Kaninunge som fastnat:(
Jag håll på att dö av panik nyss när jag gick ut till kaninera. En av ungarna i G-kullen hade fastnat med huvudet i höhäcken. ("Maskorna" är ca 2x2 cm !!) och kaninungen är drygt 4 veckor gammal. Trodde aldrig att dem skulle kunna fastna i något så finmaskigt.
Hur som helst så hade ena sidan av den låssnat, så den lutade rejält. troligtvis hade Gilda som hon heter fått panik och ryckt och slitit. Hon kunde knappt andas, pep högt och flämtade:( Men efter några minuters lirkande lyckades jag få loss henne, en mycket chockad ynklig liten unge.
Men nu är allt bra, hon har druckit och ätit lite hö. Syskonen putsade på henne så fort jag släppte in henne i buren igen, tror att dem tyckte synd om henne.

gud vad läskigt! tur att du fick ut henne iallafall :)
the vanity, it becomes insanity
Vad läskigt, aldrig hänt mig, men en gång fastnade vår förra kanin hona (vuxen) hennes bakben fastnade iaf i hö häcken.. men vi fick loss henne ganska snabbt ^^
Åh gud vad läskigt!
Tur allt gick bra! :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

phuu :D Tur att allt gick bra då ^^,

#1 Ja de va riktigt läskigt. Trodde inte att jag skulle få loss henne:/
#2 Tur att ni också fick loss eran. Har bestämt mig för att endast ha höhöckar utanför buren så dem får äta genom gallret från och med nu!
gud vad läskigt ;o Tur att det gick bra :)
Min gammla kanin (vuxen var hon då) hon fastnade med huvudet och fram tassen i höhecken :/ Hon fick inte panik, hon bara satt där med hö häcken runt halsen med fram tassen och försökte få bort det^^ Men jag hjälpte henne loss :) Allt gick bra :) Sän dess har jag inte höhäck längre XD

vad är höhäck? men gud va läskigt, men det va tur att du kom och räddade den :)
#8 Höhäck är som en "korg" med hö i.. typ ;D

Ja, de är hjärtskärande att höra en kaninbäbis pipa så :/ Trodde att hon kvävdes!
Är så glad att hon klarade sig:)
Gud vad läskigt! Jag skulle också ha blivit rädd!
Men tur att det gick bra!

Stackars liten, så läskigt.