Utebur och massa katter
Jag bor i ett radhus och mina grannar har alla minst 1 katt var. Men jag vill ha mina kaniner i en utebur på min uteplats under sommaren så de får njuta av frisk luft och så. Men tror ni det blir läskigt för dem om katterna sitter och tittar på dem? Eller kliver runt på burtaket? De är ju inte rädda för mina hundar, men det kanske är skillnad med katter? Sen är ju inte katterna vana vid kaniner heller, kanske blir skitspännande för dem. Har redan beställt en bur från Loveangel's. Jag brukar inte se katterna så ofta så det är inte så att de hänger här utanför hela tiden.
Jag var så säker igår när jag beställde buren, men så kom jag och tänka på katterna.. Tror ni det funkar att ha kaninerna ute? De kommer så intill husväggen och skiljeväggen till grannen. Som i ett litet hörn.
Nä vilken gullig bild<3 Tack för ditt svar, känns lite bättre nu:)

Vi hade två underbara katter tills jag blev gravid och de har fungerat hur bra som helst tillsammans med våra kaniner. (Katterna bor numera hos min mans syster).
Däremot kan det vara bra att ha koll på katter som går ute eftersom de förmodligen är vana att jaga och kan se dina kaniner som byte eller "leksaker".
Men har du nät som de inte kan sticka in sina tassar igenom så borde det vara helt lugnt. Säkert ingen fara alls!

#4 Men då är det ju helt lugnt!
Annars vet jag att katter kan tycka att det är kul att få kaniner i rasthagar/betesburar att springa eller att försöka få tag i dem genom nätet.
Här hemma funkar katter och kaniner också. Katten sover i spånet sidan om burarna och är jag ute med kaninerna följer han med.
Han har också enorm respekt för kaninerna. Ligger han i spånet och de hoppar upp där flyr han illa kvikt. Fast det kan va för min ena hane bet han en gång (a).
#6 Haha;)
Hade inte varit lika orolig om det varit mina katter, men jag känner inte de här katterna och alla är lite skygga.