En till kanin! :D
Efter mycket tjat och ett övertalningsbrev har mina föräldrar äntligen gått med på att jag ska få en till kanin. Är så obeskrivligt glad just nu :D:D:D
Men i alla fall så har jag sätt världens sötaste kull (tänker inte säga var ännu :P). Och nu funderar jag på om jag ska ta en Hane eller Hona?. Eftersom jag har Pelle också så vill jag inte ha 2 okastrerade hanar och jag vill inte häller ha kaninungar, så jag måste alltså kastrera den kaninen jag köper och då undrar jag vad ni tycker jag ska köpa, Hane eller Hona?? (Har för mig att kastreringen var mest smärtsamm för honer och då tar jag häldre en hane).
Men ni får gärna hjälpa mig fort då jag planerar att tinga så snart som möjligt :)
om du kastrerar Pelle och sen köper en hona så behöver du väl inte kastrera henne? :)

#1 Nä jag vet. Har tänkt på det också, men vill inte att han ska bli 'latare', eftersom han har en sånn underbar personlighet. Det är ju inte säkert att det blir det, eller?x)
#2 Blacktear skrev nyligen en tråd och i den tråden står det mycket om kastrering och vad som kan hända och folks erfarenheter med kastrering typ.. Du kan kolla där ifall du vill veta lite mer om kastrering. bara ett tips? :)
Ifall du ska ha kaninerna i samma bur så tycker jag att du ska köpa en hona och kastrera den hane du redan har.

#3 Dom ska inte vara i samma bur.. Mamma vill ändå att någon av dom ska kastreras :/
#4 varför vill hon det? Det enda som kan bli är då om du skaffar en hona så kan din nuvarande hane börja markera och bli lite … ja.. väldigt "hanig"..

#5 Hon är rädd för att dom ska para sig. Vet att jätte många har okastrerad hane och hona och det går ändå, men ska prata med mamma och pappa sen och förklara.

Har nog bestämt mig nu :) Ska eventuellt köpa en hona, och så blir det ingen kastrering (Kaninerna kommer ju ha varsin bur och varsin Hage och så). Pratade med mamma och pappa och dom förstod faktiskt xD
Har mejlat en uppfödare nu också :S Ni får veta mer sen när jag fått svar från henne :)

Lycka till =)
Vad kul! vill ju veta mer nu… du kanske i alla fall kan säga färg och ras? (A) :)

Den som jag mejlade om är en gul/svart japantecknad teddydvv :)

Vad roligt! Visa bilder sen! :DD

Tänk på att din hane förmodligen kommer bli väldigt hanig av sig om han sitter så att han känner lukten av din hona.
Skulle tagit en hane som jag var dig, men det är ju upp till dig 
#10 vad kul! :)
#12: Har jag inte märkt något av alls. =)
Har 1 hane som bor precis bredvid en hona.
Han är inte mer hanig för det. ^^
Så jag tror nog det är ganska individuellt. =)

#14 jag har en hane som sitter brevid honor som är hemsk! Han skvätter å grymtar hela dagarna! Så han ska snart få mista sin manlighet!

Får jag gissa :P
e det en hona från prinssesornas ;)
Vad kul! Lycka till. :)

#16 Ja :'D.
Nu har jag fått svar från uppfödaren, det är 2 st som ska välja kanin innan mig, men jag får en kanin från kullen.

Jaha va kul :D:D dem e så söta :D