Biter hela tiden blir galen
Vad ska jag göra?! jag blir galen på Mulle.
Han bits när jag bär honom, när jag har honom i knät. och jag har aldrig händerna/armarna nära honom för jag vet att han bits och det gör han om jag lägger armarna runt honom i knät tex. Han bits när jag bara sträcker fram handen. han attackerar mig i buren(vet att det är vanligt) men han bits exakt hela tiden! jag vet inte vad jag ska görsa åt det!? snälla hjälp mig. Redan när jag köpte honom, när han vra 8 veckor. så bet han. ägarna sa att jag skulle dra fringrarna på hans kinder?!. men det har inte hjälpt. han bits exakt hela tiden.
hjälp mig
oj, det låter inte bra. hur gammal är han? han kanske är i tonnåren?
kanske prova att säga nej till honom högt och med en djup röst! och putta bort honom med handen. och när han inte bits kan du ju berömma honom och alltid ha någon gott till honom, så lär han sig säker! :)
hoppas det blir bättre!!!!
Medarbetare på Hundar.ifokus

#1. jo jag är redan medveten om att han är i tonåren. han har varit det i flera månader.
Men han vill inte äta ur en hand och inte heller när man ger en bit och lägger på marken. han äter när han känner för det lixom.
har redan provat att säga nej/Fy/ajabaja, bla. men inget hjälper.
tack :)
hm, men innan du får honom till att äta ur handen måste du bli av med bitandet. ha med dig en vattenflaska, en sån som man sprutar med på blommor t.ex. och när han biter dig eller du ser att han gör minsta rörelse som tyder på att han ska bita/anfalla, så sprutar du honom med lite vatten. då blir han säkert förvånad och tycker det är lite obehagligt. och kanske han asoccierar bitandet med vattnet och att det är obehagligt och sen kanske han förstyår att man inte ska göra så!? :):)

#3. mm det ska jag prova! testa nyss men han blev inte driekt förvånad. värkade som om han bara struntade i det och blev mer sur. men känner du till nått om det där med att man ska dra fingrarna på kinderna. typ "kindbenen" eller vad det är. "käkbenen kanske". men dom darrar typ as mycket om man känner på dom så.
När Sissi anfaller så brukar jag fösiktigt trycka vid sidan av käken så att hon börjar tugga. Det samma gör jag med starlight när han gräver och biter på min jacka eller när han nafsar mig för att få bort min hand :P De tycker att det är jobbigt att tugga och lite obehagligt, så de lär sig :)

oj, så var min kanin också förut, när hon var utan sällskap, nu är hon hur tam som helst . biter inte alls. e den ensam ? :O
Måste bara säga en sak, man ska aldrig straffa kaniner med att t ex. spruta vatten på dem!
#7, nu menade jag inte spruta en hel liter över kaninen precis. och jag tror inte kaninen tar skada av att få lite vatten på sig, som du kanske läste #4, så brydde sig inte kaninen ens..
hm, det med käkbenen har jag aldrig hört :) men det funkar kanske?

#7, som Noa_nisse säger, Så Brydde sig inte ens Mulle.
Det är inte hller något hårt "straff" kaninen får av att få en skvätt vatten på sig. Så länge den "taktiken" funkar för sin kanin. Så är ju det huvudsaken att den inte bits och så.

Tindra är också sån, men hon har bara slutat typ :O

#10. okeeej tur det då ;):)
uush han har typ bitit mig 10 gånger idag (igen) ^^.
men nu alldeles nyss så bet han mig riktigt hårt. första gången jag fått ta till med plåster o papper. jag blöder shitmycke :(.
han fyller ialf 1 år om en månad nu. så får typ hoppas på att tonåren och bitandet släpper. det har hållt på enda sen ja fick honom iaf :(. Synd, han är ju såå sööt annars. fast lite småsur hela tiden :P
NU KOM JAG PÅ EN SAK!
Fyll en pet-flaska med småstenar, när han försöker bita eller biter eller rör sig mot dig och du ser att han tänker bita dig, ruska om flaskan så kanske han blir lite rädd för ljudet? kaniner är ju ganska kännsliga för ljud så kanske detta funkar! :)
nu menar jag ju inte att du ska skrammla så hårt att kaninen blir riktigt riktigt rädd, utan bara så han avbryter det han gör för att lyssna.. typ, "huh vad var det för ljud" :P hoppas du förstår!!
hoppas allt fixar sig! det är ju inte kul att bli biten hela tiden! :/

#11 aaa, ajajaja :(

#12, jaaa kanske ska testa det!, bara han inte hyperventilerar av rädsla då. :// mmm tack :)
#14, nej, men du ska inte skaka flaskan allt vad du kan, utan bara röra den lite försiktig så den hörs. och eftersom han inte brukar höra det ljudet (tror jag) så slutar han kanske med det han gör och försöker lyssna istället..
:D