Ni pratar om tonåringar
När ungefär är de tonåringar och hur kan man ana att kaninen har blivit tonåring?
varierar för olika kaniner, men runt 4 månader-1 år brukar vara vanligt, när de börjar bli könsmogna mm
alla kaniner märker man inte av tonåren på, har själv aldrig haft en kanin som visat det beteendet. men vissa kaniner kan bli jobbiga och aggressiva(dessa kaniner ska inte avlas på då detta ärvs!)
- Mvh Emma

Hur länge kan de vara tonåringar, flera månader då? Jag har en på 9 månader, 6 månader o 4månader men jag har inte märkt något speciellt :-)
#2 hur länge varierar det också. det är inte säkert att du kommer märka något heller :)
- Mvh Emma

Vet inte riktigt exakt.. eller man kan aldrig veta :)
Har en hona som är 14 månader.. Tror hon kan ha kommit in lite i tonåren, men jag tycker det är lustigt.. För från ca 6 månader - 1 år har jag inte märkt av något alls, hon var varit jättelugn.. Men nu plötsligt så har jag märkt att hon har börjat "fräsa" lite åt mig när jag tar in handen till henne och så.. Men alltså, det är bara lite.. Hm.. Äsch, om det blev lite OT, förlåt.. Men jag tycker det är lite konstigt.. :/ Hon kanske bara vaktar sitt revir, men, varför har hon inte gjort det tidigare liksom?
Mvh Sigrid