Blueberry är jätteduktig :)
Hon börjar vänja sig vid mig nu :) Buren har hon vant sig vid redan igår. Idag så borstade jag bort lite bajs från rumpan & så möblerade jag om lite i buren åt henne, då började hon skutta runt & göra glädjeskutt. Jag fick ställa mig & försöka skymma hela dörröppningen, jag var så rädd att hon skulle göra ett glädjeskutt & flyga ut ^^
Sen alldeles nyss så satt jag mig i hagen & gosade lite med henne, hon somnade innanför min jacka, det var helmysigt men jag öppnade jackan sen för jag var rädd att hon skulle få värmeslag, men hon tyckte att det var väldigt mysigt & "burrade" in sig ännu längre in ^^
Hon har haft selen på sig en gång också när hon sprang i STORA hagen ;O Jättespännande & lite smått läskigt. Men selen var inget problem alls. Sen kom det två katter som var lite nyfikna på henne (Jag lovar, dom är helsnälla. Den ena är livrädd för allt & alla & den andra är supersocial & brukar gosa med Uzza) men hon brydde sig inte. Så fick hon hälsa lite på stora kaninen Uzza. B-berry var jättelugn men Uzza blev nyfiken & sprang runt, runt, runt lilla hagen, hon ville komma in hon också.
Har märkt att Blueberry kommer ut genom kompostgallret om hon verkligen vill! Scaryyy..
Så nu är det bara koppel- & toalettträningen "kvar" :)
**Ville bara skriva av mig, för att världens underbaraste kanin är min. Har aldrig sett en lugnare kanin, hon är ju till&med bebis. Åh, älskar henne redan så otroligt mycket. Obeskrivligt mycket faktiskt.
**
<3
Vad kul det låter! Hon verkar helmysig<3 Så himla bra att du är nöjd över henne också:)

Hon är verkligen hur mysig som helst. Uzza tog ungefär 1 år att få helt tam, men Blueberry är ju nästan helt tam på nästan 2 dagar.
Skoja inte! Jag är nöjdast i världen :) <3 Tror faktiskt aldrig att jag har älskat ett djur så mycket.

aaw hon verkar verkligen urmysig! ^^
Önskar att katterna häromkring var lite snällare :/
Låter kul! Hon verkar vara en toppenkanin!
Vad roligt att hon funnit sig tillrätta i sitt nya hem med sin nya ägare :) Det låter som hon har det toppen hos dig!
Hoppas att magen blir bättre nu så du slipper de lösa pluttarna också, såna pluttar fastnar ju överallt…
Lycka till med den lille plutten och ta massor med bilder så jag får se mer gullbilder på din bdb.

#3 Jaa :) <3
Haha, vi var jätteelak mot en av de snälla katterna förut. Varje gång den kom nära kaninburen så sprutade vi vatten på den eller jagade iväg den, mamma trodde att den var elak. Men sen när mamma inte såg så struntade jag i katten & märkte att den faktiskt var snäll. Fast den har seriöst skrämt livet ur mig en gång… Det kan jag berätta sen om ngn vill höra.
Jag tror ni kommer bli ett riktigt "tajt par" om du förstår vad jag menar! :) Ni verkar ha funnit varandra med en gång!<3
#6 jag vill höra! (A)

#4 Jag lovar, hon är en toppenkanin :)
#5 Tack :) Ja, dom fastnar verkligen överallt… & man kan ju inte borsta ur dom heller för då kletar dom fast i borsten eller kletas ut i hela pälsen. Jag har diskat borstarna idag pga. det ^^ Luktade blä.
Imorgon så kommer det kanske bilder :) Vi får se, jag vill ju vänja henne vid mig så mycket så möjligt & det är kanske inte så snällt att jag sitter med kameran hela tiden. Men några bilder blir det nog :)

#6, Men det är ju så man typ ska göra om man inte vill att den ska komma tillbaka igen :P I sommras så slet två katter upp hönsnätet hos Lippo så han rymde men som tur var var våra grannar där och kunde ta han.
Vill också höra! :P
Trevligt :)

#7 Vi får hoppas det :) <3
#8 Det är inget spc men jag typ dog av skräck eftersom att jag precis innan hade sett en skräckfilm från 18 år (A). Jag gick ut till Uzza & skulle hämta hö åt henne. Höet finns i våran gamla bod. Tänk dig att du öppnar en dörr, framför dig är en korridor, till höger så är det tre gamla oanvända dass. I ett av de dassrummen så är höet & fodret. Jag gick in dit & hämtade fodret & gav det till Uzza. Sen gick jag till baka med fodret in i korridoren. Det var kolsvart & plötsligt så såg jag två ögon som lyste på mig & "flög" emot mig. Jag skrek som 17 & snubblade nerför kanten baklänges & landade i gruset med EN KATT PÅ MAGEN ^^ Det är så komiskt så det är inte sant… Tur att ingen såg mig.
#12 haha xD måste ha sett otroligt kul ut! ;)

#13 Det gjorde ont i ryggen iaf ^^
#14 inte så kul.. ;)
Ahahaha det låter som min oskilld het x) (A)

Haha ^^
Vad kul! :D

De e klart hon är underbar! Hon är ju teddyvädur :) Lycka till med världens underbaraste ras!

#19 Ja, & för att hon är från Louise, hon tar så bra hand om sina kaniner :) Ska jag skaffa fler kaniner någon gång i framtiden så ska det definitivt vara teddydvärgvädurar. Tack!

putt

Borstat henne, återigen. Helt tov-fri.

#22 - Brraaa :D<3
Oj, jag läste allting helt fel.. Haha ^^
Först tryckte jag det stod "Blueberry är dräktig" istället för "jätteduktig".. Hm.. ^^ Tänkte "Hur gick det till?"
Sen läste jag den feta texten först och så läste jag
"Ville bara skriva av mig, för att världens underbaraste kanin är min. Har aldrig sett en lugnare kanin, hon är ju till&med med bebis." alltså jag läste ett extra Med. "Hon är med bebis", alltså typ dräktig.
Fattade ingenting men nu inser jag att jag läst allting fel :P Hahah!
Hon låter underbar i alla fall :))
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Vad skoj :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#24 Haha, inte lite fel du läste ^^
#25 Ja :) Helt underbar.
Vad kul :)
Hahahah Tina , har du sovit något alls inatt?! ;D;D Hihi!

ååh<3 vad underbart:D jag längtar tills jag får min teddydvärgvädur!
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

:D