Nise har kastreras!
Idag har Nisse varit på Strömsholm hela dagen för att kastreras! Lämnade han 08.40 och hämtade han 19.00..
Allt gick bra och nu bor han i mitt rum, i en hemmagjord innebur xD Tog 4 kompostgaller bara och satt ihopp :D
Han ska bo inne i en vecka ungefär..
Just nu ligger han bara i transportburen och sover.. Han har redan druckit 2 skålar med vatten :O
Har varit orolig hela dagen att han inte skulle överleva, men nu kan jag äntligen andas ut <3
vilken tur att det gick bra! :D
Härligt att det gick bra :)

Härligt! Pussa honom från mig när han har blivit piggare! <3
**Skönt att det gick bra.
**
_Fråga. Måste kaninerna hållas under uppsikt efter kastrering?
Att dem ska hållas varma är självklart eftersom dem fryser liksom katter gör när dem vaknar upp ur narkosen.
Hur är det med mat och sådant dem ska väll inte äta något innan eller efter?_
(sorry för OT men jag vill fråga ifall jag nu ska kastrera Måsis)
#4: När vi kastrerade Bagera (katt) fick han inte äta dygnet före, eller efter. Det var bara vatten som gällde.
Vad skönt att det gick bra! =)
Jag vill kastrera Niike.. Men jag vet inte.
Vad skönt att det gick bra! :)
Följdfråga på #4: vad gör man om man kastrerar kaninen under de kallare månaderna, och har utekanin? Man kan ju inte ha den inne flera dagar och sen sätta ut den igen..
Vad skönt att det gick bra :D
Skönt att det gick bra! ^^
#4: "Min" veterinär sa att kaninen absolut skulle äta innan kastreringen. Av den enkla anledningen att det kan vara farligt för kaniner när magen blir tom (kommer inte ihåg varför). Att det är bla därför som kaninerna alltid ska ha fri tillgång till hö, som de kan äta på.

Vad gött att det gick bra! :D (Haha, jag kör med välrmländska)
När jag (eller inte jag, veterinären) kastrera min lilla Nalle som var för 4 år sedan - tyvärr somna han in förra veckan :( I miss him!. Jaa, i alla fall då fick han bo inne ve toalettrummet i en vecka, men när det hade gått en vecka så tyckte min mamma att han var så söt när han var där inne (Haha, man fick lite besök då och då när man satt på toa :D ) så han bodde där inne i ungefär 3 veckor ^^, men han fick ju gå ut då och då utomhus (det var sommar) så det var ingen panik så :P. Men vad jag kommer ihåg, för jag har kastrera min andra hane och han blev lugn som ett lamm, det blev Nalle oxå :). Men vad jag kommer ihåg de där med ätingen så fick dom äta direkt när dom kom hem. Om dom var hungriga alltså. Annars ska man väl ha det så rent som möjligt så att det läker fint :)
Skönt att det gick bra!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Glad att det gick bra (: