Kanin iFokus

Kanin

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 1871 ggr
allasflikka
0

Nån klippte mina kaniner !!!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en dag när jag tog ut stampe ur buren och la honom på ett bort ( skulle klippa klorna ) så såg jag att någon hade KLIPPT HONOM ! 

Han hade mönster på benen och ÖRONEN  . Jag blev shit rädd , tänk att nån har varit här på natten och klippt min stampe ! tänkt om han/hon skulle ta honom .  de va såna hära mönster på honom

-->        /\       < --

Sen ett år efter det skulle jag gå hälsa på min KAnin sötnos . Hon var en jätte vacker kanin (på bilden , fast inte klippt där). Så hadde hon jätte tjockt päls har under hakan (hon är dvärgvädur). så sog jag att någon hade RAKAT HENNE !!!!  hon hade under hakan en stor fyrkant ! Man såg hennes skinn ! inte en enda hårstrå var kvar !

Jag vet forfarande inte vem de kunde vara , det är forfarannde ett mysterium . Har de hänt till dej ? skriv snälla !

allasflikka
0

putt

Lizzan
0

Spooky :S

Minelle
0

Vad hemskt  :o
Det har iallafall inte hänt mina kaniner.

Tina-A
0

Vilka idioter.. Brottsligt är det ju också! Går att polisanmälas

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tarkie
0

Snorunger ;/ Att man gör sådant!

MoaL
0

Huvva, jag skulle aldrig våga ha något djur ute över natten. :S

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

annaforsgren
0

gud vad taskigt! sätt dig ute någon kväll och spana efter dom

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Sirocco
0

Stackars dig och dina kaniner det är inte rätt at göra så.

H*n är säkert lite störd i huvet ingen människa kan väl göra så men tydligen!

Kramar / Julia (=

Quillaq
0

Skittaskigt!!! Jag låser in min kanin på natten, hett tips? till alla kaninägare!!

[Caaassie]
0

Herregud vilka idioter det finns! >.<
Men rakat? Kan hon inte bara ha fällt då?

Hermelina
0

#10, jag tror inte att en kanin tappar päls i form av pilar och rutor xD men man vet aldrig :D

[Caaassie]
0

#11: Det tror inte jag heller. Jag menar inte det där med stampe ;)

Riqueza
0

Det är därför man ALLTID ska ha lås på sina burar om dem är ute. Min kompis kanin låg nackad i buren en morgon :( Hon hade inget lås. Så även för er som tänker att det inte händer er, LÅS BUREN!

Hermelina
0

#13 Men det är Super lätt att bara knipsa sönder gallret (om man har en sån bur)och göra nåt elakt mot kaninerna även fast man har lås. Men det är ju inte alltid man går runt med en tång eller nåt, men ändå.. :O

Riqueza
0

#14 Nej men det är oftast tillfället som gör tjuven. Det brukar inte vara så många som planerar att göra något med en kanin (tror jag). Låser man buren så gör man det iaf steget svårare.

TerriZue
0

Herregud vad hemskt! Jag kan inte ens tänka mig att det finns människor som kan göra något sånt… Det är ju SJUKT!!!!

allasflikka, polisanmäl det! Även om du inte vet vem det är så är det ju bäst att du har talat om det för polisen så att de vet. Det skulle jag göra… Sen skulle jag sätta med med hagelbössa (eller någon form av automatvapen skulle också funka) ute vid kaninburen varje natt.. ;)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

tantnett
0

Sedan mentalsjukhusen avvecklades så har vi tyvär detta problem med mentalt störda människor ute bland oss.

Jag hade nog idag sett till att nattetid ha mina kaniner  "om jag hade haft ute kaniner" inlåsta. typ i garaget el källare el liknande.

Känslan av att någon obehörig varit på mina djur vill jag inte uppleva.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

[Wera]
0

Aldrig hänt mina kaniner.. men…

Rocky (min häst) och min systers häst Musse, hade samma dag som skär sår, Rocky hade ett ganska långt och djup rakt skär sår på ena sidan av rumpan, och Musse hade ett djupt, mindre sår på benet (ganska långt ner vid hoven/kotan). Och det är konstig, efter som båda fick samma dag, vet inte om de annars gjort de av något vasst föremål, den natten stod de inne, vi bor ju 2 km i skogen, vrf skulle någon åka upp till oss lixom? Bara vi bor här, stallet var olåst.

Riqueza
0

#18 Min kompis sto råkade ut för samma sak, fast i detta fallet vet dem att det var någon som skar i hästen. Skadorna var så svåra så att hon fick avlivas, det sorgligaste av allt var att hon hade ett föl i magen sedan 10 månader. Så krabaten som endast hade en månad kvar i magen dog också av skärsåren :(

viraa
0

sätt hänglås på buren det har jsg gjort på simbas bur, det finns ju sjuka människor som bara går och släpper ut ens kaniner.:O

[Wera]
0

#19 Var det alltså något rovdjur som anföll stoet! ;O Vad hemskt.. ;/ Tragiskt.

#20 Folk brukar släppa lös kaninerna ganska mkt här i världen tycker jag, hänt mig en gång.. nu ska jag flytta dessutom, till en plats där det är grannar och sånt, så jag vet inte om jag ska sätta lås på alla burar elr inte ;/

Riqueza
0

#21 Nej inget rovdjur, en människa. Med kniv :@ man blir så fruktansvärt arg på sånna människor.. Hästen var genomsnäll så den blev bara glad av att någon kom in i hagen…

[Wera]
0

#22 ;O :O:O:O Hur f-n kan man göra så ??!! Helt sjukt, :@ man blir ju ledsen och arg för sånt, att människor kan göra sånt. Så mkt att två hästar dör.

[PixelMollan]
0

Någon samlar kanske på kaninhår *fniss*

BARA SKOJJA!! Det är ju verkligen sjukt hemskt att folk gör sånt! har inte hänt mig, jag har lås på mitt djurhus.
Däremot så har vi haft äckliga folk som skurit upp hästarnas könsorgan här i trakten någon sommar :(!!

[Wera]
0

Jag såg på tv, typ något om "Bisarra saker" att folk såg te fat, ailien (de filmades typ) och de såg värkligen värkligt ut, och så såg de stårlar, och på sama plats de såg strålar, låg det t.ex. kor döda, ögonen ut plockade och massa sånt, kalvar, kor, tungorna avskurna, de såg flygande kor typ ;S (Som om de hade "sugits uppåt" av ljus strålen som man ser på barn program). Kanske är OT?

Riqueza
0

#23 jo man blir helt förstörd.. detta hände dock i umeå, inte här.
Men det var någon häst här som blev skuren vid könsöppningen också. Hon klarade sig dock.

Siggen
0

VAH!!? Vad hemskt! Och allt med alla hästar.. :( Har hört att i det närmaste ganska stora samhället, (det finns några privatstall) hade någon typ stoppat in glasflaskor i stons kön! Eller.. ja :( De fick avlivas typ… JÄtte dumt.. :( Finner inga ord.. :( Bor långt ute på landet med typ 1 granne och 2 km till nästa hus, ingen går här o snokar iaf.. Vi har dem ute på sommaren, kaninerna.

Mvh Sigrid

TerriZue
0

Men herregud vad hemskt med hästarna! Fyyy jag blir så förbannad, ibland skäms man över att vara människa alltså! Jag blir tokig!

Det har hänt en del såna saker här med, det var på ridskolan där jag red för några år sen. Några hade brytit sig in under kvällen och kastat in en massa grejer till hästarna (däribland snören, vassa pinnar och en stor "glasplatta" som skulle sitta på en klocka) De hade antagligen stått och piskat hästarna också. (Dett vet man i och för sig inte men de gissade på det eftersom det låg spön utanför några av spiltorna).

Och stallpersonalen fick inte ens lov att sätta upp kameror i stallet för det bröt tydligen mot nån slags lag… jag fattar verkligen inte, hur kan de göra så mot oskyldiga djur? Nu tror jag i alla fall att de har fått lov att låsa stallet om nätterna (det får man ju egentligen inte ifall det skulle börja brinna och ingen med nyckel finns i närheten. Men de har ordnat så att det finns en nyckel i herrgården bredvid stallet).

Jag skulle kunna skriva i evigheter om det här för det gör mig så arg men då orkar ni väl inte läsa vad jag har skrivit så det får räcka för tillfället.. ;)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

teddykaniner
0

Usch! Fy vilka idoter :@

Med vänlig hälsning,
Jenny

Devin
0

Vad jobbigt men tur att ingen kom till skada.

Jag ska ju flytta utomlands snart och där ska jag skaffa värsta låset eftersom respekten för kaniner inte är densamma där som här.

teddykaniner
0

#30:vart?

Med vänlig hälsning,
Jenny