, så hon är om sagt ganska tjock..Ibland har hon inte något vatten, och hon ger henne VÄLDIGT mycket mat. Jag har försökt förklarat för henne att maten inte är så bra och att hon inte ska ge så mycket. Men hon lyssnar inte, så vad ska jag göra?!
Prata med hennes föräldrar!
Vet inte vad du kan göra om hon inte lyssnar? Om hon inte vill kaninens bästa och ge rent pelets sä är hon inte direkt djurvän och bryr sig INTE om kaninen, enligt mig. Förösk förklara mer vad som kan hända och vad som är dåligt om maten, vrf det inte är bra att kaninen är överviktig, att kaninen måste alltid ha vatten, förklara till hon. Tänk om det var hon som fick skräp mat 8t.ex. hamburage) varje dag och bara vatten ibland? Skulle hon vilja det? Nej! Det tror inte jag. Prata med föräldrarna, bryr dom ens sig? Vet dom något om kaniner? Hur dom ska ha det?
Du kanske kan berätta om den här hemsidan också? Så hon kanske kollar här och ser att fler tycker så och då kanske hon lyssnar om inte det andra funkar? Vad konstigt jag skrev.. Men ajja xD
Hennes föräldrar bryr sig typ inte, ja, det kanske en bra ide!
puttputt
pött XD
anmäl