OT- Melodifestivalen
Tänkte vi får ha en melodifestival tråd nu :) Här kan man skriva om vilka man tycker är bäst…. och vilka som är sämst x) Ja, och lite annat smått och gott:P
Haha det va riktigt kul när inte carola gick direkt till final!

Jag kollar typ inte på melodifestivalen längre, den blir bara dåligare o dåligare för varje år enligt mej.
Sanna Nielsen var jätte bra!
Och Ola också!! :D
Btw. har sett Ola IRL (A)
Det var bra att Carola o Andreas inte gick vidare. :) Sanna Nielsen var helt obeskrivligt bra! Hoppas nästan redan nu att hon vinner :) Gillade även Lasse Lindh i denna delfinal, han är riktigt duktig. Första kommer jag inte ihåg så mkt av, förutom att Sjögren sög pung, o att Michael Michailoff skulle gått vidare ;)
De där, "kebabpizzorna" (ja, jag kallar dem för det xD) SÖÖG!! :P
Och hon där med lådsassnö, The Nicole eller vad hon hette, hon kunde ju inte ens sjunga! :o
Jag orkar fan inte titta. killen i lördags (det enda bidraget jag såg + halva av olas fjolldans) som hade bidrag 2 (?) var ju bra. Sen fick jag höra att han inte ens gick vidare..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#5; Håller med! x) Jag såg henne :P. Typ 5 sek. men det räkte :P
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#6, menar du Lasse Lindh? En gitarrspelande mörkhårig kille ? :) "du behöver aldrig mer vara rädd" heter låten :)
#8; Ja precis han! =) hört låtar tidigare av honom, och han är nog den enda svensken jag hört som faktiskt kan sjunga :). Och det är verkligen inte min typ av musik, men jag gillar det endå! =)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#9, ja han är skitbra =) Har flera skivor med honom på datorn :)) Sångrösten är kanske inte den renaste så, men den berör verkligen! O det är de viktigaste :)
#10; Precis! :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Vilka vann?

Rongedal och Sanna Nielsen eller?

Jag vet iaf att Sanna Nielsen gick direkt till final..
Rongedals är coola :D Och Sanna Nielsen var faktiskt bra för en gångs skull. I förra deltävlingen var ingen speciellt bra, mer än Brandur, han hade en bra låt. :)
HATAR Christer Sjögren! :S Och The Nicole var ju bara så dålig.
Björn Gustafsson och Kristian Luuk är roliga ;))
Älskar melodifestivalen :))
Dom där tvillingarna i röda kläder var typ sjukt lika min ena granne x) + att han har tvilling bror xD Det var lite kul.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Mina föräldrar är nära vänner med Rongedals föräldrar! De är tydligen extremt tighta även privat. Den enes fru skulle åka till BB och eftersom pappan var upptagen fick brosan hoppa in 
Gillar ders coola och egna stil, låten var så där…
Sanna Nielsen som jag knappt tål annars var faktsikt riktigt bra!
Måste ju säga att jag stornjöt när Carola inte gick direkt till final 
Jag är fortfarande sur över att Lasse inte gick vidare, men riktigt glad att Sanna gjorde det iaf. Och att inte Carola å Andreas gjorde det, wihoo! ;P
#18, haha är precis av samma åsikt som du! :)
Finns det någon som faktiskt gillar Carola? x)
Jag gör det då inte..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#20 Osäkert! Blir mer så att man nästan tycker synd om henne för att hon tror att hon är så himla populär och bra själv…
Kul att hon blev golvad av killarna som "doade" bakom tidigare 
Jag tycker att Carola sjunger helt ok, men jag skulle inte kunna köpa en skiva av henne.
Jag är skitglad över att Sanna gick vidare till finalen, men jag skulle fan dö om kebabpizzorna gick vidare! :P

Asså jag tycker Carola sjunger bra men jag gillar inte att hon är så kaxig ;) Hon tror hon är bäst
Här är min kommentar om Carola och Andreas ;)
Visst, Carola sjunger bra, men nu börjar man faktiskt tröttna på henne,hon är kaxig och lixom förväntar sig att vinna, jag tror faktiskt att Andreas hade klarat sig bättre om han sjungit en annan låt, själv.
Fast jag gillade ju inte denna låten heller så.. :P
Tyckte Carola var bättre förra året!

Jag gillade carola bättre när hon va yngre än idag + att låtarna är mkt bättre förr än nu :)

Hejar på Ola :P
#25 håller med dig. Hon tror att hon är så bra bara för att hon var bra förut. Jovisst hon har en helt fantastisk röst men det blir för mycket. Den låten de hade var bara så tråkig. Det var som starkt och skrikigt i hela låten. Tyckte heldre om Sanna Nielsen. Hon hade en balad som ändrade styrka och hade någon mening.

Jag tycker Sanna var grymt bra! Gick och trallade på Rongedals låt dagen efter ^^
Igår var det bara skit låtar. Usch. :P
Igår var ju katastrof! De enda som var bra var Patrik Isaksson o Eskobar. Kan inte fatta att Eskobar kom sist. Helt otroligt.
O att BWO skulle gå vidare förstod man ju innan man ens hört låten. Usch för dom.

Jag hoppades på BWO och Therese Anderrson vidare till final men tyvärr… förstod nog ganska tidigt att Frida skulle gå vidare, en hoppig låt med enrgi, h¨r hem hos det svenska folket men ignet att skicka till stora tävlingen i Europa sen.
Uäk, igår var verkligen ingen höjdare.. :S Att Frida kunde gå till final förstår jag verkligen inte!

Jag tyckte fridas låt var bra men den passade inte på melodifestivalen ;D
BWO - Får man verkligen tävla med samma låt varje år? hmm samma jävla visa igen *Suck*
Frida - Älskar hennes skånska :) Skit bra ^^

Min klasskompis känner Brandur, han går på skola här i Övik ^^ .. fick bara lov att säga det ;)
Mina favoriter såhär långt är Rongedal & Sanna Nielsen, alla andra kan gå och leka i sin mormors rabatt, eller nåt. Haha. Igår var nog den sämsta deltävlningen på länge, länge. Pinsamt Sverige ;o

Kollar inte på artisterna, bara på Björn! :D

#37 Björn är underbar :D

#38 Ja, han är så rolig :) & snygg också ;)
Björn är kul x)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Jag tyckte att kebab pizza va bra x) Såg ni va lik Headline var Mowgli? Helt sjukt lik!

Älskar Björn<3

Vem tror ni vinner imorgon då? (:
Tycker att vi skickar björn dit istället ^^
- Mvh Emma

#43 Ojoj, svårt! Jag vet faktiskt inte riktigt.
#43: Sanna Nielsen! ;D

#44 Hahaha, precis!

Jag var på TV-sändningen andra chansen!! =D det var grymt kuligt, + att jag fick autografer av alla som medverkade i andra chansen (artisterna) alla förutom Therese ''/ men hon var ändå inte min favorit, de va THE POODLES & SIBEL & NORDMAN & CARACOLA =D + att jag å min syster blev bra kompis me dom i Caracola! (fatta tuuuur!) jag blev så nervös eller nått när vi skulle fråga autograf av dom så jag tappade min godis påse så de blev en spricka å några godisar for ut, då hämtade blonda tjejen i Caracola en ny påse åt mej så stod vi å lassade över resten av godisarna som inte trillat ut :P sen dess har vi pratat med dom flera gånger!! =D tillochmed efter tvsändningen kom dom å började prata med oss ;D;D:D:D det var nog min tur dag!! =D bli kompis med tre kändisar! det händer inte alla :D:D Det var en fantastisk rolig underbar helg! :D
Sjukt synd att inte Sanna vann.
#49: Håller med, alltid jurynas fel att fel låt vinner >.<
Det borde bara vara tittarna som ska rösta!

oj hur har jag kunnat missa denna tråden, jag som är ett sånt melodifestival fan!!
Är det bara jag som gillade BWO?

Domarna har aldrig tyckt likadant som dom flesta tittarna, så fel låt har vunnit så det blir inget som slår igenom när ingen gillar artisten som vann! :O :S Synd ''/

Det är ju ändå ganska självklart att Perellie vann :P Eller , att hon fick domarnas röster. Med tanke på att hnnes låt var mest slachger.
Själv tyckte jag ingen var bra -.-
tyckte det var bra att Charlott vann alltihopa! :) hon hade bra låt oxå! - hm sibel är väl inte riktigt min smak!! :P
Bäst på hela melodifestivalan var ju LÄTT BJÖRN GUSTAVSSON :O han är grym :D

Ingen som gillade BWO?

#55 - Ja tyckte han va ganska bra, men de fanns bättre.
#55, inte jag iaf, tycker dom är riktigt dåliga ^^ Låter precis likadant hela, hela tiden, väldigt tröttsamt :P
Haha…kom ni ihåg den där låten "kebabpizza"XD Den var så rooolig…haha!!! han som hade den där trummen slog sönder den:D Han trummade för hårt
Ingen låt var bra i år :P Men den som van var ju helt hemsk :S. Det är inte bolibompa vi tävlar i >.<
Jag tycker vi skickar dit Björn :D. Han har ju några låtar ;D. Yei!
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

BJÖRN ÄGER <333
Hejade på frida & headline eftersom att jag brukar se han ibland, han bor här.