Pressentera sin/a kanin/er
Jo, man ska pressentera sin kanin, typ Jag heter (kaniners namn) jag är (hur gammal kaninen är). Fattar ni? xD
Man får också lägga ut en bild på den.

Jag heter Flora Honungsklick och är 1 år och arg på allt och alla hela tiden! Min kompis (som jag biter om vi får träffas) heter Hernelina Lackritsfläck och är också ett år. Jag är av rasen dvärgvädur och hermelina är en hermelin. vi bor i varsin bur med stora rasthagar. varje dag får vi komma ut i en stor rasthage och ibland även i sele :D Hermelina på bilden.
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~

Mitt namn är då Bråkmakargatans Skalle-Per, men kallas för Pelle.
Dvärgvädur är min ras, och vit blåögd min färg.
Äldst här på gården med mina 3,5 år.
Far till mer kullar än jag kan räkna.
Världens goaste kanin, om man frågar matte.
Tar mig även friheten, i egenskap av gårdens herre, att presentera de resterande kaninerna som bor här och som har samma matte.

Första kaninen är Silverhagens Nissa, men kallas för Alma.
Min flickvän, och mor till 4 av mina barn.
Hon är av rasen dvärgvädur och den vackra färgen viltgrå.
Ung kvinna med sina knappa 1 år.
Jättetrevlig tjej, som gärna blir kelad med.
Av matte, alltså.

Nästa kanin är Kråkbackens Järnsaxa, men vi säger Järnsaxa.
Stor och vacker tjej.
Belgisk jätte är hennes ras, och hon har färgen järnblå.
Den i utställningssynpunkt icke godkända färgen, men who cares?
Denna damen blir 2 år i augusti.

Sen har vi söta lilla Dawn, vars fullständiga namn är Zvintos New Dawn White.
Min lilla dotter.
Hon är dvärgvädur och har färgen svart wienertecknad, och är dessutom odd-eye.
Coolt va?
Liten är hon också, både i storlek och ålder.
Den 11 blev hon 5 veckor.

Och sist, men inte minst, så har vi Salstjös Herr Blå.
Polare till mig.
Lilla tysk vädur är han, litte annorlunda ras.
Blå manteltecknad är förresten hans färg.
Han är nästan exakt 2 år yngre än mig, bortsett från 1 vecka.
Vilket betyder att han är 1,5 år.
Matte säger att vi är lika härliga hela bunten.
Kelsjuka, matglada, busiga och helt underbara.

Orkar inte lägga in alla så jag tar en xD
Hejsan! Jag heter Grenens Curse of Darkness och jag kallas för Casper. Jag kommer ifrån Dalarna men nu bor jag i Skåne. Jag fyllde ett år den 7/7. Jag älskar att hoppa hemma, men jag är också väldigt känslig. Men min matte säger att jag är en glädjespridare! Det var lite om mig!

Mitt namn är Snowflake Japposhine men de kallar mig Jappo, jag är en mullig flicka och matte påstår och jag håller med om att jag är väldigt liten fast inte till ålder för jag är nämligen 1 år! Jag älskar att hoppa och matte ska anmäla mig till nån sån där rolig klubb! Jag har hoppat 40 cm, högt ellerhur! Förresten, jag har bruna ögon och gul/svart japantecknad är min färg, jag är mattes första och enda kanin, och det är jag stolt över eftersom matte gott kunde valt någon annan! Jag är kelig men lite skygg och jag är väääldigt tuff! Enligt matte förstås, Skyggheten ska matta träna bort för det har hon looovat mig! och föresten, jag har kommit 3:a och 1:a i hopptävlingar!
/ Hejsvejs på dig från eran lilla tuffa tjej Snowflake Japposhine/Jappo
PS: Här nedan har ni mig på bild!

Mitt namn är Nisse,ja e hela 5 mån o är namgiven efter min morfar "Nils"som har vunnit massa utställningar så matte tyckte d va passande,kallas även för "Bebisen"av matte o "Nisse-Pisse"av husse.Matte köppte mej på en utställning i våras,tycke d va lite tråkigt att lämna syskonen men ja har d härligt här.Tycker om o busa,putsas & putsa andra,springer gärna runt husses&mattes fötter så att dom måste stanna o klappa mej.Tycker även om att kuta runt i vardagsrummet.Fick ha husses gammla dator stol,så d e min utkiks plats.Har hört något om att ja ska få en kompis o leka med,tycker d e på tiden^^