Frallan ev. till salu.
Sitter med gråten i halsen när jag skriver det här. I nästan ett ½ år har jag försökt att få Frallan hanterbar när man har henne in buren och i hagen utan att lyckas. Allt startade lite före tonårstiden, det blev värre och värre. Till slut såg det ut som att jag hade lyckats(efter ca 4 månader), men nejnej, så var det inte. Efter någon månad startade hon igen, ännu agressivare än tidigare. Nu står jag vid det jobbiga beslutet om jag ska sälja henne, ha kvar henne eller avliva henne. Det sista alternativet är något jag aldrig skulle välja egentligen. Jag vill att hon ska komma till någon med stor efarenhet av kaniner och som har knep för att få kaniner lugna. Absolut inte till en barnfamilj med små barn. Jag vill sälja henne till någon som har god tid, erfarenhet av jobbiga kaniner och någon som är pålitlig.
Jag och smågråter nu eftersom hon är en underbar kanin med underbar personlighet när hon väl är ute från buren och inte är i någon Hage. Felet är att hon är så revirsbenägen att hon blir så agressiv att hon hugger till direkt när hon känner på sig att man ska ta upp henne.
Nu verkar det låta som hon är rena helvetet, men riktigt så är det inte. Hon har som sagt underbar personlighet, är sprallig och glad(utanför buren), riktigt bra på att hoppa och fin. I helgen var vi faktiskt på våran första tävling. Hon gick felfri på lätt rak i andra omgången. Jag var nästan tårfärdig, jag var såååå imponerad och sååå stolt! Därför vill jag också tillägga att jag skulle vilja att hon kunde få bli hopptränad och tävlad, hon har goda chanser.
Hennes fullständiga namn är Ytterstforsens Frallsisca Tricone, hon är en vilgrå hermelinhona på ca 1 år. Har inte direkt jättekorta öran och jätteplatt nos, men helt klart fin. Hennes päls är tät och blank(förutom att hon fäller just nu). Hon har stamtavla.
Om du vill ha mer info Pm:sa mig.

Nej vad synd att du ska sälja henne! :(
Hoppas hon hittar ett fint nytt hem.
Åh fina fina Frallan! Hoppas du hittar ett bra hem åt henne, själv har jag just tagit över en liten hermelintjej så jag har inte plats.
Men jag vill önska dig lycka till iaf!
#1 #2 Tack!<3

Jag hade väldigt gärna hjälpt dig och tagit henne på foder eller något, men jag tror inte att det skulle funka, har redan ett gäng kaniner och ja ..
Hoppas verkligen att det löser sig & att hon får ett bra hem. Lycka till!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#4 Tack<33
Hoppas det löser sig till det bästa, för både dig och Frallan!

Hoppas de hittar någon. Men skulle inte hon ha en kull tidigare ?
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Vad tråkigt att hon är så :( Har nog i princip bestämmt mig för att sälja molle av precis samma andledning. :/
Lycka till :)<3
Tack alla<3 Det värmer.
Om ingen vill ha henne kommer jag nog ändå ha kvar henne.
putt
Lycka till <3
Ska se om det är någon som är intresserad, men jag kan ha henne kvar ändå, så det är inte säkert om jag vill sälja henne.

åh, vad jobbigt! hoppas hon får ett fint hem!
låter lite som Sera, faktiskt. Man blir så frustrerad över att det inte går framåt (verkar dock gått framåt för mig med sera nu, lyckligtvis)
Har du funderat på kastrering/sterlisering? har hört tt det kan få bort en del av revirtänkandet hos honor..
the vanity, it becomes insanity
#13 jasså, det viste jag inte. Det kanske skulle vara något:)
Är inte 100 på om jag ska sälja henne, är väldigt fäst vid henne även om hon är såhär. Tittar i alla fall om det skulle vara någon..
Jag har samma problem med Ping Pong :/
Har henne ute på annons, men inte så seriöst en..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

#14: jag är somsagt inte säker, men har hört någonstans att det brukar fungera.. Det finns säkert någon mer kunnig än mig här som vet säkert :)
the vanity, it becomes insanity

Hoppas hon får ett bra hem isfl ;)
#16 Tack för tipset. Om det funkar skulle det vara super:)
Vad tråkigt :( Då var det ingen bra idé egentligen Att ta en kull på henne som ni gjorde.. Men nu är det gjort och ungarna överlevde ändå inte..
Men verkligen trist att hon är så här. Cassie har varit precis likadan (i tonårsåldern) och vid vissa tillfällen nu är hon också lite åt det hållet, så jag har viss erfarenhet. Men jag skulle inte kunna ta henne i alla fall. Hoppas det ordnar sig!
Så synd =/ Fia är också sjukt jobbig, men utanför buren är hon världens goaste <3 Hur mysig som helst!!
Hoppas det löser sig!
#20 Frallan är precis så. Hohn är jättejobbig i hagen och i buren men ute är hon underbar
#21 Det är så synd att en sån snäll och fin kanin utanför buren, ska vara så revirbenägen i buren. Det förstör hela kaninen! :(

Kan du inte bara låna ut den till en som kan försöka fixa iårdning så hon blir "snällare". Sen så får du tillbaka henne sen när h*n har lyckats och så betalar du den då? :)
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering
#22 jo, det gör ju det:(
#23 hade tänkt det först, men känns lite omständigt.
Har läst lite om sterilisering, men är det någon som har någon erfarenhet av det? Blir honan oftast lugnare?
#24 Jag har också hört att det kan göra en hona lugnare. Hon känner liksom inget behov av att vakta sitt revir längre tror jag. Men jag har aldrig varit med om det själv, har dock funderat på att sterilisera Cassie. Men det är ett större ingrepp än att kastrera en hane, så det är större risker..
#25 Jo, jag vet. Vi har pratat med disktriktsveterinären idag och hon sa att det inte är någon garanti på att de blir lugnare, men det finns hopp.
#26 Ja, precis.